Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
21 Mei 2012, 17:48:44
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  hulp route September 2010 gevraagd 0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: hulp route September 2010 gevraagd  (gelezen 841 keer)
mios
Newbie
*

« Gepost op: 4 Januari 2010, 18:46:50 »

Hallo,

na Californie in 2007 en Yellowstone in 2008 willen mijn vrouw en ik dit jaar in September een stukje vann Canada gaan ontdekken. Ik heb al aardig op dit forum gegrasduind maar we vinden het behoorlijk moeilijk om een route te vinden. We hebbenn 21 dagen de tijd en we reizen bij voorkeur met een auto. We vragen ons af of je een reis van Vancouver naar Vancouver moet doen of dat de reis van Calgary naar Vancouver mooier is.

Alvast bedankt voor de reakties,

Theo en Thea

« Laatste verandering: 10 Januari 2010, 17:25:38 door mios » Gelogd
mios
Newbie
*

« Antwoord #1 Gepost op: 10 Januari 2010, 13:12:41 »

Heb inmiddels wel veel informatie van BelCan75 website http://www.angelfire.com/super2/nationalparks/BCroute.html gevonden.
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #2 Gepost op: 11 Januari 2010, 00:01:50 »

Dag Theo en Thea,

De site van Ann is inderdaad een goed beginpunt voor het opzetten van een route. Het is voor ons een beetje moeilijk om jullie een routevoorstel te doen als we niet weten, waar jullie belangstelling naar uitgaat, wat jullie absoluut niet willen missen etc. Persoonlijk zal ik me voor 21 dagen niet te veel voornemen. Als je de Rockies en de kust wilt doen, dan zal ik voor een one-way Calgary - Vancouver of omgekeerd kiezen. Wil je liever een rondtocht doen, dan zou ik voor een rondje Rockies vanuit Calgary of voor een rondje kustgebergte en Vancouver Island vanuit Vancouver kiezen. Op deze manier heb je genoeg tijd, om onderweg van al het moois dat je tegenkomt te genieten, af en toe een wandeling te doen en ook vaker twee of meer nachten op een plek te verblijven. Minder is namelijk vaak meer.
Dus ik zal starten met het lezen van boeken en het bestuderen van gidsen. Vervolgens maak je een verlanglijstje met de plaatsen, die jullie graag willen aandoen tijdens de reis. Vervolgens probeer je die in een route te verwerken en je zult zien, dat je waarschijnlijk veel te veel op het verlanglijstje hebt staan. Dan begint dus het echt moeilijke werk, het maken van keuzes. Natuurlijk kun je zo een provisorische route altijd op dit forum publiceren en wij zullen dan trachten om jullie het maken van de keuzes met onze adviezen te vergemakkelijken.

Succes!
Franziska
John
Jr. Member
**

You're welcome in Powell River, BC.

« Antwoord #3 Gepost op: 11 Januari 2010, 07:32:28 »

Hallo Theo en Thea,

September vind ik zelf een heel erg mooie periode, na de zomer is de natuur heerlijk dynamisch en is alles dat groeit en bloeit bezig met de volgende 'etappes': herfst en winter. Het is vaak nog mooi (en warm) nazomerweer maar in de bergen kan een eerste sneeuwbuitje vallen en koelt het 's avonds al iets meer af.

Als jullie nog de keuze hebben zou ik kiezen voor de route Calgary - Vancouver. Een reis van grofweg Calgary - aantal Parken in de Rockies - Whistler - Sunshine Coast - Vancouver Island - Vancouver

Hiermee kies je voor verschillende gebieden en daarmee dus voor voldoende afwisseling. Je wisselt bekende highlights af met minder bekende en met een CirclePac van BC Ferries krijg je ook nog eens 15% korting op de overtochten welke een fraai beeld geven van Coastal BC. Er is voldoende mogelijkheid om natuur en (native) cultuur af te wisselen. Vancouver is een leuke, levendige stad en onderneem ook eens een paar niet-allerdaagse excursies.

Kijk bijvoorbeeld ook eens rond op onze website, http://www.footprint-natureexplorations.ca/travel_planning2.html, en doe er ideetjes op.

