Hoi Lilo,
Voor wandeltips in de Canadese Rockies moet je eigenlijk bij Ferry zijn. Hij heeft al verschillende wandelvakanties in de Rockies gedaan en kan je dus prima advies geven over welke wandelingen wel of niet de moeite waard zijn. Ik hoop dan ook, dat hij nog op jouw post gaat reageren. Zo niet, kijk dan alvast maar op zijn website:
http://home.kpn.nl/marqu042/index.htmlDeze biedt namelijk al een schat aan informatie over dit onderwerp.
Persoonlijk had ik tot nu toe helaas nooit genoeg tijd, om uitgebreid te gaan wandelen langs de Icefield Parkway. We hebben wel wat korte wandelingen gedaan zoals Mistaya Canyon, Panther Falls, Lower Sunwapta Falls etc. Deze waren allemaal wel de moeite waard, maar ze zijn dus maar heel kort. Heel graag zou ik ook wel eens de wandeling naar Parker Ridge, die naar Wilcox Pass en de Bow Lake Trail doen, maar zoals gezegd tot nu toe is er nog niet van gekomen. Ik heb wel gehoord, dat deze zeer de moeite waard zijn.
Ik kan je wel aanraden om een wandelgids voor de Rockies aan te schaffen. Hierin vind je dan alle info over de startplaats van een wandeling, de lengte en zwaarte etc. Hiermee wordt het maken van keuzes wellicht ook een beetje vergemakkelijkt. Persoonlijk heb ik veel plezier gehad van de volgende twee boeken:
Canadian Rockies Access Guide, van John Dodd en Gail Helgason, Lone Pine
The Canadian Rockies Trail Guide, van Brian Patton en Bart Robinson
Succes bij het maken van je keuze en alvast heel veel plezier,
Franziska