Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
4 Februari 2012, 10:03:18
2576 aantal berichten in 468 topics door 3032 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Suzanne

Canada Forum  |  Reizen  |  Zuid Canada  |  Niagra Falls 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2
Auteur Topic: Niagra Falls  (gelezen 3081 keer)
Wop
Newbie
*

« Gepost op: 25 November 2005, 21:45:37 »

Ik wil komende zomer graag de Canadese falls bezoeken. Heeft iemand nog tips? Verblijf ( duur en waar ) restaurants en andere waardevolle tips?
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Antwoord #1 Gepost op: 30 December 2005, 19:24:31 »

Wil je voor een langere duur in dat gebied blijven? Persoonlijk (ik ben er 2x geweest) vind ik 1 dag bij de Falls genoeg, het stadje zelf is IMO ook iets te toeristisch. Het beste kun je deze plaats opnemen in een rondreis en dan niet op die locatie overnachten vanwege de veel hogere kosten. Wij hebben er op 1,5 uur rijden familie wonen, zodat we gemakkelijk een dag naar de Falls konden en de volgende dagen Toronto.
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Antwoord #2 Gepost op: 30 December 2005, 23:52:55 »

Deze topic moet eigenlijk naar Zuid Canada verplaatst worden omdat de Niagara Falls ook in Ontario liggen  Grin Grin
Wop
Newbie
*

« Antwoord #3 Gepost op: 3 Januari 2006, 15:26:23 »

Wil je voor een langere duur in dat gebied blijven? Persoonlijk (ik ben er 2x geweest) vind ik 1 dag bij de Falls genoeg, het stadje zelf is IMO ook iets te toeristisch. Het beste kun je deze plaats opnemen in een rondreis en dan niet op die locatie overnachten vanwege de veel hogere kosten. Wij hebben er op 1,5 uur rijden familie wonen, zodat we gemakkelijk een dag naar de Falls konden en de volgende dagen Toronto.

Ik zit er ook sterk aan te denken om de Falls te combineren met Toronto. Wat is daar nog meer te beleven behalve de CN Tower?
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Antwoord #4 Gepost op: 3 Januari 2006, 22:18:06 »

Yonge St. (bij kruising met Bloor St) is een zeer leuk gebied om 's avonds uit te gaan. Allerlei kleine cafe'tjes en veel studenten, altijd gezellig. Als je naar de CN Tower gaat dan kun je de auto onder het Blue Jays stadion parkeren of eventueel op de grote parkeerplaats voor het stadion. Toronto is heel goed met de auto te doen. Je kunt daar dan ook langs de haven wandelen, maar echt veel is daar niet te doen.

Je kunt in Toronto ook naar het Royal Ontario Museum waar een stuk of drie exposities zijn. Maar goed, ik weet niet of je musea interessant vindt? Ga in ieder geval naar het gebied rond Bay St, Bloor St en Yonge St. Je kunt hier ook ergens de studio van Canadian Idol vinden.

Als je van pretparken houdt dan kan ik je Canada's Wonderland aanraden. Dit park ligt geloof ik zo'n 25 km ten noorden van het centrum (CN Tower)
Ronald
Forum Beheerder
Jr. Member

« Antwoord #5 Gepost op: 3 Januari 2006, 23:18:19 »

Wop,
Ik zou zeker alleen naar de Canadese kant gaan. Overnachten kun je het beste bij Days Inn. Het adres zal ik nog wel opzoeken. Niet duur en zeker erg goed met binnenzwembad e.d.
De Amerikaanse kant vond ik veel minder...

Groeten,

Ronald
anneleen
Newbie
*

« Antwoord #6 Gepost op: 12 Januari 2006, 19:57:53 »

hoi, wij zijn deze zomer ook bij de Niagara falls geweest, en hebben ons er een dag vermaakt, lekker alles rustig bekijken,
Overnacht hebben wij in het Ramada All Suites, geboekt in Nerderland via Internet, en niet duur. In Toronto hebben wij geslapen in het Alexandra Hotel, erg eenvoudig maar erg dicht bij het Centrum, alles is lopend te doen, CN tower, China Town, Young Street, Toronto Eaton Centre,
Hans B
RV USA always wanted to experience the impossible, do it the American way. Go RVing.
Jr. Member
**

