Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
21 Mei 2012, 17:50:37
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  Vragen route Calgary - Vancouver 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2
Auteur Topic: Vragen route Calgary - Vancouver  (gelezen 1196 keer)
phusebox
Newbie
*

« Gepost op: 11 Januari 2010, 19:35:30 »

Vorig jaar hebben we een rondreis gemaakt door Zuidwest USA, en dit jaar willen we graag een rondreis maken in West Canada.
Ik weet dat we eigenlijk wat aan de late kant zijn i.v.m. boeken maar goed, wil toch proberen voor het eind van de maand de boekingen gedaan te hebben.

Het plan is eigenlijk om ca. 15 dagen te gaan, met een huurauto, in de laatste week van mei of begin juni De plaatsen die ik aan wil doen zijn zo ongeveer: Calgary, Banff, Jasper, Clearwater. Tofino, Victoria, Vancouver.

De eerste vraag die nu bij me opkomt is, ik zie veel vakanties die aangeboden worden en juist vanuit Vancouver vertrekken. Zijn er voor- of nadelen aan een bepaalde richting?

Verder zie ik nogal verschillende prijzen bij de one-way rental van de huurauto. De ene zegt dat het 500CAD is bij Alamo, weer een ander 300 en ook heb ik voorbij zien komen dat er geen extra kosten zijn (Hertz). Zijn hier nog tips in wat betreft de beste optie?

Ook betreft de route, heeft iemand hier dingen die je zeker niet mag missen op die route? Uiteraard de Icefields Parkway, Banff, Jasper en een stukje met de ferry over de inland route.

Hier de eerste versie van de route zoals ik hem nu in gedachte heb:

dag 1   amsterdam - calgary
dag 2   calgary - banff
dag 3   banff
dag 4   banff - jasper
dag 5   jasper
dag 6   jasper - clearwater
dag 7   clearwater - kamloops
dag 8   kamloops - whistler
dag 9   whistler- powell river   
dag 10   powell river- nanaimo
dag 11   nanaimo - victoria
dag 12   victoria - vancouver
dag 13   vancouver
dag 14   vancouver
dag 15   vancouver - amsterdam
« Laatste verandering: 11 Januari 2010, 20:39:56 door phusebox » Gelogd
John
Jr. Member
**

You're welcome in Powell River, BC.

« Antwoord #1 Gepost op: 11 Januari 2010, 22:12:37 »

Hey Phusebox,

het voordeel van autohuur in Calgary is dat de provincie Alberta minder belasting rekent dan BC. Verder zul je de betreffende verhuurwebsites gewoon goed moeten bekijken m.b.t. de beste / goedkoopste deal. De door jou genoemde aanbieders zijn hier aardig 'ingeburgerd' en daarmee dito betrouwbaar.

De reisperiode is zeker een mooie, houdt in de bergen rekening met de nodige sneeuw. Hierdoor kunnen meerdere bezienswaardigheden nog niet toegankelijk zijn. De westkust biedt een gematigder klimaat en is hiermee eigenlijk het gehele jaar door goed bereisbaar. Voor 15 dagen zou je bijvoorbeeld een erg mooie route vanuit Vancouver kunnen maken, grofweg: Vancouver - Whistler - Sunshine Coast (Powell River) - Vancouver Island - Vancouver. Je combineert hooggebergte en de oceaan in een gebied dat al groter is dan Nederland. BC Ferries geeft overigens 15% korting middels een CirclePac.

Mogelijk zou ik de door jou samengestelde route zelf iets aanpassen door bijv. een reisdag van Clearwater naar Whistler in te lassen (geen vervelende rit overigens) en mogelijk Nanaimo of Victoria te laten schieten. Hierdoor zou je bijv. een extra dag kunnen hebben in Clearwater (Wells Gray PP) en Powell River (een dagje zeekajakken met ons?  Grin).

