Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
21 Mei 2012, 17:10:03
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Reizen  |  Waardevolle tips  |  Budget Tips 0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: Budget Tips  (gelezen 1744 keer)
Gian
Gast
« Gepost op: 5 Mei 2006, 09:00:22 »

Budget tips

Eén van de lastigste onderdelen bij de planning van een camperreis is het vaststellen van het reisbudget. Zo'n campervakantie is natuurlijk duurder dan een weekje in een hutje op de hei. De kosten gaan hem vooral zitten in vliegticket, camperhuur, kilometervergoeding, brandstof en camping.

Maar meer uitgeven dan nodig wil natuurlijk niemand, dus zo hou je de kosten een beetje in toom:

-door vroeg te boeken; hierbij heb je vaak een vroegboek korting (early bird) op het vliegticket en de camperhuur
-door offertes te vergelijken van verschillende reisbureau's; het prijsverschil kan behoorlijk groot zijn, dus het loont echt wel de moeite
-door buiten het hoogseizoen te gaan; camping en attracties hanteren vaak lagere tarieven in het voor- en naseizoen (shoulder season)
-door zelf te koken in plaats van elke keer een restaurant in te duiken; een camper heeft een prima keukentje en vaak ook nog een oven of magnetron en er zijn supermarkten in overvloed, dus mogelijkheden genoeg
-door te overnachten op provinciale parken; omdat daar minder faciliteiten zijn, ligt de prijs voor een overnachting ook een stuk lager dan op privé campings
-door de brandstofprijs in de gaten te houden; deze kan van pomp tot pomp en van plaats tot plaats verschillen en met de hoeveelheden die een camper verbruikt, loopt die paar centen prijsverschil al snel op tot enkele dollars per tankbeurt
-door contant geld alleen te pinnen bij geldautomaten van een bank; het kan vaak ook in winkels en supermarkten, maar daar betaal je extra kosten voor de service
-door het bellen met familie en vrienden in Nederland te beperken; verstuur in de plaats daarvan bijvoorbeeld een e-mail (vaak gratis vanuit een bibliotheek) of een SMS'je
-door informatiebrochures of folders van attracties mee te nemen bij informatiecentrums voor bezoekers; daar staan vaak kortingsbonnen in en waarom zou je die niet gebruiken?
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #1 Gepost op: 29 Mei 2007, 09:39:25 »

Dit is een prima lijst met goede budget tips voor een camperreis. Toch moet je je in sommige situaties misschien afvragen, of de camper inderdaad het ideale vervoermiddel is. Want in sommige gevallen rechtvaardigt het meer aan vrijheid, dat je met de camper hebt, volgens mij de prijs van dit vervoermiddel niet echt.
Wij reizen bij voorbeeld meestal met zijn tweeën buiten het seizoen (vaak september / oktober). Wij hebben vastgesteld, dat wij in deze maanden goedkoper uit zijn met een huurauto en accommodatie variërend van hotels, motels, b&b's en cabins tot jeugdherbergen. In deze maanden kun je vaak ook zonder reservering een betaalbare overnachtingsplek vinden, dus het verlies aan vrijheid valt ook nog wel mee. Overnacht je zo af en toe in cabins of jeugdherbergen kun je net als in de camper ook zelf koken en hoef je dus niet elke dag en hoop geld in restaurants uit te geven. Je moet dan natuurlijk niet een van die all inclusive reizen van een reisorganisatie boeken. Want daar staat ten eerste de hele route al vast (vrijheid is dus ver te zoeken) en ten tweede laten ze je meestal in de duurdere hotels overnachten. In dit geval zul je waarschijnlijk uiteindelijk net zo duur uit zijn als in een camper. Ook raad ik wel aan, om in drukke plaatsen (zoals Banff en Jasper) van tevoren via internet iets te boeken. In deze plaatsen zijn betaalbare accommodaties namelijk schaars.
Nog goedkoper kun je reizen, als je een auto huurt en in een tentje overnacht. Ook geniet je dan van nog meer vrijheid dan met een camper, want terwijl de kampeerplekken met hook-ups meestal vrij snel bezet zijn, is voor een tentje ook in het hoogseizoen meestal nog ergens een plekje te vinden. Maar ook deze manier van reizen heeft natuurlijk zijn nadelen. Ten eerste zul je de kampeeruitrusting uit Nederland moeten meenemen, wat een behoorlijke aanslag op je bagage limiet is, of je moet ze in Canada kopen of huren. Ook dat bedrag moet je natuurlijk in je budget meenemen. Ten tweede is deze manier van reizen alleen maar geschikt voor de warmere zomermaanden, want al in september kun je in de Rockies nachtvorst verwachten. Ook is het dan in verband met beren op sommige campings niet toegestaan, om met een tent te kamperen (bij voorbeeld in Lake Louise).
Dus je zult gewoon moeten afwegen, welke manier van reizen voor jou het geschiktst is. Wij gaan dit jaar september met 4 volwassenen naar Westcanada en zullen deze keer een camper huren. Omdat we de kosten deze keer door 4 kunnen delen, kan de camper nu wel uit. Dus ook het aantal personen moet je wel degelijk meenemen in je budget berekening.
Ik hoop dat ik hiermee de uiterst handige lijst van Gian nog een beetje kon aanvullen.
Groetjes,
Franziska
ellenjoan
Newbie
*