Gehele zomer 2008 TE HUUR

« Antwoord #7 Gepost op: 16 Mei 2006, 18:55:48 »

Wop,
wij zijn in 2003 bij de Niagara Falls geweest.
Zoals je allicht weet is een tochtje op "maid of the Mist" een must.
Verder kun je best enkele uurtjes wandelen (Amerikaanse zijde).
In de namiddag de grens over naar Canada, even wat eten en als het donkerder wordt genieten van de watervallen aan de Canadeese zijde als die in de kleurige verlichting wordt gezet. Of wij geluk hadden of dat het elke avond is, maar klokslag 2200 een prachtig vuurwerk.
succes, Hans B.
Wop
Newbie
*

« Antwoord #8 Gepost op: 18 Mei 2006, 09:21:33 »

We verblijven twee nachten in Amherst (NY) om vandaar uit the Falls & Toronto te bezoeken.

Vandaag kwam ik iets tegen over Niagara on the Lake, een historisch dorpje aan de Canadese kust, iemand wel eens geweest?
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Antwoord #9 Gepost op: 22 Mei 2006, 20:26:05 »

Heb daar nog nooit van gehoord (shame on me..........). Is het misschien het eerste dorpje van Ontario?Huh?!
Wop
Newbie
*

« Antwoord #10 Gepost op: 23 Mei 2006, 10:33:02 »

During the War of 1812, Niagara-on-the-Lake came under fierce bombardment and was the scene of bloody battles.

Today the town is still under siege, but by hordes of friendly tourists shooting cameras instead of muskets. And there is good reason for the ongoing invasion.

Besides having the reputation as one of the prettiest towns in Canada, Niagara-on-the-Lake is also one of the most fascinating historically.

The Town has retained its 19th century charm and is a wonderful place to explore with its forts, grand mansions, colourful gardens and parks, and pot-pourri of arts and crafts."

Strategically situated at the mouth of the mighty Niagara River, Niagara-on-the-Lake played a key role in much of the early government, the War of 1812, commerce, and most recently as a centre for tourism and the arts.

In fact, it is said that to understand the history of Niagara-on-the-Lake is to understand the history of early Ontario.

Bron

Lijkt mij wel leuk om dit dorpje "even mee te pakken"
Bonanza
Jr. Member
**

skypename Bonanza-NL

« Antwoord #11 Gepost op: 24 Juni 2006, 10:01:49 »

Met name wat Hans B schrijft is een must anders heb je later het idee dat je niet geweest bent.
Wij ( zijn er ook 2x geweest ) en vonden het prachtig.
Wat me ook opviel is dat de hele wereld er samen komt werkelijk alle nationaliteiten kom je er tegen.
Verder is Toronto mooi en hebben wij een reis gemaakt om Georgian Bay heen ( vanuit Kincardine ) via Tobermory met de boot naar South Baymouth naar Sudbury vervolgens naar Parry Sound met z'n 30.000 eilandjes en werkelijk een prachtige natuur.
We hebben een auto gehuurd en verder niets geboekt.
Neem de tijd er is zoveel te zien.

leef vandaag, gisteren is geschiedenis en morgen is toekomst.
bartvb
Newbie
*

« Antwoord #12 Gepost op: 25 Augustus 2006, 04:23:39 »

We verblijven twee nachten in Amherst (NY) om vandaar uit the Falls & Toronto te bezoeken.

Vandaag kwam ik iets tegen over Niagara on the Lake, een historisch dorpje aan de Canadese kust, iemand wel eens geweest?
Niagara-on-the-Lake is wellicht het best bewaarde dorp met koloniale huizen van Canada. Een echte must, als je iets authentieks wilt zien van het Canada van meer dan een eeuw geleden. Het is heel toeristisch, met allerhande boetiekjes in de hoofdstraat, maar het is prachtig. Wanneer je de hoofdstraat verlaat, kun je de andere huizen zien. Heel mooi en allemaal prachtig gerestaureerd. Niagara-on-the-Lake is het duurste dorpje van Canada en als eigenaar mag je bijna niets aan je huis veranderen. De regels zijn er zo mogelijk nog strenger dan in het Belgische Brugge.