Groetjes uit Powell River,

John
info@footprint-natureexplorations.ca
« Laatste verandering: 11 Januari 2010, 22:14:23 door John » Gelogd
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #2 Gepost op: 11 Januari 2010, 22:20:48 »

Hoi,
Ik vrees dat je je een beetje te veel voorgenomen hebt voor maar 15 dagen. Als je echt niet langer kunt, dan zal ik waarschijnlijk Vancouver Island uit het schema gaan schrappen en daarvoor meer tijd tussen Calgary en Vancouver doorbrengen. Zoals jouw route er nu uitziet zul je de meeste bezienswaardigheden van achter de autoruiten moeten bekijken.

Je reis in Calgary beginnen in plaats van Vancouver heeft zowel voor als ook nadelen. Calgary ligt in Alberta en deze provinicie heeft lagere belastingen op huurauto's dan BC. Het kan dus voordelig zijn om de auto in Calgary te huren. Bovendien is Vancouver de veel interessantere stad om aan het einde van jouw reis nog een paar relaxte dagen door te brengen dan Calgary. Aan de andere kant zou je eind mei / begin juni in verband met het weer beter in Vancouver kunnen starten. In de Rockies kan het rond deze tijd namelijk nog behoorlijk fris zijn, op hoger gelegen plekken kan nog sneeuw liggen, meren kunnen nog bevroren en zijwegen nog afgesloten zijn. Kom je pas tegen het eind van jouw reis in de Rockies dan heb je dus meer kans op warmer weer dan als je daar begint.

Over de drop-off-kosten van een one-way-huur kan ik je helaas niets vertellen. Daar kun je het beste bij de verschillende verhuurders naar informeren.

Succes bij het maken van keuzes en heel veel voorpret toegewenst,
Franziska
phusebox
Newbie
*

« Antwoord #3 Gepost op: 12 Januari 2010, 07:55:51 »

Hmm ik dacht dat deze route best do-able was, in de VS hebben we vorig jaar 1000km meer afgelegd in evenveel dagen. We zijn mensen die meestal om 8u in de auto zitten en dan tot een uur of 20u 's avonds minimaal nog actief zijn.

Jammer dat er in juni nog de kans bestaat dat er wegen dicht zijn, maar ik neem aan dat de Icefields Parkway dan normaal wel open is?

Ik snap dat vanuit Vancouver voordeel oplevert in verband met de temperatuur, echter willen we graag in een stad eindigen waar we lekker een paar dagen kunnen relaxen en shoppen, en wat cultuur opsnuiven om het maar cliché te zeggen.

Als ik via Hertz.nl boek; is mij niet duidelijk of alle kosten dan in de prijs zijn inbegrepen, heb namelijk best een goede prijs nu voor een auto uit de klasse Ford Taurus, ik neem aan dat dat een redelijk ruime auto is? Vorig jaar hadden we een Kia Sportage en daar was ik erg tevreden over.

Juni kiezen we vooral vanwege de prijs; dit scheelt ons namelijk een hoop geld.
John
Jr. Member
**

« Antwoord #4 Gepost op: 12 Januari 2010, 08:06:45 »

Hoi hoi,

Juni is zeker een goede periode, maar zoals gezegd er kan op sommige plaatsen in de bergen nog (veel) sneeuw liggen (it's a wild country :-)).  De Icefield Parkway wordt is gewoon open voor verkeer.

Vancouver is zeker een leuke, hippe stad om enkele dagen door te brengen en kan me voorstellen dat je dit voor het laatst wilt bewaren.

Maar zoals met zoveel zaken, je zult een aantal punten af moeten wegen en dan een keuze moeten maken. Je kunt toch nooit 'alles' zien (en zul je nog een keertje terug moeten komen :-)).

Als je door de gehele internet boeking heenloopt dan zie je toch net voor betaling wat het bedrag is dat wordt afgeschreven van je credit card? Of zit ik er dan helemaal naast?
Mochten jullie in Powell River onderdak zoeken, wij hebben een Guest Cabin in de verhuur ($65 per nacht).

Succes met plannen,

John
« Laatste verandering: 12 Januari 2010, 08:09:02 door John » Gelogd
phusebox
Newbie
*

« Antwoord #5 Gepost op: 12 Januari 2010, 08:25:52 »

Hoi John,

Bedankt voor alle tips. Ik begrijp dat er dan nog sneeuw kan liggen; we waren vorig jaar eind mei in Yosemite, en daar lag naast de weg op de Tioga Pass ook nog sneeuw, en de Rockies liggen toch een stukje noordelijker.

