Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
4 Februari 2012, 10:25:03
2576 aantal berichten in 468 topics door 3032 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Suzanne

Canada Forum  |  Reizen  |  Zuid Canada  |  Niagra Falls 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 [2]
Auteur Topic: Niagra Falls  (gelezen 3082 keer)
bartvb
Newbie
*

« Antwoord #15 Gepost op: 27 Augustus 2006, 01:06:53 »

Inderdaad, Bonanza. Het Guiness Book of Records heeft dat trouwens bevestigd. Ik weet niet of het record nu nog is opgenomen, maar het heeft alvast officieel bestaan. Yonge Street loopt eerst min of meer naar recht naar Cochrane in het noorden om dan naar het westen af te wijken en te eindigen in Rainy River, aan de grens van Ontario met Manitoba en de VS. Yonge street splitst op een bepaald punt in een Canadees gedeelte en een Amerikaans gedeelte dat nog veel verder doorloopt, maar om de een of andere duistere reden wordt het Amerikaanse gedeelte niet meegerekend. Hier een kort stukje dat ik over Yonge Street heb geschreven voor de blog van De Standaard:

http://standaard.typepad.com/en_nu_even_elders/2006/06/de_langste_stra.html

Op de stoep voor de boot (de eerste foto) zijn de namen van de belangrijkste steden waar Yonge Street passeert, in brons gegoten.

Aan het Eaton Centre is het verloop van Yonge Street gestileerd in brons gegoten. Ik heb er een foto van, maar tot mijn reorganisatie rond is, zal ik veel geluk moeten hebben om hem op te snorren (ik denk dat ik ongeveer 50.000 foto's heb...)

1896 kilometer is lang, en bovendien komt Yonge Street officieel dus niet buiten Ontario. Dat geeft een idee van hoe groot dit gigantische land wel is.

Groetjes vanuit 060826-2006 20C Toronto

Brennie
Jr. Member
**

« Antwoord #16 Gepost op: 27 Augustus 2006, 09:50:29 »

hihi, dat kan ik je exact vertellen: 9.958.319 km2. Dus die 1896 km? Ach, steegie  Grin Grin Grin

Die cijfers trouwens, Bart, onder je verhaal, waar staan die voor?
bartvb
Newbie
*

« Antwoord #17 Gepost op: 27 Augustus 2006, 10:08:48 »

Helaas wel het langste doodlopende steegje van het hele land... Er is natuurlijk nog de Transcanada Highway, maar dat is toch iets anders.

Dat is ook de reden dat Canadezen zo weinig van hun eigen land zien: je kunt er heel eenvoudig niet komen, tenzij je een superdure en tijdrovende expeditie op poten zet. Als je bijvoorbeeld helemaal naar het noorden van Ontario wilt, naar Moose Factory in James Bay, dan moet je de trein nemen naar Cochrane, daar overnachten, dan de trein nemen naar Moosonee, en dan per vrachtkano naar Moose Factory. Je moet dan overnachten in Moosonee, de trein nemen naar Cochrane, daar overnachten en dan weer de trein nemen naar Toronto. Met andere woorden: je bent vijf volle dagen onderweg om enkele uren te kunnen rondlopen in het noorden van Ontario. Ik heb het ooit eens uitgezocht omdat ik het wel wilde doen, maar omdat het mobilofoonnetwerk er toen te beperkt was, is het er niet van gekomen.

Die cijfers? Hihii:

jaarmaanddag-uurminuut temperatuur

Groetjes vanuit 060827-0508 20C Toronto

Brennie
Jr. Member
**

« Antwoord #18 Gepost op: 27 Augustus 2006, 12:36:58 »

Jemig, wat ben jij vroeg wakker op zondag  Grin Grin
bartvb
Newbie
*

« Antwoord #19 Gepost op: 27 Augustus 2006, 13:18:04 »

Haha, niet echt. Ik ben nog op, niet al ^_^

Groetjes vanuit 060827-0817 21C Toronto
Jack
Newbie
*

« Antwoord #20 Gepost op: 28 Augustus 2006, 19:27:23 »

