Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
21 Mei 2012, 17:50:16
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  Calgary-Vancouver juli-aug.2010 0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: Calgary-Vancouver juli-aug.2010  (gelezen 450 keer)
Els
Newbie
*

« Gepost op: 7 Januari 2010, 20:10:14 »

Hallo allemaal,

Dit jaar willen we voor het eerst op vakantie naar Canada, en helaas kunnen we zoals het er nu uit ziet enkel tijdens het hoogseizoen, dwz eind juli, begin augustus. Op het forum heb ik al veel nuttige info gevonden, maar toch graag jullie mening en advies over onderstaande planning.
We zijn niet bang voor af en toe een hele dag autorijden, maar houden ook van wandelen, paardrijden, duiken, wat cultuur etc.

Voorlopige planning is volgende:

Met een huurauto (2 personen) door Canada,

1 Amsterdam – Calgary
2 Calgary- Edmonton
3 Edmonton
4 Edmonton-Hinton
5 Hinton/ Jasper NP
6 Hinton/ Jasper NP
7 Hinton- Athabasca glacier (Columbia Icefields)
8 Columbia Icefields- Wells Gray provincial park??? doenbaar?
9 Wells Gray Provincial Park
10 Wells Gray Provincial Park – Vancouver Island Nanaimo of Victoria Huh doenbaar?
11 V.I. Nanaimo/Victoria- Courtenay
12 V.I. Courtenay-Telegraph Cove
13 V.I. Telegraph Cove
14 V.I. Telegraph Cove- Tofino
15 V.I. Tofino- Vancouver
16 Vancouver
17 Vancouver
18 Vancouver-Amsterdam

We kunnen eventueel nog een paar dagen extra eraan plakken.
Verder vragen we ons af of het beter/ goedkoper is zelf alle hotels/ bed and breakfasts vanuit Nl te regelen, of dat het via een gespecialiceerd reisbureau ongeveer even veel kost. We hebben een voorkeur voor bed and breakfast, maar weten nog niet zo goed hoe we aan adressen hiervoor moeten komen.

BVD, Els

« Laatste verandering: 7 Januari 2010, 20:24:54 door Els » Gelogd
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #1 Gepost op: 7 Januari 2010, 22:36:04 »

Hoi Els,

Ik denk dat je zo af en toe een beetje teveel van het goede wilt. De plekken in je planning, waar jij zelf al vraagtekens bij gezet hebt, zijn niet fatsoenlijk in een dag te rijden. Maar ik heb ook nog zo mijn vraagtekens bij andere dagen in jouw programma. Is er een bepaalde reden, dat je een hele dag aan Edmonton spendeert, terwijl je prachtige parken als Banff en Yoho helemaal achterwege laat? Persoonlijk zal ik dan ook zeker kiezen om via Banff, Lake Louise en de Icefield Parkway naar Jasper te rijden. Wells Gray - Vancouver Island is echt niet in één dag te doen. Zelfs met een overnachting in bij voorbeeld Whistler wordt het nog een lange rijdag. Ook jullie uitstapje naar Tofino snap ik niet zo goed, want Tofino is alleen de moeite als je er ook minstens een hele dag voor uittrekt om de omgeving (Pacific Rim NP) te verkennen. Heb je daar de tijd niet voor, dan kun je Tofino in mijn ogen beter uit het programma schrappen. Hier een programma, wat wel in 18 dagen te doen valt:
1 Amsterdam - Calgary
2 Calgary - Canmore / Banff / Lake Louise
3 Canmore / Banff / Lake Louise
4 Canmore / Banff / Lake Louise - Jasper / Hinton
5 Jasper / Hinton
6 Jasper / Hinton
7 Jasper / Hinton - Wells Gray PP
8 Wells Gray PP
9 Wells Gray PP - Whistler
10 Whistler
11 Whistler - Powell River / Tofino
12 Powell River / Tofino
13 Powell River / Tofino - Telegraph Cove
14 Telegraph Cove
15 Telegraph Cove - Nanaimo - Vancouver
16 Vancouver
17 Vancouver
18 Vancouver - Amsterdam
Uiteindelijk moet je natuurlijk zelf een keuze maken, maar geloof me minder is vaak meer. Een lange rijdag zo af en toe is inderdaad niet erg, maar doe dat dan op plekken waar verder niet zo veel te beleven valt. Aan zoveel schoonheid in de Rockies voorbij te rijden en daarvoor een hele dag in Edmonton door te brengen vind ik gewoon zonde. Tenzij je daar familie of vrienden hebt wonen uiteraard.
Accommodatie zal ik zoveel mogelijk zelf via internet regelen. Je hebt dan de veel grotere keuze dan bij een reisbureau of reisorganisatie. Voor b&b, hotels, cabins etc. zijn een hoop sites op internet te vinden. Dit is maar een van de sites, die je met een beetje googlen kunt vinden:
http://www.bbcanada.com/
Ook hebben de provincies Alberta en BC allebei een gratis accommodatiegids, die je kunt bestellen. Kijk maar op hun toerismesites:
www.travelalberta.com
www.hellobc.com
Hopelijk kon ik je hiermee een beetje verder helpen. Alvast heel veel voorpret en plezier met de planning van jullie reis toegewenst!
Groetjes,
Franziska
Els
Newbie
*