Groetjes uit Powell River en alvast heel veel plezier in Canada,

John
info@footprint-natureexplorations.ca
mios
Newbie
*

« Antwoord #4 Gepost op: 12 Januari 2010, 18:36:26 »

Hallo,
Bedankt voor de reakties en inderdaad het is moeilijk om advies te geven als je niet weet waar de belangstelling naar uitgaat. We zijn niet zo’n lange afstands wandelaars(een wandeling van zo'n anderhalf uur is wel het maximum) en ja wat we vooral graag willen zien zijn beren in het wild en de orca’s natuurlijk. We hebben ooit een uitgestippelde reis door Exit-reizen gereden en dat was eigenlijk best hurry-up, vandaar dat we het jaar daarop zelf maar de route bepaald hebben. Mijn vrouw wil dat de overnachtingsadressen vooraf vastliggen en die boeken we dan ook op het internet.  We twijfelen nog steeds of we nu een rondje Vancouver gaan maken of toch van Calgary naar Vancouver  rijden. We zagen op het forum een interessante route(gemaakt door John)  met Vancouver als begin en eindbestemming.

1 Vancouver, aankomst
2 Vancouver (Stanley Park + aquarium, Granville Island)
3 Vancouver - Whistler (lighthouse park, capilano bridge)
4 Whistler (met een gondel de berg op, 'boomtoppen-wandeling', Joffre Lakes PP)
5 Whistler - Powell River (Shannon Falls, Smuggler Cove)
6 Powell River (Lund en Savary Island met watertaxi, heerlijk strand)
7 Powell River - Telegraph Cove (Miracle Beach, mogelijk zeehondjes op het strand)
8 Telegraph Cove (orca excursie met zeilboot, erg inspirerend)
9 Telegraph Cove - Ucluelet (Cathedral Grove PP, giga bomen)
10 Pacific Rim NP, Ucluelet en Tofino (veel strand en leuke wandelingen, e.v.t. interaktief aquarium)
11 Ucluelet - Victoria (Chemainus, roofvogel opvang centrum)
12 Victoria (Beacon Hill park (kinderboerderij), bug world (klein maar erg leuk), inner harbour, royal bc museum))
13 Victoria (uitstapje Sooke, potholes, east sooke park)
14 Victoria - Vancouver (Butchard gardens, vogel reservaat in Delta)
15 Vancouver, vertrek

Aangezien we 5 September willen vertrekken en de 26 September(22 dagen) weer terug willen vliegen is deze route net  te kort.  Maar ook de route die Petra(ook hier op het forum) maakte vinden we erg mooi al is die weer net iets te lang. Petra heeft als eindconclusie dat ze achteraf toch een oneway Vancouver – Calgary of andersom aanraadt. 

1.   Amsterdam - Vancouver (omgeving camperverhuur)
2.   Vancouver (omgeving camperverhuur) – Vancouver Island (Juan de Fuca Prov. Park: China beach)
3.   China Beach - Victoria - Bamberton
4.   Bamberton - Tofino
5.   Tofino
6.   Tofino – Campbell River (Elk/Moose falls)
7.   Campbell River (orka's tocht, 6 uur) – Comox – Powel River/Lund (John!)
8.   Lund: kayakken Desolation Sound
9.   Sunshine Coast - Sea to Sky Highway - Lillooet (lange tocht!)
10.  Lillooet - Wells Gray prov park
11.   Wells Gray
12.   Wells Gray - Jasper
13.   Jasper NP
14.   Jasper NP
15.   Jasper over icefield parkway - Wilcox Creek
16.   Wilcox Creek - Joho NP - Lake Louise
17.   Lake Louise - via Radium Hotsprings - Shelter Bay (lange tocht)
18.   Shelter Bay – Nakusp
19.   Nakusp - Kelowna
20.   Kelowna - Manning Provincial Park
21.   Manning Provincial Park - Vancouver
22.   Inleverdag Camper (met 4150km op de teller) en nog ruim een halve dag Vancouver
23.   Vancouver
24.   Vancouver – Amsterdam

Een route van Calgary naar Vancouver probeer ik  nu in te vullen en het advies van John om
vanaf Calgary – aantal parken in de Rockies – Whistler – Vancouver te rijden  nemen we daar natuurlijk in mee. De moeilijkheid vind ik de afstanden die je moet gaan rijden.

zag nog wel een interessante route(van marquart)

Canmore (3 overnachtingen voor Banff), Field (3 overnachtingen voor Banff en Yoho), Jasper (3 overnachtingen), Clearwater (Wells Grey 2 overnachtingen), Gold Bridge en Whistler (3 overnachtingen), Campbell River (3 overnachtingen, ook een dag heen en weer naar Telegraph Cove voor orka-tour), Tofino (2 overnachtingen), Victoria (2 overnachtingen).

