Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
21 Mei 2012, 17:24:49
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  West Canada in September 0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: West Canada in September  (gelezen 1152 keer)
Angie
Newbie
*

« Gepost op: 5 Juni 2006, 11:05:30 »

Hallo Canada gangers!
Iemand van jullie wel eens in September in West-Canada geweest? Zijn er dingen die anders zijn tov reisperiode juni? Wij hadden oorspronkelijk het plan de junimaand te gaan maar vanwege te weinig voorbereiding etc hebben we besloten om dit naar september "door"te schuiven. De reden dat we in juni wilden gaan was dat we gehoord hadden dat er dan meer wildlife te zien was en verder gewoon omdat we juni daar een mooie maand voor vonden. Het is wel jammer, maar we vonden het zonde om zo'n dure reis te gaan maken terwijl we voor de 1/2 voorbereid waren. Nu er nog even voor waken dat er van afstel geen uitstel komt Sad

Gr. Angela

Dit jaar dan een keer Canada?
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Antwoord #1 Gepost op: 5 Juni 2006, 20:56:19 »

Gewoon nu al voor september boeken, dan komt er in ieder geval géén afstel!!

Zelf ben ik in augustus 1999 in West Canada geweest, het weer was toen wel lekker. Om te kijken wat voor weer je kunt verwachten in die periode is dit misschien een handige website: http://dutch.wunderground.com/tripplanner/index.asp
Vul hier de plaats en een periode in (let op, maximaal 15 dagen) en je ziet alle historische gegevens!

Ik deze website ook nog ergens ander op dit forum, zodat meer mensen hier iets aan hebben Smiley

Pieter
Brennie
Jr. Member
**

« Antwoord #2 Gepost op: 6 Juni 2006, 08:40:04 »

Hoi,

Ik ben wel vorig jaar in Oktober geweest! Het was, ondanks de vele regen, heerlijk. De mensen die wij spraken zeiden allemaal, dat het belachelijk nat was voor oktober, maar het maakte de vakantie er niet minder om. Ik weet natuurlijk niet wat je wil gaan doen, of je in een tent, camper, motelletjes of hotels gaat... Of je veel gaat rondtrekken, of op 1 plek blijft, en waar in het westen dan. Ik bedoel, BC is geloof ik 25 x groter dan NL, Vancouver Island 2x en Alberta ook nog eens 20. En dus is er ook een wereld van weer verschil. Dan heb je ook Saskatchewan en Manitoba nog, wat ook onder west-Canada valt...

Als je nog een motorhome moet boeken, dan hoop ik voor je dat ze er nog zijn, voor september. Motels zijn geen probleem, die zijn er zoveel, die zitten bijna nooit vol. Hoewel wij er in oktober vorig jaar dus wel een tegenkwamen die vol was  Undecided
superdeboertjes
Newbie
*

« Antwoord #3 Gepost op: 7 Juni 2006, 18:56:26 »

Hay,

Ben er een paar jaar geleden in september (aug-nov) geweest. Is nog steeds lekker qua weer en hebben ook nog wat wildlife gezien....
Dus ik zou zeggen boeken!!!!

Wij gaan eind juli een maand  Smiley

Groetjes (een andere) Angela
Philles
Newbie
*

« Antwoord #4 Gepost op: 8 Juni 2006, 03:04:15 »

Hallo in sept kunnen we nog prachtig weer hebben ze noemen dat een indian summer.
s'nachts vriest het wel maar overdag is het nog heerlijk warm.
Philles.

fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #5 Gepost op: 9 Mei 2007, 14:26:40 »

Hallo,
Ik ben me bewust, dat ik op een post van vorig jaar reageer en dus veel te laat ben voor een antwoord aan de oorspronkelijke poster. Toch wil ik nog even reageren, omdat het misschien ook voor andere van nut kan zijn.
Wij zijn in 2004 in september in Westcanada geweest en hebben er zeer van genoten. Behalve beren, waar de teller op een bleef staan, hebben we genoeg wildlife gezien: herten, bighornsheep etc. Natuurlijk is het in september niet meer zo warm, alhoewel de zogenaamde Indian Summer soms nog heel mooie en warme dagen in petto heeft. Maar 's nachts kan de temperatuur wel eens onder het vriespunt zakken en ook overdag is een sneeuwbui zo af en toe geen uitzondering. Maar dat heeft ook weer zijn voordelen: De eerste nachtvorst maakt namelijk een einde aan de plaag, die door muskieten, black flies en ander prikkend ongedierte veroorzaakt wordt. Uit eigen ervaring weet ik, dat deze beesten in juni, juli en augustus wel eens zo irritant kunnen zijn, dat het onmogelijk wordt om 's avonds op de camping rustig buiten te zitten. In september heb je daar weinig last van, omdat de muskieten en black flies naa de eerste nachtvorst nagenoeg verdwenen zijn. Dus pak je kans en ga in september!
En wil je toch liever in juni op reis, zorg dan voor een goed anti-muggenmiddel. Koop die het liefst in Canada (bij voorbeeld Off! of Muskol), want van ons Europese spul zijn Noord-Amerikaanse muggen niet echt onder de indruk. Ze schijnen daar immuun voor te zijn. Als je heel gevoelig bent voor muggenbeten, kun je misschien zelfs overwegen, om een van die handige anti-muggen-hoeden aan te schaffen. Dat is een hoed met een netje,  dat je gezicht tegen ongedierte beschermt. Niet echt de laatste modehit, maar wel effectief en een verademing, als je in de schemering midden in een wolk muskieten op een camping zit.
Groetjes,
Franziska
Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  West Canada in September « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.