« Antwoord #2 Gepost op: 7 Januari 2010, 22:52:04 »

Hi Franziska,

Edmonton heeft inderdaad een speciale reden, maar we vinden het eigenlijk ook zonde en een beetje een onlogische route als je op de kaart kijkt. We gaan daar misschien toch een andere oplossing voor zoeken, zeker na je opmerking.
Als ik je voorstel lees is Whistler misschien toch ook een goed idee, dus daar gaan we nog even over brainstormen.
Tofino blijft nog even een twijfel geval, omdat we misschien toch voor Victoria kiezen en
Courtenay is wellicht de enige plaats waar ik kan gaan scuba duiken, dus die blijft er in. Hoewel ik in de buurt van Telegraph Cove inmiddels ook een potentiele duikgelegenheid kan regelen.
In ieder geval heel erg bedankt voor de bb-site en de tips!

Groetjes, Els
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #3 Gepost op: 8 Januari 2010, 18:03:32 »

Hoi Els,

Whistler is in mijn ogen geen absolute must. Ik heb daar gewoon een extra dag ingezet, om een beetje rust in de route te brengen. Whistler is vooral in de winter een bruisend resort. In de zomer vond ik aan de plaats zelf  niet zoveel aan. Ik had echter beide keren, dat ik er geweest ben, te weinig tijd om de omgeving goed te verkennen en kan daarom hier niet echt over oordelen. Je schijnt er namelijk wel leuke wandelingen te kunnen doen. Als je echter nog een dag nodig hebt om te gaan duiken, dan zou je Whistler ook gewoon als overnachtingsplek kunnen gebruiken en de volgende dag direct verder reizen richting Vancouver en van daar oversteken naar bij voorbeeld Nanaimo op Vancouver Island. Evt. kun je ook kiezen om vanuit Whistler via de Sunshine Coast naar Powell River te rijden en vandaar over te steken naar Comox op Vancouver Island, want dat ligt heel dicht bij Courtenay. Er zijn legio's mogelijkheden, maar je zult toch keuzes moeten maken en dat is inderdaad erg lastig.

Succes! Groetjes,
Franziska
John
Jr. Member
**

You're welcome in Powell River, BC.

« Antwoord #4 Gepost op: 8 Januari 2010, 18:31:35 »

Hoi Els,

nabij Powell River zijn er meer dan uitstekende duikgelegenheden. Door (wijlen) Jacques Cousteau zelfs als favoriete koudwaterduiklokatie bestempeld .... ik duik hier zelf ook en er is een prima duik-shop in Powell River.

Kijk eens op de volgende pagina's en email me gerust voor informatie. De route via Powell River is een goede suggestie van Franziska, zo (er)vaar je nooit de zelfde overtocht en met een CirclePac van BC Ferries krijg je 15% korting op de overtochten.

http://www.footprint-natureexplorations.ca/sunshinecoast.html# -> klik op Scuba Diving en Local Dive Sites
http://www.footprint-natureexplorations.ca/travel_planning2.html

Groetjes uit Powell River,

John
info@footprint-natureexplorations.ca
Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  Calgary-Vancouver juli-aug.2010 « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.