Groet,

Theo en Thea
« Laatste verandering: 12 Januari 2010, 18:52:29 door mios » Gelogd
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #5 Gepost op: 12 Januari 2010, 23:27:53 »

Ook al zijn jullie niet zo grote wandelaars, met 22 dagen zal ik toch voor een one-way Calgary - Vancouver gaan, want ook wildlife spotten vraagt vaak een beetje geduld en dus tijd. Hier een voorbeeld van een route in 22 dagen:
1 aankomst Calgary
2 Calgary - Banff
3 Banff
4 Banff - Field / Lake Louise
5 Field / Lake Louise: Yoho NP
6 Field / Lake Louise - Jasper
7 Jasper
8 Jasper
9 Jasper - Clearwater
10 Clearwater
11 Clearwater - Whistler
12 Whistler - Powell River
13 Powell River
14 Powell River - Telegraph Cove
15 Telegraph Cove
16 Telegraph Cove - Tofino / Ucluelet
17 Tofino / Ucluelet: Pacific Rim NP
18 Tofino / Ucluelet - Victoria
19 Victoria - Vancouver
20 Vancouver
21 vertrek uit Vancouver
22 aankomst Nederland

Kies je voor een one-way, begin de route dan in Calgary. Je bent dan in het begin, als het nog iets warmer is, in de Rockies en aan het einde in de warmere kuststreek. Bovendien betaal je in Alberta minder belasting voor je huurauto dan in BC.

Het bovenstaande voorstel is eigenlijk een beetje een combinatie uit de mooiste plekken in de Rockies en het rondje van John aan de westkust. Een andere mogelijkheid is, om het rondje van John langs de westkust nog een beetje uit te bouwen, door nog iets meer van het kustgebergte mee te nemen en misschien wat meer plekken op Vancouver Island aan te doen (bij voorbeeld het weinig bezochte noorden van het eiland, Strathcona NP etc.). Ook in Vancouver zelf kun je makkelijk nog een dagje meer doorbrengen zonder je te vervelen. Facit: Ook met een rondje westkust ben je zo op 22 dagen en zul je je zeker niet vervelen. John heeft zeker nog het een of andere goede voorstel voor jou, waarmee je de extra dagen zou kunnen vullen.

Heel veel succes en plezier met de verdere planning! En als je nog weer vragen hebt, je weet ons te vinden.
Groetjes,
Franziska
John
Jr. Member
**

« Antwoord #6 Gepost op: 13 Januari 2010, 19:59:41 »

Hoi Theo en Thea,

ik denk dat Franziska een uitermate mooi een uitgebalanceerd reisvoorstel op 'papier' heeft gezet. In mijn optiek een goede mix tussen bergen, interiour en westkust en dat alles in een rustig reistempo zodat je ook nog eens de tijd kunt nemen om ergens iets langer te verblijven.

Uiteraard kan het altijd anders, maar voor een drieweekse reis in dit enorme land zul je zelf uiteindelijk een aantal keuzes moeten maken. Je kunt toch nooit alles in 1 reis 'proppen' en als het jullie hier bevalt kun je altijd nog eens terug komen (en dat gebeurt regelmatig :-). Minder = Meer.

Veel plezier met voorbereiden en nog meer met het uitvoeren van jullie reis.

Groetjes uit Powell River,

John
mios
Newbie
*

« Antwoord #7 Gepost op: 14 Januari 2010, 17:40:50 »

Lijkt ons een prachtige route Franziska, wat wel een beetje tegenvalt zijn de extra kosten bij zo'n tocht voor de huurauto. Er wordt een behoorlijk bedrag voor deze zogenaamde one-way trip voor achterlatingkosten gevraagd. De route die we op de website van John zien spreekt ons ook wel aan, dit is een ronde Vancouver, alleen dat zeekayakken zouden we dan voor iets anders in willen vullen. We hebben nog even om erover na te denken maar ik denk dat ik volgende week al de vliegtickets ga kopen dus zo heel lang nadenken wordt het niet.

