Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
7 Februari 2012, 15:37:25
2576 aantal berichten in 468 topics door 3032 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Suzanne

Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  CamperReis Vancouver - Vancouver -aug10 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2
Auteur Topic: CamperReis Vancouver - Vancouver -aug10  (gelezen 2016 keer)
SeeS
Newbie
*

« Gepost op: 1 Februari 2010, 21:03:24 »

Beste allen... !

Aankomende zomer willen we (2 pers) een camperrondreis maken in W-CA rond begin augustus (rond de 6de), en hoogst waarschijnlijk wordt dit het rondje Vancouver - Vancouver. Dit willen we dan in ongeveer 21 (incl. vluchten etc) dagen doen.
Alleen... er is natuurlijk zoveel te zien dus we een mooie trip willen maken met alleen maar hoogtepunten  Tongue Hopelijk kunnen jullie ons hierbij helpen (we hebben al veel nuttige dingen gevonden hier).

We willen dit gaan combineren (voor de afwisseling) met de Rockies en een tocht met de ferry van Prince Rupert naar Port Hardy. Oftewel onze toch willen we door Vancouver, Banff, ICefields Parkway, JAsper, Vancouver Island, Vancouver laten lopen.
Hierdoor rezen er toch nog wat vragen naar boven, namelijk:
- zullen we boeken bij een reisorganisatie die zo'n reis voor ons uit stippelt, dus dat de campings vooraf gereserveerd zijn
- kunnen we dit niet makkelijk zelf de komende tijd gaan doen ? Dus alleen de reis nu boeken + camper
- kunnen we deze route ook andersom rijden ?
- andere alternatieven ?

OF (iets heel anders Wink )
- toch misschien gaan kijken naar reis Yukon / Alaska ... (start vanuit Whitehorse) .

Wieowie kan ons voorzien van wat tips?!Misschien zeggen jullie 'kijk hier eens naar!' Wink

Alvast bedankt !

gr Cees

fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #1 Gepost op: 4 Februari 2010, 00:32:59 »

Ik vrees dat jullie een beetje te veel willen in 21 dagen. Als er van die 21 dagen nog twee tot drie reisdagen af moeten plus een dagje Vancouver dan heb nog maar 17 of 18 dagen om de hele rondrit via Vancouver Island naar de Rockies en terug te doen. Dat lijkt me wat krap. Natuurlijk kan ik jullie wens goed begrijpen om in korte tijd zoveel mogelijk te zien. Toch denk ik, dat ook hier geldt:  minder is vaak meer.
Wij hebben in 2007 een rondrit met een camper vanuit Vancouver naar de Rockies en terug gemaakt met nog een paar dagen op Vancouver Island. Hiervoor hadden wij echter inclusief vluchten 28 dagen ter beschikking. En nog vind ik onze route achteraf bekeken te lang. Je verkijkt je toch snel op de afstanden in dit enorm grote land. Bovendien kun je met een camper niet al te hard rijden. Vaak rijd je niet harder dan zo een 60 km per uur. Verkijk je ook niet op alle kilometers, die er nog bijkomen. Niet alle bezienswaardigheden liggen aan de hoofdroute en ook het opzoeken van een camping en het boodschappen doen vragen vaak om omwegen, die niet in de kale route opgenomen zijn. Dat kost allemaal tijd. Als je meer info over onze route en over onze ervaringen met de camper wilt lezen, kijk dan op onze website:
http://www.franziskaenklaas.waarbenjij.nu/?page=traveldetails&intTravelId=187477
Persoonlijk zou ik alleen de vlucht, de camper en misschien nog de eerste overnachting door een Nederlandse reisorganisatie laten vastleggen. Campings kun je zelf via internet boeken, waar dat nodig is. In minder druk bezochte plaatsen en als je ook met een eenvoudige camping tevreden bent kun je namelijk ook heel goed op de bonnefooi reizen. Op deze manier kun je de plannen onderweg nog aanpassen, als het schema toch te druk blijkt of als het weer niet meewerkt. Daarom zou ik je ook afraden, om de Inside Passage te doen. Deze moet je namelijk vooraf reserveren. Dat betekent, dat je de plannen minder makkelijk kunt wijzigen en dat je de veerovertocht op het afgesproken datum moet maken, of het nu mooi weer is of niet. Persoonlijk zou ik daarom eerder voor een Circle Pack kiezen. In dit kaartje zijn de oversteken naar en van Vancouver Island en de overtochten langs de Sunshine Coast inbegrepen. Je maakt dan verschillende kortere tochten met de veerboot, zonder dat je deze maanden van tevoren moet vastleggen.
Als je echt maar 21 dagen hebt, is mijn advies: doe een route Vancouver - Rockies - Vancouver zonder Vancouver Island of ga niet naar de Rockies maar blijf in het kustgebergte en op Vancouver Island. Dan heb je ook een reden om ooit nog terug te komen.
Succes bij het maken van keuzes!
Groetjes,
Franziska
Cor
Newbie
*