Groetjes vanuit het warme Spanje

« Antwoord #2 Gepost op: 2 Juni 2007, 12:08:06 »

Effe off topic met fraenziska...denk goed na vooraleer je met 4 een kampeerauto deelt...privacy is ver te zoeken...

Ik heb net 2 weken canada achter de rug...met 4 in een SUV en vaak logcabin gedeeld (met 2 SLK)...

Zonder schroom kan ik je vertellen dat we met dat andere koppel al 14 jaar lang elk jaar een motoreis maakten (ieder zijn eigen moto). Na nu samen dag in dag uit in 1 auto te hebben gezeten...NOOIT van zijn leven ga ik nog met hen op reis, NOOIT, NOOIT, >NOOIT...

Een verwittigd man = er 2 waard ! k moet er nog niet aan denken van in 1 kamper met hen te zijn... mijn lustgevoelens zouden meteen afgeremd zijn en hun gesnurk zou me moedeloos maken...

eva

ja, ik had een slechte vakantie...

fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #3 Gepost op: 2 Juni 2007, 22:12:34 »

Hallo Eva,
Er is wel degelijk over dit onderwerp nagedacht. Wij hebben enkele jaren geleden ook zo'n ervaring gemaakt. Wij zijn toen met een bevriend stel in een auto door Florida getrokken en zullen dit experiment waarschijnlijk ook niet herhalen. Onze voorstelling van vakantie waren gewoon te verschillend.
Deze keer ligt de zaak echter een beetje anders. Wij gaan namelijk samen met mijn ouders op vakantie. Dat wil natuurlijk niet zeggen, dat het goed gaat, want inderdaad privacy is op zo'n kleine ruimte ver te zoeken. Aan de andere kant zijn we al verschillende keren samen op vakantie geweest en weten, dat onze interesses heel dicht bij elkaar liggen. Bovendien gaan we nu ook met een heel andere instelling samen op vakantie. Deze keer zijn we ons heel erg bewust van het feit, dat we ons zullen moeten aanpassen en compromissen zullen moeten sluiten. Dat was dus de vorige keer met onze vrienden in Florida niet het geval. Wij dachten toen, dat we ongeveer hetzelfde idee van reizen hebben, maar dat bleek achteraf gezien niet zo te zijn. Ook gaan er deze keer zeker oordopjes mee, die hopelijk slapeloze nachten zullen voorkomen.
Je ziet, we zijn niet onvoorbereid en zijn ons van het probleem wel degelijk bewust. We hebben het zelfs heel open met elkaar over gehad en alle voor en nadelen van zo'n gezamenlijke reis met elkaar besproken. Uiteindelijk hebben we dan toch besloten, het risico te nemen.
Maar goed, hoe het er precies uitpakt weten we pas achteraf.
Ik hoop, dat je toch nog een klein beetje van je vakantie kon genieten en is het alleen maar van het prachtige Canadese landschap.
Groetjes,
Franziska
Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Reizen  |  Waardevolle tips  |  Budget Tips « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.