Groet,

Theo en Thea
John
Jr. Member
**

« Antwoord #8 Gepost op: 14 Januari 2010, 18:12:30 »

Hoi Theo en Thea,

er zijn vele mogelijkheden en variaties op een Vancouver-ronde zoals deze op onze te vinden is, email me gerust als jullie daar vragen over hebben.

Ook voor het zeekajakken kun je hier voldoende alternatieven vinden, waarschijnlijk geen leukere (grapje natuurlijk). Zeekajakken is echt heel erg leuk om te doen, voor velen 1 van de hoogtepunten tijdens een Canada reis.

Op de volgende pagina van onze website probeer ik het zeekajakken als aktiviteit iets te verduidelijken omdat velen in eerste instantie voor ogen hebben dat het iets 'extreems' is.
http://www.footprint-natureexplorations.ca/travel_planning1.html

Groetjes,

John
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #9 Gepost op: 14 Januari 2010, 21:29:09 »

Bedankt voor de complimenten John! Grin

Theo en Thea, ik zou even bij verschillende verhuurders naar de achterlatingskosten informeren. Soms hebben ze namelijk wel specials en zijn de achterlatingskosten minder duur of zelfs gratis. Maar als het niet lukt, is ook een rondje kust prachtig. Er is eigenlijk niets, wat je in de Rockies wel en aan de westkust niet kunt beleven. Het kustgebergte is vaan zelfs nog wilder en eenzamer dan de Rockies. Ik zou niet zo ver gaan om te zeggen, dat je niets mist als je niet naar de Rockies gaat. Maar de essentie van Canada kun je ook aan de westkust ervaren. Bovendien heb je dan een goede reden om nog een keer naar Canada terug te keren. Het is zo als John zegt: alles kun je in drie weken tijd toch niet zien en je zult gewoon keuzes moeten maken.

Succes!
Franziska
mios
Newbie
*

« Antwoord #10 Gepost op: 18 Januari 2010, 18:41:45 »

Bedankt voor de route Franziska maar we hebben besloten om toch maar een rondje Vancouver te gaan maken. Extra kosten voor de auto en het niet rechtstreeks vliegen hebben ons ertoe doen besluiten.

Groet,

Theo en Thea
John
Jr. Member
**

« Antwoord #11 Gepost op: 18 Januari 2010, 22:14:15 »

Hoi Theo en Thea,

mochten jullie vragen hebben omtrent jullie ronde vanuit Vancouver (prima keuze overigens), email me dan gerust.

Ik help jullie graag op weg .......

Groetjes vanaf de Sunshine Coast,

John.
mios
Newbie
*

« Antwoord #12 Gepost op: 21 Januari 2010, 22:36:04 »

We gaan de route welke op John's website(de 22 daagse voorbeeldroute) volgen. Voor het zeekayakken moeten we nog iets anders invullen, maar verder lijkt ons het een route die we zonder te hoeven haasten kunnen maken.

Groet,

Theo en Thea
mios
Newbie
*

« Antwoord #13 Gepost op: 24 Januari 2010, 17:57:21 »

en weer een andere gedachte, de route van Ann Badjura.

5   September   aankomst Vancouver 14:35 H
6   September   Vancouver - Victoria
7   September   Victoria
8   September   Victoria - Tofino
9   September   Tofino
10   September   Tofino - Whistler
11   September   Whistler
12   September   Whistler - Clearwater
13   September   Clearwater
14   September   Clearwater  - Jasper
15   September   Jasper
16   September   Jasper
17   September   Jasper - Lake Louise - Golden of Field
18   September   Golden of Field
19   September   Golden of Field
20   September   Golden of Field - Banff
21   September   Banff
22   September   Banff - Revelstoke
23   September   Revelstoke - Kelowna
24   September   Kelowna - Osoyoos
25   September   Osoyoos - Vancouver
26   September   Vancouver - Düsseldorf

er moet nog wat aan gesleuteld worden aangezien we ook nog 2 dagen in Vancouver willen vertoeven. 1 dag minder in Jasper en Field?

De tickets zijn gekocht, van Düsseldorf naar Vancouver. De auto is bij usareisen.de gereserveerd. We vertrekken pas over 7 maanden maar wat een voorpret hebben we nu al.

Suggesties zijn welkom.

Groet,

Theo en Thea
Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  hulp route September 2010 gevraagd « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.