« Antwoord #2 Gepost op: 4 Februari 2010, 11:03:46 »

Hoi Cees,
Ik ben het volkomen eens met Franziska en om een uitdrukking te gebruiken van een ander panellid "minder is meer" en doe alleen de Rockies of Vancouver Island en neem de tijd om te genieten van je reis. Vorig jaar ben ik een maand op Vancouver Island inclusief Sunshine Coast (CirclePac) en ik kwam nog tijd te kort. Alle gegevens betreffende de ferries kan je vinden op  http://www.bcferries.com/ hier vind je ook hoeveel de Inside Passage kost met een camper. Bij mooi weer is het een prachtige overtocht maar er hangt regelmatig mist en dan is het zonde van het geld.

Succes met de reis.

Cor
SeeS
Newbie
*

« Antwoord #3 Gepost op: 4 Februari 2010, 18:11:24 »

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Dachten we al een less=more rondje te doen  Roll Eyes, blijkbaar niet ! Maar goed dat we dit even aan de kenners navragen  Cheesy (EN weer een goede reden om ooit een keer terug te gaan)

Ik ga sowieso even meer verhalen lezen hier voor meerdere routes, hoogstwaarschijnlijk gaan we alleen de Rockies aan doen, aangezien we daar meer tijd voor overhouden. Zijn hier nog andere bezienswaardigheden die dan in die tijd goed zijn te doen (die normaal gesproken 'minder populair' zijn (gaat niet om het populair,drukke maar om het mooie)?

fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #4 Gepost op: 5 Februari 2010, 17:17:02 »

Hoi Cees,
Als het een rondje Rockies wordt, zou ik jullie aanbevelen om op Calgary in plaats van Vancouver te vliegen. Calgary is weliswaar de veel minder interessante stad, maar ze ligt dicht bij de Rockies en bovendien betaal je voor een auto- / camperhuur minder belasting in Alberta dan in Vancouver. Als je toch nog een stukje van de kust zou willen meepikken, kun je evt. ook een one-way Calgary - Vancouver overwegen.
Leuke, iets minder bekende plekken zijn bij voorbeeld: Waterton Lakes NP helemaal in het zuiden van Alberta aan de grens met de VS of de Kootenays, een bergachtig gebied in het zuidoosten van BC, waar het nog heerlijk wild is en waar je een heleboel prachtige hot springs en oude stadjes zoals bij voorbeeld Nelson kunt vinden.
Maar ook in de druk bezochte nationale parken Banff, Jasper en Yoho kun je met iets meer tijd de drukte ontwijken door gewoon een paar leuke wandelingen te gaan doen. Ook in Canada geldt namelijk, dat dingen die niet per auto te bereiken zijn gelijk een stuk minder druk bezocht zijn. Dus neem eens de tijd om te gaan wandelen. Dat hoeven helemaal geen lange tochten te zijn, er zijn genoeg wandelingen van 1 tot 3 uur. Ga naar de lokale visitors centers en vraag de gratis brochures over dayhikes of koop één van de in de lokale boekhandels volop aanwezige wandelboekjes.
Veel plezier!
Franziska
SeeS
Newbie
*

« Antwoord #5 Gepost op: 7 Februari 2010, 19:25:27 »

Het wordt er allemaal niet makkelijker op (maar wel leuk om uit te zoeken) ... Roll Eyes

Maar Vancouver Island willen we toch graag aan gaan doen... dus weer in de boeken / internet gedoken en hebben we het volgende gevonden:
Vancouver -> Hope -> Osoyoos ->Nelson ->Revelstroke ->Golden ->Banff -> D. THompson (Abraham Lake) -> Icefields Parkway - Jasper -> Wells Gray Park -> Whistler -> Dan de ferry overtocht richting Victoria -> Vancouver
Dit allemaal in 21 dagen en uiteraard met de nodige dagen waar er niet gereden wordt...
Race tegen de klok of is dit in jullie ogen acceptabel ?
Wederom bedankt voor de input!
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #6 Gepost op: 8 Februari 2010, 23:18:03 »