Je ziet inderdaad een bedrag; maar bij Alamo kun je kiezen voor bijvoorbeeld het Gold pakket; dan weet ik dat daar alles inzit wat ik nodig heb; bij Hertz wordt dit nergens aangegeven. Zo weet ik niet of meerdere bestuurders zijn toegestaan, of er een tank benzine bij zit, of ik de meest uitgebreide CDW en dergelijke heb.

Heb goede ervaringen met Alamo, maar hun sit geeft aan dat ze geen auto's meer hebben in de periode dat wij willen gaan.
phusebox
Newbie
*

« Antwoord #6 Gepost op: 12 Januari 2010, 08:50:14 »

We hebben het weer goed uitgezocht; gisteren was alles geen probleem; vandaag zijn er opeens geen huurauto's meer en zijn de vluchten niet meer beschikbaar Sad

Dit lijkt op dit moment het einde voor onze Canada droom...

Probleem voor ons is dat vrij krijgen voor ons allebei in eenzelfde periode altijd erg moeilijk is. Baal nu echt enorm.
« Laatste verandering: 12 Januari 2010, 10:44:07 door phusebox » Gelogd
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #7 Gepost op: 12 Januari 2010, 10:51:18 »

Hoi,
Misschien kun je het ook nog een keer via een reisorganisatie proberen. Vraag gewoon bij verschillende organisaties een gratis offerte voor een vlucht, huurauto en de eerste nacht aan. Vaak krijg je dan pakketkorting voor de vlucht en de huurauto is meestal toch niet veel duurder als je via een reisorganisatie boekt. Bovendien weet je dan gelijk wat er allemaal in de prijs inclusief is.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat vluchten en auto's in deze periode al uitgeboekt zijn, alleen zal je inderdaad niet meer overal de goedkoopste prijs krijgen. Met name bij vluchten zijn de goedkoopste tickets vaak snel uitverkocht.
Wat de huurauto betreft kun je het misschien een keer via een broker als Holiday of Sunny Cars proberen. Deze hebben geen eigen voertuigen, maar bemiddelen auto's van verschillende gerenomeerde verhuurders. Ik heb goede ervaringen met Holiday Cars, waar je kunt zien bij welke aanbieder je uiteindelijk terechtkomt en waar ook duidelijk aangegeven wordt, wat allemaal in de huurprijs is ingesloten.
Succes!
Franziska
phusebox
Newbie
*

« Antwoord #8 Gepost op: 12 Januari 2010, 18:46:22 »

Ik houd alle opties nog open en werk nog verder aan het schema; na tips van hier heb ik wat aangepast:

dag 1   amsterdam - calgary
dag 2   calgary - banff
dag 3   banff
dag 4   banff - jasper
dag 5   jasper
dag 6   jasper - clearwater
dag 7   clearwater - kamloops
dag 8   kamloops clearwater - whistler
dag 9   whistler- powell river   
dag 10   powell river [s- nanaimo[/s]
dag 11   nanaimopowell river - victoria
dag 12   victoria - vancouver
dag 13   vancouver
dag 14   vancouver
dag 15   vancouver - amsterdam
dag 16     - OVER -

We hebben 1 dag kunnen toevoegen aan ons schema, en nu heb ik nog een dag over. Zoals jullie kunnen zien heb ik de overnachting in Kamloops geschrapt, alsmede Nanaimo. Hierdoor hebben we meer tijd in Clearwater en Powell River, alhoewel ik niet weet of dat laatste wel nodig is (niet persoonlijk bedoelt John). We zijn geen mensen die gaan raften denk ik.
John
Jr. Member
**

« Antwoord #9 Gepost op: 12 Januari 2010, 19:46:54 »

Ik bewijs graag het tegendeel, dus kom gerust langs   Wink.

