Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
21 Mei 2012, 17:36:33
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Immigratie  |  Immigratie Algemeen  |  Emigreren 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3
Auteur Topic: Emigreren  (gelezen 3605 keer)
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Gepost op: 30 December 2005, 23:51:07 »

Stel, ik wil emigreren naar Canada, is dat mogelijk of in ieder geval gemakkelijker dan naar de VS? Iemand ervaring hiermee?
« Laatste verandering: 12 Februari 2006, 13:27:54 door Pieter79 » Gelogd
Johan
Newbie
*

« Antwoord #1 Gepost op: 3 Januari 2006, 21:31:05 »

Alhoewel ik ook niet exact weet hoe dat in Canada werkt schijnt het inderdaad aanzienlijk makkelijker te zijn dat de Verenigde Staten. Bijvoorbeeld het verkijgen van een baan!

Deskundigheid voor verdere info is gewenst ;-)

Johan
« Laatste verandering: 5 Januari 2006, 19:38:54 door Johan » Gelogd
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Antwoord #2 Gepost op: 3 Januari 2006, 22:03:55 »

Ja, ik ben hier eigenlijk ook wel benieuwd naar!
« Laatste verandering: 12 Februari 2006, 13:32:53 door Pieter79 » Gelogd
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Antwoord #3 Gepost op: 12 Februari 2006, 13:26:44 »

Heb een handige site gevonden. Je kunt hier ook een test invullen om te kijken of je voldoende punten scoort om zonder problemen naar Canada te emigreren. Als je goed bent in Engels + Frans dan is het geen enkel probleem zo te zien!

http://www.cic.gc.ca/english/immigrate/index.html

Hier staat de test om te kijken of je aan het benodigd aantal punten komt:
http://www.cic.gc.ca/english/skilled/assess/index.html
« Laatste verandering: 12 Februari 2006, 13:35:28 door Pieter79 » Gelogd
Kajim
Newbie
*

« Antwoord #4 Gepost op: 16 April 2006, 07:30:44 »

zou je naar Canada willen emigreren i.p.v. de USA?

dit omdat de USA zeer moeilijk wordt en Canada wel mogelijk is..
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Antwoord #5 Gepost op: 16 April 2006, 12:30:21 »

Eventueel wel ja..... naar de USA is voor mij alleen maar mogelijk door daar te trouwen of m.b.v. de DV Lottery. Nu heb ik wel het geluk een Amerikaanse vriendin te hebben dus hopen dat alles goed gaat deze zomervakantie Smiley

Uiteindelijk is zuid Ontario (gebied Toronto) zo goed als het zelfde als het noordelijk gebied van de staat NY, alleen iets minder heuvel/bergachtig.

Welkom op het forum Kajim!
Kajim
Newbie
*

« Antwoord #6 Gepost op: 16 April 2006, 13:12:16 »

dank je voor het welkom.

ik zelf heb ook wel aan Canada gedacht, mede omdat dit vele malen makkelijker is om naartoe te emigreren.
Echter, mijn hart ligt in The States, maar Canada (bepaalde delen ervan) heeft veel gemeen met de USA.

Ik zal dus in elk geval dit jaar weer afwachten of ik uitgeloot wordt voor de greencard en daarna weer denken over eventuele andere oplossingen zoals Canada...
Brennie
Jr. Member
**

« Antwoord #7 Gepost op: 18 Mei 2006, 12:20:38 »

Ja, ik heb er ervaring mee... We zitten midden in het proces, en we wachten op de oproep voor ons medical. Ik zal even een korte uitleg geven.

Het makkelijkst (en de meest gebruikte manier...) is als "skilled worker". Dat houdt in dat je aan een aantal punten moet voldoen. Er moet een Engelse test afgelegd worden, je moet minimaal 1 jaar werkervaring hebben, je opleiding moet hoog genoeg zijn, en zo zijn er nog een aantal. Hier krijg je punten voor. Als je meer dan 67 punten hebt, dan je, na betaling van de "processing fee"  Wink, je dossier opsturen naar Berlijn, waar de Canadese Ambassade voor o.a. immigratie zit, en dan word je "in process" genomen. En dan mag je wachten. En wachten. En wachten. Wij wachten inmiddels 11 maanden. Je krijgt dan een oproep om een medische keuring te ondergaan. Tijdens die keuring meten ze je bloeddruk, je ogen, je gehoor, je moet bloed laten prikken en longfoto's laten maken. Uiteraard allemaal kosten voor je eigen rekening... Als je goed door die keuring komt, mag je je paspoort opsturen, waar het visum ingeplakt wordt. En dan... mag je in Canada wonen en werken, als een echte Canadees  Grin Grin

Er is natuurlijk een kans dat je afgewezen wordt. Als je tussen 5 jaar geleden en nu, een strafblad hebt opgelopen, heb je een beetje pech, moet je nog even wachten. Als je een enge ziekte hebt (dwz terminale kanker, HIV, TBC) dan kom je het land ook niet in. Dan ben je te duur voor de zorgverzekering, en dus voor de belastingbetaler. Als je te weinig punten hebt, of je geeft niet de dingen op die je wel had moeten opgeven, kon je ook nog wel eens een probleem krijgen... Dus makkelijk het land in... Tja, ik vind dat wel tegenvallen eigenlijk.