Hoi,
Ik weet het is niet makkelijk om keuzes te maken, maar geloof me minder is echt meer. Wij hebben 3 jaar geleden ongeveer hetzelfde rondje gereden in 4 weken tijd (inclusief vluchten 28 dagen) en vonden het achteraf gezien toch een race tegen de klok. Ik zou je dan ook dringend aanraden om je ronde in te korten of er een one-way van te maken.
Als je onze route en belevenissen wilt nalezen, kijk dan eens op onze website:
http://www.franziskaenklaas.waarbenjij.nu/?page=traveldetails&intTravelId=187477
In 2004 hebben ook wij een route van 3 weken gereden. Die was echter veel korter en was beperkt op de Rockies en het oostelijke gedeelte van BC. We hebben toen in 20 dagen het rondje Calgary - Lake Louise - Jasper - Clearwater - Kamloops - Revelstoke - Golden - Radium Hot Springs - Banff - Calgary gereden. Dit is ons heel goed bevallen. We verbleven toen bijna overal meer dan een nacht, vaak zelfs drie of vier. Op deze manier hadden we in alle parken uitgebreid de tijd om de belangrijkste bezienswaardigheden te verkennen, korte wandelingen te doen, te gaan raften etc. Zo af en toe konden we zelfs een dagwandeling doen en dat is wel fijn, omdat je zo de parken pas echt leert kennen. Ik zou het in elk geval zo over willen doen.
Wil je toch per se de Rockies en de kust zien, overweeg dan een one-way. Op deze manier kun je nog steeds heel veel zien zonder al te veel te hoeven racen.
Succes!
Franziska
SeeS
Newbie
*

« Antwoord #7 Gepost op: 9 Februari 2010, 19:27:34 »

hoi Franziska
Naar een one-way zitten we ook te kijken, dat lijkt indd een betere optie...

Maakt het in onze tijd (va 6 aug) nog uit (behalve minder belasting) in welke richting we gaan ? Vancouver --> Calgary of andersom?
Net ff op de site gekeken en gelezen (eerder al btje snel doorgenomen) en heb er al zin an Wink
Cor
Newbie
*

« Antwoord #8 Gepost op: 9 Februari 2010, 22:06:30 »

Hoi Cees,

By one-way kan je het beste vanaf Calgary boeken en wel om: a De belasting is goedkoper in Calgary (geen provinciale belasting) dus goedkoper. b Het is nog wat warmer begin augustus dan eind augustus (gemiddeld gesproken dan) c Je rijdt meestal met de zon in de rug i.p.v in je gezicht.
Hou er wel rekenging mee dat er kosten verbonden zijn aan one-way.
Denk ook eens aan een Van deze zijn kleiner, goedkoper in huur en brandstof kosten en ook in kosten voor ferry overtocht, jullie zijn toch maar met zijn tweeën.

Cor
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #9 Gepost op: 9 Februari 2010, 22:53:57 »

Hoi Cees,
Cor heeft het antwoord op jouw vraag al gegeven. Misschien kan ik hier nog een vierde punt aan toevoegen: Vancouver is de interessantere stad om aan het einde van de reis evt. nog een paar dagen te verblijven dan Calgary.
Groetjes,
Franziska
SeeS
Newbie
*

« Antwoord #10 Gepost op: 20 Februari 2010, 19:28:36 »

Bovenstaande replies wederom bedankt!

We hebben de reis geboekt in augustus van 6 t/m 27 augustus Smiley
7 aug kunnen we de camper ophalen in Calgary en 26 aug. leveren we deze in in Vancouver. Dit betekent dat we 25 aug al in Vancouver zijn vanwege de inlevertijden. Effectief hebben we dus 18,5 dag de camper om van Calgary naar Vancouver te gaan reizen.

Vraagje nog over de camper: we hebben nu gekozen voor een Van omdat we toch maar met zijn 2-en zijn. Maar toevallig hoorde ik van iemand anders die een grotere camper( MH) had vanwege de koelkast/vriezer die groter is en dat het handiger is vanwege de boodschappen.
Dus de vraag: is zo'n VAn (DVC-deluxe) of MH handiger vanwege de grotere koelkast ?
Cor
Newbie
*

« Antwoord #11 Gepost op: 21 Februari 2010, 11:12:05 »

Ja dat is een vraag die voor jezelf alleen kan beoordelen:
Voordeel: In een DVC zit je wat directer op de weg en is goekoper in gebruik en ook kleiner en daardoor sommige plaatsen in de Rockies makkelijker te bereiken, zeker als je geen ervaring hebt met campers. Kan misschien voorkomen dat je op een camping misschien wel plaats is voor een DVC en niet voor een MH-B (dit is een bedenksel van mijn zelf, nooit meegemaakt)
Nadeel: kleinere koelkast, dus wat meer keren boodschappen doen. 2-pits gastel bij een MH-B 3-pits. Bij slecht weer meer leefruimte.
Zo zijn er nog wel meer dingen te bedenken als voordeel of nadeel, persoonlijk neig ik naar een DVC, je bent met zijn tweeën en uitgebreid zal je wel niet dineren, dat doe je dan wel in een restaurant.
Afgelopen jaar sprak ik een Canadees echtpaar (70+) die continu rond trokken in de zomer in een eigen DVC, die was echt luxe (druk op een knop en het bed veranderde in een bank en meer van die snufjes) die wilde niets meer anders.

