Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
21 Mei 2012, 17:03:47
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  Augustus 2010 en 2011 Canada 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: Augustus 2010 en 2011 Canada  (gelezen 1056 keer)
jos64
Newbie
*

« Gepost op: 6 Oktober 2009, 20:18:36 »

Ik ben zelf net een paar weken terug uit Canada en het plannen voor een volgende trip is eigenlijk al weer begonnen .
Eerst gaat een kennis van mij volgend jaar 4 weken met een camper naar BC/Alberta en een stukje USA en in 2011 ga ik zelf weer terug naar het beloofde land en zal een groot deel van de 2010 route ook gaan volgen en daarom doen we dit project gezamenlijk .

Een eerste opzetje voor Aad :
Dag 01  Amsterdam - Vancouver
Dag 02  Vancouver
Dag 03  Vancouver - Kamloops
Dag 04  Kamloops - Cranbrook
Dag 05  Cranbrook - Yellowstone
Dag 06  Yellowstone
Dag 07  Yellowstone
Dag 08  Yellowstone
Dag 09  Yellowstone - Waterton
Dag 10  Glacier NP
Dag 11  Glacier - Kootenay
Dag 12  Kootenay NP
Dag 13  Kootenay - Yoho NP
Dag 14  Yoho NP
Dag 15  Yoho - Jasper
Dag 16  Jasper NP
Dag 17  Jasper - Bella Coola
Dag 18  Bella Coola - Telegraph Cove
Dag 19  TC - Orca trip
Dag 20  TC - Campbell River
Dag 21  Beren trip vanuit Campbell River
Dag 22  Campbell River - Tofino
Dag 23  Tofino / Ucluelet
Dag 24  Tofino - Victoria
Dag 25  Victoria
Dag 26  Victoria - Vancouver
Dag 27  Vancouver
dag 28  Vancouver - Amsterdam

Aad heeft nog een paar dagen extra om in te kunnen passen waar dat wenselijk is .
Zelf zal ik het Yellowstone deel niet doen en weer een stukje Sunshine Coast ( kajakken en zo ) gaan inpassen .
Gaarne jullie op-aanmerkingen op deze route .
Alvast bedankt .

Jos
dedas
Full Member

« Antwoord #1 Gepost op: 27 Oktober 2009, 16:35:54 »

Ik zie in dit schema rij-dagen waar ik van moet huiveren en met de camper zelfs een paar onmogelijkheden.
Om te beginnen zou ik ook Yellowstone er uit halen, net als Kamloops. Vanuit Vancouver zou ik kiezen voor de zuidelijke route naar Waterton.
Vancouver - Hope - Princeton - Osoyoos - Grand Forks - Catlegar - Nelson - Creston - Cranbrook.
Jasper - Bella Coola in één dag is uitgesloten. Dit is ca. 1000 kilometer, waarvan ook nog een flink deel (Anahim Lake - Stuie, door Tweedsmuir Park) gravelweg.
De ferrie vanuit Bella Coola naar Port Hardy moet van te voren worden gereserveerd en vaart slechts één dag per week rechtstreeks. Dat moet dus wel precies in het reis-schema worden ingepast.
Ten slotte zou ik aan het eind van de reis een extra dag(liefst twee) Vancouver inlassen.
jos64
Newbie
*

« Antwoord #2 Gepost op: 28 Oktober 2009, 15:58:00 »

Hoi Dedas ,

Inderdaad zullen er nog wat aanpassingen gemaakt moeten worden en de rit van Jasper naar Bella Coola hebben we reeds aangepast naar twee dagen met een derde dag als backup . De tocht vanuit Bella Coola naar Port Hardy gaat geloof ik op een donderdag en dat wordt in het schema meegenomen als de datum waar de rest omheen gebouwd zal gaan worden . Aad wil graag naar Yellowstone en ook even in Whistler kijken , dus vandaar de noordelijke route die kant op . Voor Vancouver heeft Aad voldoende tijd , want vanaf Victoria naar Vancouver doe je in een halve dag en dan heb je nog twee dagen in Vancouver , want de terugvlucht vanaf YVR gaat toch pas aan het begin van de avond ( zowel BA , KLM als LH ) .
Alvast weer bedankt voor de tips en opmerkingen en zoals de zaken er nu voor staan kan het zelfs zo zijn dat ik zelf ook in 2010 weer naar mijn tweede land ga afreizen  Shocked

Jos .
dedas
Full Member

« Antwoord #3 Gepost op: 28 Oktober 2009, 17:15:36 »

Hej Jos,
De rechtstreekse ferrie Bella Coola vertrekt volgend jaar inderdaad op donderdag. Voor de route Jasper - Bella-Coola zou ik zeker drie dagen inruimen. Aan de noordelijke oever van Anahim Lake vind je een mooi gelegen campground, Escott Bay. Bovenlangs (via Prince George) of onderlangs(via Valemount, Clearwater, 100M House) maakt qua afstand niet veel uit. Rij je onderlangs en je houdt van kanoën, stop dan zeker in Blue River, een gehuchtje halverwege Valemount en Clearwater. Hier kun je kano's huren voor een (eventueel meerdaagse) tocht op Murtle Lake. Een geweldige belevenis.Murtle Lake is het grootste "canoe-only" meer van B.C.. Tegenwoordig kun je de kano's direct aan het meer meenemen en hoef je niet meer de 2 kilometer met de kano op de trolley vanaf het parkeerterrein naar het meer af te leggen. De noordelijke arm van het meer is het mooist met veel kans op het spotten van elanden.

Whistler zou je ook heel goed als dagtochtje vanuit Vancouver kunnen doen.

Voor goeie camperaanbiedeingen:

www.fetchrvrental.ca
Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  Augustus 2010 en 2011 Canada « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.