Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
4 Februari 2012, 10:27:04
2576 aantal berichten in 468 topics door 3032 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Suzanne

Canada Forum  |  Immigratie  |  Immigratie Algemeen  |  Rijbewijs 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3
Auteur Topic: Rijbewijs  (gelezen 3027 keer)
canadianEH
Newbie
*

« Gepost op: 10 Juni 2006, 15:03:17 »

he candyman wat doe jij voor werk of heb jij al werk in canada gevonden???
candyman
Newbie
*

« Antwoord #1 Gepost op: 10 Juni 2006, 15:13:37 »

Ik heb werk gevonden en ga als trucker
canadianEH
Newbie
*

« Antwoord #2 Gepost op: 11 Juni 2006, 19:00:20 »

Ik heb werk gevonden en ga als trucker

je bent dus vrachtwagen chauffeur

dat heb ik nou nooit begrepen
zag weleens van die ads dat ze nl chauffeurs vroegen voor usa of canada
maar ik ken wat canadese truckers uit Calgary

maar moet jij daar dan nog dingen halen bedoel hoe zit dat dan met je air brake ticket dat heb je in nl toch niet

vind trouwens dat hele rijbewijs gebeuren raar

want ik kwam in canada aan
heb 10 maanden op me nederlandse rijbewijs gereden heb zelfs nog aan de rcmp gevraagd was allemaal goed
en dan ben je na 10 mnd perminent resident en moet je opeens alles opnieuw halen
theorie en praktijk

candyman
Newbie
*

« Antwoord #3 Gepost op: 12 Juni 2006, 09:16:02 »

inderdaad ik moet voor die air brake ticket terug lessen volgen , maar ik moet niet gaan voor mijn rijbewijs voor de personenwagen want ik ben een Belg , de Nederlanders moeten voor alles terug lessen volgen ook voor personenwagen, maar nu ben je na 10 maand niet meer permanent , wij kunnen maar beginnen nadat we 6maand in canada zijn en dan kan het nog 1 jaar tot 18 maand duren voor je permanent bent heb ik mij laten wijsmaken.
Brennie
Jr. Member
**

« Antwoord #4 Gepost op: 12 Juni 2006, 09:56:46 »

Wij NL hoeven geen les te nemen hoor! Je kunt gewoon voor je klein rijbewijs (auto en motor) meteen afrijden, als je je theorie hebt gehaald. Dat kan soms dezelfde dag nog. In grootrijbewijs heb ik me niet verdiept, dat zien we wel als we daar zijn. Maar, eerlijk is oneerlijk  Grin, jullie Belgen kunnen gewoon je rijbewijs omruilen, hoewel je dan wel je Belgische kwijt bent...

Als je in Canada bent, gaat je aanvraag voor PR toch via Buffalo, USA? Zijn die doorlooptijden dan net zo lang als in Berlijn?
candyman
Newbie
*

« Antwoord #5 Gepost op: 12 Juni 2006, 11:16:49 »

waar die papieren naar toe gaan weet ik niet, dat van die tijd is iets dat een immigratiebureel heeft gezegd, maar wij kunnen gewoon ons rijbewijs omruilen en dat ik dat belgisch kwijt ben is dan wel het minste van mijn zorgen , wij komen toch niet meer terug hier naar belgie , zie je jullie moeten eerst theorie doen , wij niet .Maar ja wat is eerlijk, als een canadees naar nederland gaat moet ie ook alles opnieuw doen , in belgie niet, dus zal wel iets te maken hebben met politiek.
Brennie
Jr. Member
**

« Antwoord #6 Gepost op: 12 Juni 2006, 11:38:46 »

Dat weet ik, maar volgens mij woon ik in de EU, waardoor alles in Brussel geregeld wordt. En dus vind ik het raar, dat een Belg en een Duitser zijn rijbewijs wel kan omruilen, en een NL alles opnieuw moet doen.
candyman
Newbie
*

« Antwoord #7 Gepost op: 12 Juni 2006, 12:06:50 »

dat is waar , maar wat is EU , als ge in frankrijk word tegengehouden dan zeggen ze gewoon , dit is europa niet dit is frankrijk hier .
canadianEH
Newbie
*

« Antwoord #8 Gepost op: 12 Juni 2006, 17:25:05 »

Dat weet ik, maar volgens mij woon ik in de EU, waardoor alles in Brussel geregeld wordt. En dus vind ik het raar, dat een Belg en een Duitser zijn rijbewijs wel kan omruilen, en een NL alles opnieuw moet doen.