Dat is ook de reden dat Canadezen zo weinig van hun eigen land zien: je kunt er heel eenvoudig niet komen, tenzij je een superdure en tijdrovende expeditie op poten zet. Als je bijvoorbeeld helemaal naar het noorden van Ontario wilt, naar Moose Factory in James Bay, dan moet je de trein nemen naar Cochrane, daar overnachten, dan de trein nemen naar Moosonee, en dan per vrachtkano naar Moose Factory. Je moet dan overnachten in Moosonee, de trein nemen naar Cochrane, daar overnachten en dan weer de trein nemen naar Toronto. Met andere woorden: je bent vijf volle dagen onderweg om enkele uren te kunnen rondlopen in het noorden van Ontario. Ik heb het ooit eens uitgezocht omdat ik het wel wilde doen, maar omdat het mobilofoonnetwerk er toen te beperkt was, is het er niet van gekomen.

Er zijn ook andere wegen:

Air Creebec is currently providing air service to Cochrane and Timmins where connecting flights can be made to points further south. The flight from Timmins to Moosonee takes approximately 1.5 hrs. For information on Air Creebec schedules contact 1-800-567-6567.

Ontario Northland provides the rail service to Moosonee. The trip from Cochrane to Moosonee in winter takes 6.5 hrs. In summer approximately 4 hrs For information on schedules and fares contact Zenith 86150.

Travel from Moosonee to Moose Factory island varies depending upon the season. In late spring, summer and early fall the river is ice free and both the Hospital and private business operate water taxi's by freighter canoe between the two communities. Private taxis currently cost $5.00 each way. The water taxis can be found at the public docks on the Moosonee side and will drop you off at the docks next to Moose Factory General Hospital. A barge also plies the open water season and is available to transport large items between the communities.

During the freeze-up and break-up periods of early spring and late fall, the only means of transport is by air. Private and Hospital helicopter service is available. The current private fare is $15.00 each way. The Hospital provides a subsidized rate for staff and families using it for non-medical reasons. Reservations can be made through liaison at the Hospital. Helicopter service lasts approximately 3 weeks at each season.

Once the ice has solidly formed on the Moose River the Public Works department prepares the ice road for winter travel. Taxis and trucks travel back and forth across the river all winter.

Je kan natuurlijk ook een bush of float plane chateren.

Jack
bartvb
Newbie
*

« Antwoord #21 Gepost op: 29 Augustus 2006, 05:48:47 »

In praktijk win je met het vliegtuig maar heel weinig tijd ten opzichte van de trein. Je moet namelijk rekening houden met het feit dat luchttransport niet zo vlot verloopt als treintransport. Het is een heel stuk duurder. Air Creebec zit op het web, maar hun flashpresentatie werkt niet goed bij mij, anders had ik wat echte cijfers. Je mag er donder op zeggen dat het enkele honderden dollars zal kosten.

Je kunt inderdaad kun een bush pilot huren. De laatste keer dat ik daar heb naar geïnformeerd, werd er 500 CAD per persoon gevraagd. Dat lijkt duur, maar het een bush pilot wil natuurlijk ook wat kariboe bij zijn aardappelen en een vliegtuig is een duur ding als je het draaiende wil houden.

Als je naar die streken gaat, dan moet je alles heel goed voorbereiden, of je komt in moeilijkheden (behalve als je in de nederzettingen blijft).

Je moet ook rekening houden met het feit dat het er in de zomer stikt van de muggen. Een wandeling in T-Shirt zit er maar in als je het niet erg vindt dat je er 's avonds als een braambes uitziet, opgebold door de beten van muggen en steekvliegen. Omdat die beesten allerlei enge ziekten overdragen, is muggenkledij een must, en dat maakt een wandeling er niet bepaald plezieriger op.

Het noorden van Canada is van een unieke schoonheid, er is een prachtige flora, een fantastische fauna, er zijn unieke culturen en talen, maar voor de meeste mensen is het helaas vooral een onbereikbare droom die ze hooguit in een documentaire zullen kunnen zien.

Groetjes vanuit 060829-0048 19C Toronto
Pagina's: 1 [2]
Canada Forum  |  Reizen  |  Zuid Canada  |  Niagra Falls « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.