Cor
SeeS
Newbie
*

« Antwoord #12 Gepost op: 26 Februari 2010, 16:56:04 »

Duidelijk!
Nou we hebben de DVC gekozen.

Nu in onze trip gaan verdiepen waar we en hoelang we ergens gaan verblijven Smiley
SeeS
Newbie
*

« Antwoord #13 Gepost op: 8 Juli 2010, 21:48:18 »

Beste mensen!

Even mijn eigen topic een schop geven, daar we een route hebben bedacht. We gaan one way van Calgary naar Vancouver.
Eigenlijk hebben we nu globaal een route omdat we (uiteraard) niet weten waar we ergens meer of minder dagen verblijven!

06-aug - Ams. - Calg vliegen
06 aug - Calgary Aankomst 15.30
07 aug - vanaf 13.00 camper ophalen, boodschappen doen (tips ?) en dan eigenlijk richting Canmore of Banff vertrekken

De plekken die we vanaf 07 aug willen aan doen ...
- Canmore
- Banff
- Lake Louise
- Abraham lake
- Jasper
- Wells Gray Provincial park
- Lilboet
- Whistler
- Powell river (Ferry overtocht)
- Tofino
- Victoria
- Vancouver

- 27 aug 20.20 vertrekken van Vanc -AMS
- 28 aug helaas weer thuis :-(

Totaal ruim 2300 KM-ers, alleen route inbegrepen.

Volgens mij is dit wel een 'less is more' one way of niet ?
Moeten we van te voren de ferry bij Powell River reserveren ? Ik heb even op de site gekeken en je kan van te voren reserveren, maar we weten eigenlijk niet welke we dag daar naar toe gaan. Denk zelf trouwens dat we anders als we al in Canada zijn (via internet / netbook) gaan reserveren als we ongeveer de datum weten.
Zelfde doen we dan ook voor Victoria - Vancouver (zie trouwens dat die dagelijks om het uur vertrekken, reserveren lijkt me niet nodig).

De laatste (2?) dagen willen we in Vancouver verblijven. Daar moeten we nog een hotel voor boeken, iemand suggesties ? Ook voor leuke eettentjes, lunch etc ? :-)

edit: we willen ook nog paardrijden ergens ... wat is de moeite voor een niet ervaren rijder (ik dus Wink ) en een ervaren rijdster?

Alvast bedankt voor het evt. antwoorden !
« Laatste verandering: 8 Juli 2010, 21:49:59 door SeeS » Gelogd
John
Jr. Member
**

You're welcome in Powell River, BC.

« Antwoord #14 Gepost op: 8 Juli 2010, 22:21:34 »

Hoi SeeS,

leuk dat Powell River (Sunshine Coast) in jullie reis is opgenomen.

Mocht je informatie zoeken omtrent wat, waar en hoe in deze regio (en wijde omgeving) dan stuur me maar een email. Ik woon in Powell River en run er een klein (maar fijn) outdoorbedrijfje (m.n.zeekajakken, zeker ook voor beginners :-)). Denk bij Powell River ook eens aan een dagje Savary Island of een leuk kayak avontuur .......

We hebben goede contacten met lokale campings enz. Onze website geeft veel informatie over deze streek en op onze 'Usefull websites - tab' vind je links naar andere lokale (kleine) ondernemers: http://www.footprint-natureexplorations.ca/links.html.

Ik verwacht overigens niet dat je de veerboot hoeft te reserveren, gewoon op tijd aanwezig zijn is over het algemeen genomen voldoende. Je kunt anders ter plaatse ook altijd eventjes de gratis BC Ferries reserveerlijn bellen. Maak overigens wel gebruik van het BC Ferries CirclePac en de 15% bijbehorende korting (kopen aan de Horseshoe Bay veerbootterminal).

Paardrijden kan op vele plaatsen, Wells Gray zou een goede keuze kunnen zijn.

Groetjes en veel plezier aan de Sunshine Coast ( en 't is zonnig:-)) en de rest van Canada,

John
info@footprint-natureexplorations.ca
« Laatste verandering: 8 Juli 2010, 22:24:49 door John » Gelogd
Pagina's: [1] 2
Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  CamperReis Vancouver - Vancouver -aug10 « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.