Dat heeft dus niks met de EU te maken
Dat bedoel ik dus te zeggen eerder

ik mocht 10 maanden rijden op me nederlandse rijbewijs
toen ik na 10 mnd perminent resident was mocht het opeens niet meer en heb ik me theorie en praktijk moeten halen
en nee je hoef niet te lessen

ieder geval
komt hier op neer

omdat nederland geen verdracht heeft met canada kan je dus niet zo even omruilen
wat ik dus dacht
want ik stapte ook binnen en zei wil me rijbewijs omruilen voor een canadese mooi niet dus

Brennie
Jr. Member
**

« Antwoord #9 Gepost op: 12 Juni 2006, 18:28:52 »

Dat begrijp ik, maar wat ik niet begrijp, is dat zo'n verdrag wel aangegaan kan worden met Belgie of Duitsland, en niet met Nederland. En wat ik nog vreemder vind, is dat als je in New Brunswick gaat wonen, je je rijbewijs wél zo kunt omruilen...
canadianEH
Newbie
*

« Antwoord #10 Gepost op: 15 Juni 2006, 19:44:37 »

Dat begrijp ik, maar wat ik niet begrijp, is dat zo'n verdrag wel aangegaan kan worden met Belgie of Duitsland, en niet met Nederland. En wat ik nog vreemder vind, is dat als je in New Brunswick gaat wonen, je je rijbewijs wél zo kunt omruilen...

dat zou best kunnen weet ik niet ik heb alleen in B.C en Alberta gewoond
dat is makkelijk als nederland en canada samen niet zo n verdracht hebben getekend valt er niks om te ruilen

weet je wat zo leuk is

iedereen denkt dat canada en nederland zo close zijn valt wel mee hoor

je zou eens moeten weten is niet alleen over dat rijbewijs maar nog wel belangrijker dingen

misschien ken je dat verhaal van die rotterdamse eigennaar van een vuil verwerkings bedrijf   Wink
albertalover
Newbie
*

« Antwoord #11 Gepost op: 15 Juni 2006, 23:57:15 »

CanadianEH schreef
Citaat

Dan had je veel mazzel want tegenwoordig moet je binnen een paar weken je rijbewijs hebben gehaalt anders kun je je auto niet verzekerd krijgen het heeft alleen maar te maken met het feit dat je landed immigrant bent als je op vakantie komt kun je je internationale rijbewijs gebruiken en zelfs die heb je niet echt nodig.
Brennie
Jr. Member
**

« Antwoord #12 Gepost op: 16 Juni 2006, 08:24:53 »

Je mag 3 maanden op je NL (of eigenlijk meer Europees) rijbewijs rijden. Binnen die 3 maanden moet je afrijden, of een learners-licence aanvragen.

Een internationaal rijbewijs is de grootste geldklopperij die ik heb meegemaakt, aangezien het europees rijbewijs pictogrammen heeft, én er in 12 talen opstaat dat het een rijbewijs is.
canadianEH
Newbie
*

« Antwoord #13 Gepost op: 18 Juni 2006, 16:34:00 »

CanadianEH schreef
Citaat

Dan had je veel mazzel want tegenwoordig moet je binnen een paar weken je rijbewijs hebben gehaalt anders kun je je auto niet verzekerd krijgen het heeft alleen maar te maken met het feit dat je landed immigrant bent als je op vakantie komt kun je je internationale rijbewijs gebruiken en zelfs die heb je niet echt nodig.

nee niks geluk

je kan helemaal niet je canadese rijbewijs halen als je nog in je emmigratie proces zit
zou lekker zijn ga je op vakantie ga je een canadese rijbewijs halen

dus voor de duidelijkheid

ik kwam aan in canada de 2de dag me emmigratie ingang gezet na 10 mnd perminent resident dus de 10 mnd dat ik in me emmigratie proces zat mocht ik op me NL rijbewijs rijden daarna niet meer

Bonanza
Jr. Member
**

skypename Bonanza-NL

« Antwoord #14 Gepost op: 2 Juli 2006, 10:17:19 »

Hoe 1 is Europa dan wel niet?

In Duitsland is de Maut ingevoerd.
In België moet je een speciale vrachtbrief hebben voor nationaal vervoer.
België gaat rond 1 januari 2008 een elektronisch wegenvignet invoeren voor auto’s onder de twaalf ton.
Alleen voor "buitenlanders" Belgen worden gecompenseerd via de verkeersbelasting.
Indien er controle wordt gehouden (in België) op de rijtijdenbesluit worden er alleen buitenlanders aangehouden en geen Belgen.
Zit je een dag 15 min over je rijtijdenwet heen betekent een bekeuring van minimaal €1000,00

Lang leve de Eurpeesche éénwording.

PS Ik hoop in de toekomst meer van je te lezen hoe het bevalt in Canada.

leef vandaag, gisteren is geschiedenis en morgen is toekomst.
Pagina's: [1] 2 3
Canada Forum  |  Immigratie  |  Immigratie Algemeen  |  Rijbewijs « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.