Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
21 Mei 2012, 17:57:09
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  hiken buurt icefield parkway 0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: hiken buurt icefield parkway  (gelezen 420 keer)
lilo
Newbie
*

« Gepost op: 31 Januari 2010, 17:14:11 »

Hallo,

Welke zijn mooie hikes along de icefield parkway?  Heb al vanalles opgezocht, maar zie door de bomen het bos niet meer!  Huh
De hikes mogen moderate of strenuous zijn.
Graag wat tips!

Lilo
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #1 Gepost op: 1 Februari 2010, 18:07:59 »

Hoi Lilo,
Voor wandeltips in de Canadese Rockies moet je eigenlijk bij Ferry zijn. Hij heeft al verschillende wandelvakanties in de Rockies gedaan en kan je dus prima advies geven over welke wandelingen wel of niet de moeite waard zijn. Ik hoop dan ook, dat hij nog op jouw post gaat reageren. Zo niet, kijk dan alvast maar op zijn website:
http://home.kpn.nl/marqu042/index.html
Deze biedt namelijk al een schat aan informatie over dit onderwerp.
Persoonlijk had ik tot nu toe helaas nooit genoeg tijd, om uitgebreid te gaan wandelen langs de Icefield Parkway. We hebben wel wat korte wandelingen gedaan zoals Mistaya Canyon, Panther Falls, Lower Sunwapta Falls etc. Deze waren allemaal wel de moeite waard, maar ze zijn dus maar heel kort. Heel graag zou ik ook wel eens de wandeling naar Parker Ridge, die naar Wilcox Pass en de Bow Lake Trail doen, maar zoals gezegd tot nu toe is er nog niet van gekomen. Ik heb wel gehoord, dat deze zeer de moeite waard zijn.
Ik kan je wel aanraden om een wandelgids voor de Rockies aan te schaffen. Hierin vind je dan alle info over de startplaats van een wandeling, de lengte en zwaarte etc. Hiermee wordt het maken van keuzes wellicht ook een beetje vergemakkelijkt. Persoonlijk heb ik veel plezier gehad van de volgende twee boeken:
Canadian Rockies Access Guide, van John Dodd en Gail Helgason, Lone Pine
The Canadian Rockies Trail Guide, van Brian Patton en Bart Robinson
Succes bij het maken van je keuze en alvast heel veel plezier,
Franziska
Tim
Newbie
*

« Antwoord #2 Gepost op: 28 Februari 2010, 20:51:21 »

Een wandeling die echt aan te raden is vind je op de site van Ferry via onderstaande link.
http://home.kpn.nl/marqu042/Canada2008/reisverhaal/15_juli_2008.htm

Zo zie je al prachtige foto's van deze wandeling. Maar je kan deze wandeling nog mooier maken door een beklimming te maken naar Cirque Peak. Dat is nog een 500 m extra klimmen/klauteren, wel echt de moeite waard!!! Wij zijn net niet tot op de top geraakt door het slechte weer. Maar zelfs al kom je maar een aantal extra meters hoger, je zal het je niet beklagen! Je kan, als je hoog genoeg klimt, beneden in de verte zelfs bow lake zien liggen. Fantastisch om te zien! Een van de beste wandelingen die we op onze reis gedaan hebben.
Hier al een link voor een korte beschrijving van de route: http://www.trailpeak.com/trail-Cirque-Peak-near-Banff-AB-1494
Deze voor het uitzicht vanop Cirque Peak: http://static.panoramio.com/photos/original/24916231.jpg.

Wilcox Pass hadden we ook graag gedaan, maar deze was gesloten owv 'blastings' om steenlawine's weg te werken. Deze werd ons door veel mensen aangeraden.

'Don't waste your time in the Canadian Rockies' van Craig en Kathy Copeland kan ik je sterk aanraden. Dit geeft een goede indicatie van de zwaarte van de wandeling + het geeft een waardering van de wandelingen (4, 3, 2 sterren, en don't do wandelingen).

Geniet van je vakantie!!!

Groeten,

Tim
Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  hiken buurt icefield parkway « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.