Als je in Toronto logeert, dan neem je volgens mij nog best een sightseeingtrip naar Niagara. Je gaat dan gewoonlijk een wijngaard bezoeken, wandelt even rond in Niagara, krijgt een maaltijd in een restaurant, vaak is dat het Tablerock restaurant, ofwel de Hilton van Niagara. Daarna ga je dan voor een tochtje op de 'Maid of the Mist' of voor een tochtje achter de watervallen als die niet uitvaart. Verder krijg je gewoonlijk nog de whirlpool te zien, een woeste draaikolk die gewoonlijk een anticlimax is omdat je er te hoog boven staat om te zien hoe woest het water daar wel is. Dat is jammer, want het is echt een geologisch curiosum. Als laatste etappe op de trip kun je dan nog een uur of wat rondwandelen in Niagara-on-the-Lake.

Het is een beetje snel-snel, maar het is zeker doenbaar en je verliest geen tijd met kaarten, verloren rijden, parkeren...

Bovendien moet je er ook aan denken dat de watervallen zelf dan wel een wereldwonder zijn, maar uiteindelijk is het toch maar water dat valt. Het is merkwaardig, het is uniek, het is prachtig, maar hoe lang ga je nu naar vallend water kijken?

Een advies voor wie een camera heeft: een waterdichte tas is een must. Bij de tocht op de Maid of the Mist word je doornat. Maak er geen foto's, je camera overleeft het niet. Ook bij het wandelen langs de watervallen moet je opletten. Het opspattende water kan tot een paar honderd meter ver vliegen.

De Amerikaanse kant is nauwelijks het bezoeken waard, behalve dan om aan je nieuwsgierigheid te voldoen en er zeker van te zijn dat het inderdaad de moeite niet is. Ik zie het zo: als je speciaal van Nederland naar Toronto komt, dan moet je Niagara zien. Die laatste honderdvijftig kilometer zal het verschil niet meer maken en dan heb je toch iets gezien waar elk schoolkind over leert.

Als je echt over een zee van tijd beschikt en de nodige papieren, ga dan ook naar de Amerikaanse kant, als je tijd beperkt is, sla het dan over. Je mist eigenlijk niets.

Groetjes vanuit 060824-2323 19C Toronto
bartvb
Newbie
*

« Antwoord #13 Gepost op: 25 Augustus 2006, 11:53:09 »

Yonge St. (bij kruising met Bloor St) is een zeer leuk gebied om 's avonds uit te gaan. Allerlei kleine cafeetjes en veel studenten, altijd gezellig. Als je naar de CN Tower gaat dan kun je de auto onder het Blue Jays stadion parkeren of eventueel op de grote parkeerplaats voor het stadion. Toronto is heel goed met de auto te doen. Je kunt daar dan ook langs de haven wandelen, maar echt veel is daar niet te doen.

Je kunt in Toronto ook naar het Royal Ontario Museum waar een stuk of drie exposities zijn. Maar goed, ik weet niet of je musea interessant vindt? Ga in ieder geval naar het gebied rond Bay St, Bloor St en Yonge St. Je kunt hier ook ergens de studio van Canadian Idol vinden.

Als je van pretparken houdt dan kan ik je Canada's Wonderland aanraden. Dit park ligt geloof ik zo'n 25 km ten noorden van het centrum (CN Tower)
Yonge Street is ook de langste straat ter wereld: 1896 kilometer.
Wat leuke terrasjes betreft, kan ik zeker Baldwin Street aanraden. Dat is een fantastisch straatje in de zomer, en een van de beter bewaarde geheimen van Toronto. Er is heel weinig verkeer, en er zijn hopen restaurantjes en cafeetjes, van Chinees over Japans en Frans tot Mexicaans.

Als je van musea houdt, dan is de Art Gallery of Ontario een aanrader. Houd je van pretparken, dan is Canada's Wonderland de beste plek in Canada. Er is ook Ontario Place, dat heel wat dichterbij is, minder spectaculair, maar toch heel leuk. Daar is er ook een reuzegroot IMAX-scherm.

Bonanza
Jr. Member
**

skypename Bonanza-NL

« Antwoord #14 Gepost op: 26 Augustus 2006, 23:19:19 »

Bart,

"Yonge Street is ook de langste straat ter wereld: 1896 kilometer" is wel een laaaaaaaaaaaaaaaaaange straat.

Bonanza

leef vandaag, gisteren is geschiedenis en morgen is toekomst.
Pagina's: [1] 2
Canada Forum  |  Reizen  |  Zuid Canada  |  Niagra Falls « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.