Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
21 Mei 2012, 17:16:28
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  auto nodig in Vancouver? 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: auto nodig in Vancouver?  (gelezen 1002 keer)
Angie
Newbie
*

« Gepost op: 29 Mei 2006, 13:54:03 »

Goedemiddag,

bij het bepalen van onze route en dagen autohuur vroegen wij ons af het handig is om in Vancouver een auto te hebben? Zoals het er nu naar uitziet wordt Vancouver de laatste 2 dagen onze laatste bestemming en we dachten eraan om de auto dan alvast in te leveren en verder te gaan met het openbaar vervoer. Weten jullie of er goede verbindingen zijn van Vancouver stad naar het vliegveld?

Gr. Angela

Dit jaar dan een keer Canada?
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Antwoord #1 Gepost op: 29 Mei 2006, 18:00:40 »

Hallo Angela,

Ik ben nog nooit in Vancouver geweest, maar als ik zo op Google Earth kijk dan lijkt mij een auto geen overbodige luxe. De stad is ruim opgezet met het centrum toch wel een eindje van het vliegveld. Ik denk dat je echt een auto nodig hebt om mobiel te zijn. Vaak zijn er wel busverbindingen maar dan alleen van grote stad naar grote stad.

Wellicht zijn er mensen al in Vancouver geweest die een duidelijker/beter antwoord kunnen geven, maar dit is in ieder geval zoals ik me er met behulp van Google een voorstelling van kan maken.

Check deze site ook even: www.hellobc.com!!

Groetjes,
Pieter
Hans B
RV USA always wanted to experience the impossible, do it the American way. Go RVing.
Jr. Member
**

Gehele zomer 2008 TE HUUR

« Antwoord #2 Gepost op: 2 Juni 2006, 15:30:40 »

Hallo Angie,
ik ben vorig jaar 4 dagen in Vancouver geweest. Ik bezit zelf een camper en dan is het erg lastig om elke dag aan/af te koppelen en met het grote ding (10 meter) door de stad te rijden. Op advies hebben wij een DAY PASS gekocht. Geldig voor SKY TRAIN, alle bussen en de watertaxi. Ideaal.
We zijn overal geweest Stanley Park, Grouse Mountain, downtown, een aantal keren over en weer met de boot en een 'rondrit' gemaakt boven Vancouver. De SKY TRAIN is een trein die bovengronds in een cirkel een deel van Vancouver aflegt.
Hans B.
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Antwoord #3 Gepost op: 2 Juni 2006, 17:57:38 »

Dat is een mooi systeem Hans, zo kun je zonder auto toch de hele stad zien! Wat ik me nog afvraag, wat kost zo'n kaart eigenlijk?
Angie
Newbie
*

« Antwoord #4 Gepost op: 3 Juni 2006, 11:58:54 »

Hoi Hans,

dank voor de tip! Ik denk dat dit zeker een prima alternatief voor de auto is! Het ziet er naar uit dat we nu pas in September aan deze reis gaan beginnen, dus ik heb nog even wat extra tijd om info te verzamelen. Onze voorkeur was toch wel om ergens in juni te gaan, omdat er dan veel meer wildlife te zien was naar ik begrepen heb.

Hans B
RV USA always wanted to experience the impossible, do it the American way. Go RVing.
Jr. Member
**

« Antwoord #5 Gepost op: 3 Juni 2006, 15:04:16 »

Hallo allen,
www.translink.bc is de site voor het transport binnen Vancouver.
Alle transport wordt in hoog tempo gereedgemaakt voor de Olympische Spelen van 2010 in Whistler ± 75 km noordelijk van Vancouver.
Angie op je eerste vraag had ik nog niet geantwoord.
De skytrain heeft een rechtstreekse verbinding met het vliegveld.
Wij betaalden can$ 6 per persoon voor een dagkaart, geldig voor skytrain, bus en waterbus.
Hans.
Brennie
Jr. Member
**

