Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
21 Mei 2012, 17:30:19
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Algemeen  |  Canada Algemeen  |  Verschil USA en Canada 0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 [2]
Auteur Topic: Verschil USA en Canada  (gelezen 2572 keer)
Canadarc
Newbie
*

« Antwoord #15 Gepost op: 29 Juli 2006, 15:27:07 »

Aan canadianEH:

Zoals ik al op meer fora heb meegemaakt vinden sommige Nederlandse emigranten dat alleen zij de waarheid in pacht hebben omdat zij ergens wonen waar een ander graag wil wonen. Meestal komt dit commentaar voort uit pure frustratie omdat deze mensen door te weinig voorbereidingen in situties verzeild raken die nou niet echt bijdragen tot hun idee fixe van het heilige land.

Wat ik hiermee wil zeggen dat je niet speciaal ergens hoeft te wonen om er heel veel van af te weten.

Dus als je ons nou niet het idee wil geven dat je IQ niet veel groter is dan het aantal toetsen van je toetsenbord geef je mening iets genuanceerder en met minder taalfouten.

Canadarc  Grin
bartvb
Newbie
*

« Antwoord #16 Gepost op: 25 Augustus 2006, 03:04:28 »

Ik heb begrepen (maar dus alleen van anderen!!) dat je in Amerika bij wijze van spreken, niet geholpen wordt, zonder ziektekostenverzekering. En dus theoretisch zou kunnen sterven op de trappen van het ziekenhuis. Dat gebeurd in Canada dus niet. Daar ben je gewoon verzekerd. Voor de meest triviale dingen dus. Niet voor ambulace vervoer bijvoorbeeld... Maar dat hangt dan ook weer af van de provincie waar je in woont...
Die mythe over de Amerikaanse gezondheidszorg doet hier in Toronto ook de ronde. Maar het blijft grotendeels een mythe. Enige tijd geleden was er op televisie een documentaire over en die maakte brandhout van die theorie.
Brennie
Jr. Member
**

« Antwoord #17 Gepost op: 25 Augustus 2006, 11:10:45 »

Toevallig gister Oprah gezien (als je het hebt over "de wijsheid in pacht hebben" hebt Wink), en daar ging een rijk stel (met eigen bedrijf en personeel) een maand lang van het minimumloon leven. Natuurlijk kwamen ze niet uit, ook al deden ze heeeeeel zuinig aan, maar, ze hadden dus ook geen verzekering voor ziektekosten. Door het harde werk dat hij moest doen (scheppen en schoffelen enzo  Cheesy) had hij last van zijn pols, dus na een week of 3 naar de ehbo. 800 $. Zij kreeg een blaasontsteking, op naar de ehbo, 300 $. Als je niet verzekerd bent, en elke zoveel tijd zoiets hebt, kan ik me voorstellen dat een ziekenhuis (ook maar een gewoon bedrijf...) zegt: Ja maar, ik help je niet meer, eerst maar eens even wat van je schuld inlossen. Tja...

Oh, de goede man heeft trouwens wel zijn personeel voorzien van een ziektekostenverzekering...

Eigenlijk vind ik gewoon dat de ziektekosten betaald moet worden uit de belastingen (ook in de US betaald men belasting  Cheesy) en je zelf voor aanvulling zou kunnen zorgen via je baas.
bartvb
Newbie
*

« Antwoord #18 Gepost op: 25 Augustus 2006, 11:32:27 »

Daar heb je gelijk in. 'Elective health care' zoals dat wordt genoemd, zal op een bepaald moment geweigerd worden. Dat geldt overigens niet alleen voor Amerika. In België is dat evenzeer zo. Het verschil met België is bovendien dat je in Amerika veel minder belastingen betaalt. Dat maakt het toch heel wat makkelijker voor de meeste mensen. Helaas maakt dat geen moer verschil uit voor de allerarmsten, maar dat is natuurlijk ook in België zo.

Pagina's: 1 [2]
Canada Forum  |  Algemeen  |  Canada Algemeen  |  Verschil USA en Canada « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.