Je kan ook nog op een werkvisum. Dan moet je wel een door de HRSDC-goedgekeurd job-offer hebben, en daar zijn er niet zo veel van, omdat de bedrijven het een beetje omslachtig vinden. Voornamelijk vrachtwagenchauffeurs gaan op die manier.

Op de site van de Canadese Ambassade (hieronder al vermeld) staat in principe alles wat je weten moet. Er is ook nog een emigratie-forum voor Canada, maar ik weet niet of ik die link hier neer mag zetten. Ik doe het stiekum toch, mag het niet, gooi hem er maar weer lekker af dan  Wink

http://www.oyop.com/cbb/smf/

Op dit forum is alles te vinden over emigreren naar Canada. Enne... Ik ben er ook voor. Voor de weg ernaar toe dan  Grin

Groetjes,
Brenda
Brennie
Jr. Member
**

« Antwoord #8 Gepost op: 31 Mei 2006, 09:21:10 »

De ambassade heeft de wachttijden verlengd. Was het 2 maanden geleden nog zo'n 12 maanden, ze hebben het nu verhoogd naar 18 maanden, voor een skilled worker aanvraag. Moet je je voorstellen dat je al 11 maanden zit te wachten, krijg je zo'n bericht. Je kunt rustig stellen, dat we "not amused" zijn  Angry

Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Antwoord #9 Gepost op: 31 Mei 2006, 19:25:21 »

Waar of bij welk bedrijf heb je die Engelse test afgelegd? Kan dat via internet of moet je dan ergens naar toe voor een 'live' test??
Brennie
Jr. Member
**

« Antwoord #10 Gepost op: 31 Mei 2006, 19:46:29 »

Hi,

De IELTS-test moet je doen bij het  "Oxford-huis" in Amsterdam of Utrecht. Kost 170 euro, en je bent de hele dag zoet. Neem vooral een broodje mee!

Je doet een luister-, lees-, schrijf- en spreektest. De eerste drie zijn "klassikaal", en de laatste doe je alleen, waarbij degene die het verst woont, het eerst mag. Manlief was dus pas om 15.00 uur aan de beurt.

Hier vind je meer info: http://www.ielts.org/searchresults/results.aspx?TestCentreID=6ccf7a93-553e-4a9a-ad2c-8730cc28e19f

Verder staat hier nog wat van de cic (canadese ambassade): http://www.cic.gc.ca/english/skilled/qual-3-1.html

Je moet er dus echt heen, want dan kan je niet afkijken  Grin Oh, en het is altijd op een zaterdag...

Succes!
Brennie
Jr. Member
**

« Antwoord #11 Gepost op: 31 Mei 2006, 19:57:42 »

Wellicht nog een tip: na een dag of 10 wordt de uitslag je éénmalig toegestuurd, en die moet je met de rest van je papierwerk naar Berlijn sturen. Je zou de uitslag ook nog naar je moeder ofzo kunnen sturen, dan heb je zelf ook nog een origineel. De ambassade raakt soms wel eens wat kwijt... En met een kopietje nemen ze geen genoegen. Lips Sealed
canadianEH
Newbie
*

« Antwoord #12 Gepost op: 6 Juni 2006, 12:39:10 »

nou sorry om te zeggen maar hoor slechte ervaringen met emmigratie naar canada als je het via nederland regeld dus nog woonachtig in nl bent

ik deed het gewoon in canada zelf
man ik had me perminent residentship nog eerder dan me werkvisum die ik ook had aangevraagd

van aankomst in canada tot ontvangst perminent resident card was 10 mnd
Brennie
Jr. Member
**

« Antwoord #13 Gepost op: 6 Juni 2006, 14:27:54 »

En hoe had je dan gedacht je gezin te onderhouden, als je er niet mag werken, en volledig onverzekerd bent??? Enne, wanneer was dat precies? Ik kan me herinneren dat de doorlooptijden in NL in 2004, 10 maanden waren...
canadianEH
Newbie
*

« Antwoord #14 Gepost op: 6 Juni 2006, 16:40:56 »

laat me maar weten wanneer je er door bent ben benieuwd

enne wat ik al zei
in nl weet ik niet
hoorde van een stel bizare tijden

ja en onderhoud enzo
doe ik zoals hier

geld meenemen
en daar werken
Pagina's: [1] 2 3
Canada Forum  |  Immigratie  |  Immigratie Algemeen  |  Emigreren « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.