Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
21 Mei 2012, 17:50:58
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  Vragen route Calgary - Vancouver 0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 [2]
Auteur Topic: Vragen route Calgary - Vancouver  (gelezen 1196 keer)
phusebox
Newbie
*

« Antwoord #15 Gepost op: 14 Januari 2010, 08:14:01 »

Even nog over huurauto en hotels:

Wat raden jullie mij aan begin juni, hotels vanuit hier boeken of daar regelen? Wij hebben vorig jaar voor ons rondje amerika alles voorgeboekt en dat beviel goed. Niet ter plekke zoeken maar meteen inchecken. Voordeel; zekerheid,meer tijd over. Nadeel; minder vrijheid, te duur?

En wat betreft de auto; is een full size van Hertz voldoende? Of kan ik beter een 4WD SUV nemen? We zijn met 2 personen en 2 grote koffers met nog enkele rugzakken.
Hoe kan ik overigens gebruik maken van de Circle Pac? Lijkt me toch nodig om plaats te reserveren op de ferries; maar dan kan je dus geen gebuik maken van de Circle Pac?

En John jij had iets te huur in Powell River; heb je daar foto's van? We zijn mensen die toch wel van een beetje basis luxe houden, als het maar schoon is, een goed bed en goede douche komen we een heel eind.
Als andere optie heb ik het Desolation Resort in Powell River, maar die zijn erg prijzig.

Is dit een realistische planning?

ROOD = niet beschikbaar
GROEN = "vrij in te delen tijd"
BLAUW = overnachting
GEEL = tijd in de auto / ferry

« Laatste verandering: 14 Januari 2010, 15:36:13 door phusebox » Gelogd
phusebox
Newbie
*

« Antwoord #16 Gepost op: 14 Januari 2010, 14:05:14 »

- bovenstaande post aangepast -
« Laatste verandering: 14 Januari 2010, 14:14:50 door phusebox » Gelogd
John
Jr. Member
**

You're welcome in Powell River, BC.

« Antwoord #17 Gepost op: 14 Januari 2010, 18:04:35 »

Hallo,

een CirclePac kun je niet reserveren maar koop je gewoon bij de eerste terminal die je aandoet (vanuit Whistler is dat Horseshoe Bay). Enkele overtochten van een DirclePac kun je wel reserveren (Horseshoe - Bay - Langdalen en die van Vancouver Island terug naar Vancouver). Ik verwacht niet dat reserveren noodzakelijk zal zijn in de periode dat jullie reizen.

Full size is over het algemeen genomen voldoende, maar je kunt voor een SUV kiezen als dat je persoonlijke voorkeur is. De wegen zijn goed berijdbaar en ik raad je ook niet aan om zelfstandig de back-country roads op te gaan (e.v.t tegemoedkomende logging trucks zijn groooooot en geven veelal geen voorrang ....... 'right of weight').

Vanaf dit voorjaar hebben we inderdaad een Guest Cabin in de verhuur voor $65 p/n. Helaas heb ik (nog) geen foto's omdat ik volop aan het bouwen ben :-). Alles is dus hagelnieuw en uitermate schoon (ik ga vandaag de vloer leggen). In de cabin zit een keukenblokje met stromend water, koelkast, waterkoker, queen sized bed (+/- 160 cm breed), kabel tv en draadloos internet. De gasten douche / toilet bevindt zich in de basement van ons huis, eventjes 10 mtr door onze tuin lopen. We verzorgen overigens geen ontbijt, 'bed-no-breakfast'.

Desolation Resort is prijzig, maar er zijn legio mogelijkheden in en om Powell River.

Groeten,

John
info@footprint-natureexplorations.ca
« Laatste verandering: 14 Januari 2010, 22:04:05 door John » Gelogd
phusebox
Newbie
*

« Antwoord #18 Gepost op: 14 Januari 2010, 21:34:42 »

De vluchten zijn in ieder geval geboekt; voor 611 euro p.p. (incl. alle kosten) vliegen we naar Calgary vanaf Amsterdam, en terug vanaf Vancouver.

Geen slechte prijs lijkt me.
phusebox
Newbie
*

« Antwoord #19 Gepost op: 16 Januari 2010, 09:48:51 »

John, bedankt voor het aanbod maar mijn vriendin hecht wel waarde aan een toilet en douche in het verblijf. Kun jij me aanraden welke van deze beter is in Powell River: Beach Gardens Resort, of Rodmay Heritage Hotel?
John
Jr. Member
**

You're welcome in Powell River, BC.

« Antwoord #20 Gepost op: 16 Januari 2010, 17:45:20 »

Rodmay is een oud heritage hotel, in het oude deel van Powell River. Hier vind je ook de Powell River Paper Mill (papierfabriek).
De Old Courthouse Inn bevindt zich hier ook met inpandig een leuk restaurantje; Manzanita. Het leukste bioscoopje van Canada bevindt zich op loopafstand.

Beach Gardens ligt net ten zuiden van Powell River, prima verblijfplaats. Ook daar aanwezig: Savary Bight, een pub-style restaurant (goed).

Een aantal goede B&B's:
- Adventure B&B (erg goede ontbijten + e.v.t. sauna)
- Seadream B&B (heel erg mooi aan het water gelegen)
- Crow's Nest B&B (centraal in Powell River gelegen)

Succes,

John.
« Laatste verandering: 16 Januari 2010, 22:27:23 door John » Gelogd
Pagina's: 1 [2]
Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  Vragen route Calgary - Vancouver « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.