John
mios
Newbie
*

« Antwoord #10 Gepost op: 12 Januari 2010, 20:50:40 »

Hallo,

vorig jaar huurden wij een auto bij www.usareisen.de (click in de kop op 'andere ziele" en kies Kanada. Heb even gecheckd op 23 mei vertrekken vanuit Calgary en inleveren op 6 Juni in Vancouver, auto's genoeg in de midsize klasse.Midsize met Super-Inklusiv-PLUS-Preise (volle tank en volledig verzekerd) voor €414,--. Bij ons was het vorig jaar in de USA(Denver) prima geregeld. De website is alleen in het Duits(nog even gekeken maar kan geen button vinden waar je kunt switchen).

Groet,

Theo
« Laatste verandering: 12 Januari 2010, 21:00:13 door mios » Gelogd
phusebox
Newbie
*

« Antwoord #11 Gepost op: 13 Januari 2010, 08:54:38 »

Hmm ik zie geen mogelijkheid om one-way rentals te doen daar, springt meteen terug naar dezelfde terugbrenglocatie als je die wijzigt en op zoeken klikt.

Ze geven daar op dat je dan 500CAD bij moet betalen :S
phusebox
Newbie
*

« Antwoord #12 Gepost op: 13 Januari 2010, 18:13:23 »

Ik heb net even zitten kijken naar onze route; en op het einde komen we van Whistler naar het zuiden toe. Kan ik niet beter de ferry van Horseshoe Bay naar Nanaimo pakken en de omweg via Powell River overslaan?
Of is deze omweg zo mooi dat hij 1 extra nacht en de 7-8 uur omrijden waard is?
John
Jr. Member
**

« Antwoord #13 Gepost op: 13 Januari 2010, 19:42:44 »

Ik zou zeggen kom langs in Powell River en ervaar waarom hetmeer dan de moeite is (stay & play) ....... de Sunshine Coast is voor velen nog onbekender terrein, juist vanwege de iets meer geisoleerde ligging. Vanwege dit feit wordt het juist steeds aantrekkelijker, buiten alle bekende(re) highlights is dit mogelijk een iets minder bekendere maar niet minder interessante. Al is het voor Canadesen, Noord Amerikanen en ook wel Europeanen (Duitsers lopen wat dat betreft vaak voorop, Nederland is wel aan een inhaal race bezig) een populaire bestemming.

Vanuit Vancouver reis je overigens binnen 4 -5 uur naar Powell River, dit inclusief 2 mooie veerbootovertochten van beiden ongeveer 50 minuten.

Waarom kies je eventueel voor Nanaimo i.p.v. de Sunshine Coast als ik vragen mag?

Lund is een erg leuk, klein, picturesque havenplaatsje. Ga van daaruit een dagje met de watertaxi naar Savary Island, geroemd om haar warme wateren en kilometers lange zandstranden (in een gebied waar rotsen en keien de voornamelijk de overhand voeren). Ga een dagje mee zeekajakken naar 1 van de erg mooie provinciale marine parken (alleen met een boot bereikbaar) of wandel mee door het gematigd regenwoud en duik ergens een 'eenzaam' meer in of ga onder een waterval staan voor verkoeling tijdens een warme dag.

Houdt je van scuba duiken, snorkelen of mountainbiken? Vele duiklokaties (geroemd door wijlen Jacques Cousteau) en kilometers aan trails ....... ik woon hier bijna 4 jaar en ontdek nog bijna wekelijks een nieuw plekkie (en daar ben je dan veelal nog alleen .......). Op onze website www.footprint-natureexplorations.ca vind je veel aanvullende informatie over de vele mogelijkheden aan de Sunshine Coast.

Maar overslaan kan natuurlijk ook en er gaat een veerboot van Horseshoe Bay naar Nanaimo (voor degenen die de Sunshine Coast niet zien zitten :-)).

Succes,

John
« Laatste verandering: 13 Januari 2010, 19:51:33 door John » Gelogd
phusebox
Newbie
*

« Antwoord #14 Gepost op: 14 Januari 2010, 07:15:30 »

Ok je hebt me overtuigd; hoe zit het eigenlijk met die ferries? Moet je dat vooraf reserveren? En hoe vaak varen die per dag?

Als ik het goed heb heb ik 4x een ferry nodig voor de route: whistler - powell river - victoria - vancouver
Pagina's: [1] 2
Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  Vragen route Calgary - Vancouver « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.