« Antwoord #6 Gepost op: 3 Juni 2006, 15:08:40 »

Grin Daar kan NL nog een puntje aan zuigen!
Hans B
Jr. Member
**

« Antwoord #7 Gepost op: 3 Juni 2006, 15:10:54 »

Grin Daar kan NL nog een puntje aan zuigen!
Aan het openbaar vervoer of aan m'n camper ........
Hans
Brennie
Jr. Member
**

« Antwoord #8 Gepost op: 3 Juni 2006, 22:15:21 »

hahahahah, met die grote camper van je kom je hier de stad niet eens uit! Past niet door de bochten  Grin

Aan beiden, dus eigenlijk...
Brennie
Jr. Member
**

« Antwoord #9 Gepost op: 4 Juni 2006, 10:55:56 »

Maarre, ik ben helemaal niet nieuwsgierig, maar waarom gaan jullie dit jaar niet??? Zonde!
mary
Newbie
*

« Antwoord #10 Gepost op: 4 Juni 2006, 18:13:06 »

Dag Angela
wij hebben Vancouver zonder auto gedaan en dat ging prima. In de Trotter-reisgids West Canada staat een bezoek aan Vancouver uitgebreid beschreven. Wij gingen met een taxi ( van Richmond Vancouver) naar het vliegveld en dat kostte in 2004 20 CAD. Dit jaar gaan we in september.
Angie
Newbie
*

« Antwoord #11 Gepost op: 5 Juni 2006, 10:50:55 »

Hoi Mary,
Dank je voor je reactie. Ik ga me er toch maar eens in verdiepen, daar de auto die we op het oog hebben iets van 41 euro per dag is. Als je deze 3 dagen laat staan is dat toch zonde van het geld. Ik heb de Lannoo's reisgids gekocht, maar ga nog wel ff verder speuren. We hebben besloten om de reis uit te stellen tot september. Wegens een aantal redenen hebben we te weinig tijd gehad om de reis voor te bereiden en volgens ons kunnen we dan niet het maximale eruit halen en das zonde. We wilden in juni vanwege meer wildlife etc. Mag ik vragen welke tickets jij hebt geboekt voor September, heb je nog tips voor goede deals?

Gr. Angela

mary
Newbie
*

« Antwoord #12 Gepost op: 5 Juni 2006, 17:12:01 »

Hallo Angela
Wij hebben geboekt in december !! bij Expedia, dus via internet, kosten 1138 euro voor 2 personen. We vliegen met Air Transat.Dit is de tweede keer dat we naar Canada gaan, de vorige keer in 2004 gingen we 4 weken in juli. Wij doen aan woningruil, dus wij hebben straks een huis in Vancouver als basis en maken van daaruit een rondreis en trips, dat deden we in 2004 ook en dat is super bevallen. Het huis toen, stond in Abbotsford, ca 80 km van Vancouver. September lijkt me heel mooi, de Indian Summer heeft voor mij altijd al een magische klank gehad. Het plan na deze reis, is deOlympische Winterspelen in 2010 ook in Canada.
Sol
Newbie
*

« Antwoord #13 Gepost op: 13 Juli 2006, 19:10:49 »

Hi Angie,

Wij zijn in 2003 onze reis begonnen in Vancouver. Wij hadden een hotel tussen China Town en Gasstown in (niet precies er tussen, maar voor het een moest je links en het ander rechts). We liepen zo naar het water en dan naar links naar de stad toe. Ook hebben we fietsen gehuurd en wat rondgereden; ging ook prima. Op de laatste dag hadden we een hotel in een stad onder Vancouver, en toen we de auto inleverden en op zoek gingen naar de juiste busverbinding, bleek dat de bus gewoon voor de Comfort Inn vlakbij het vliegveld stopte!

Dus ik zou zeggen: lever die auto eerder in...
Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  auto nodig in Vancouver? « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.