Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
21 Mei 2012, 18:02:54
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  Tips voor reisschema 0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: Tips voor reisschema  (gelezen 667 keer)
wikie
Newbie
*

« Gepost op: 11 Februari 2010, 12:13:00 »

Hoi!
Deze zomer willen we voor het eerst naar Canada gaan. Heeft iemand advies voor het reisschema dat we nu hebben opgesteld?

Dag 1 Amsterdam > Vancouver
Dag 2 Vancouver
Dag 3 Vancouver > boot > Victoria
Dag 4 Victoria
Dag 5 Victoria > Tofino/Ucluelet
Dag 6 Tofino/Ucluelet
Dag 7 Tofino/Ucluelet > Campbell River > boot > Quadra Island
Dag 8 Quadra Island
Dag 9 Quadra Island > boot > Campbell River > Telegraph cove
Dag 10 Telegraph cove
Dag 11 Telegraph cove > Nanaimo
Dag 12 Nanaimo > boot > horseshoe bay > Whistler
Dag 13 Whistler > Wells Gray/Clearwater
Dag 14 Wells Gray/Clearwater > Jasper
Dag 15 Jasper
Dag 16 Jasper > Banff
Dag 17 Banff
Dag 18 Banff > Calgary
Dag 19 Calgary > Amsterdam
Dag 20 Amsterdam

Het is de bedoeling om de eerste periode aan paar boottochten te doen, voornamelijk om orka's en ander wildlife te zien.
De 2de periode naar de natuur parken (hier zullen we waarschijnlijk geen lange wandel tochten maken).
Zijn Tofino en Quadra Island echt de moeite waard? En is het nodig om tussen dag 13 en 14 een rustdag te nemen?
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #1 Gepost op: 11 Februari 2010, 12:53:50 »

Hoi Wikie,
Wat mij opvalt is, dat je op en rond Vancouver Island uitgebreid de tijd neemt om vervolgens in een razend tempo naar en door de Rockies te racen.  Zonde, als je mij vraagt! Maar goed als je maar 20 dagen hebt, zul je keuzes moeten maken. Persoonlijk zal ik dan waarschijnlijk voor een rondje westkust kiezen en de Rockies voor een andere keer bewaren. Op deze manier heb je uitgebreid de tijd om Vancouver Island, de Sunshine Coast en het kustgebergte te verkennen. Het kustgebergte doet qua schoonheid echt niet onder bij de Rockies, alleen is het nog minder bekend, wilder en dus minder druk bezocht. Alleen maar voordelen als je mij vraagt. John, die ook geregeld op dit forum komt en aan de Sunshine Coast woont, kan je zeker helpen een leuk 3-weeks rondje westkust samen te stellen.
Wil je toch per se ook naar de Rockies, dan zul je naar mijn mening toch iets minder tijd aan de westkust moeten spenderen. Dag 13 is een hele lange rijdag en je zult dus nauwelijks meer tijd over hebben om ook nog wat van Wells Gray te zien. Hetzelfde geldt eigenlijk voor dag 14, want onderweg naar Jasper is ook in Mt. Robson PP nog het een of ander te zien. Je rijdt dus langs Clearwater, maar hebt eigenlijk geen tijd om de hoofdattractie van deze regio, namelijk Wells Gray PP, te bezoeken. Voor dit park ben je toch tenminste een hele dag nodig, ook al wil je alleen de hoofdattracties langs de weg bezoeken en niet uitgebreid gaan wandelen. Ook in Jasper en Banff kom je in mijn ogen tijd te kort. Jasper is een fantastisch park, maar de mooiste dingen liggen niet in de buurt van het plaatsje Jasper. Maligne Lake bij voorbeeld is op zo een 50 km rijden van Jasper (enkele reis). Daar ben je dus al een dagje mee zoet en dan heb je Mt. Edith Cavell, de meren rond om Jasper, Jasper Tramway etc. nog niet bezocht. Zonde! De Icefield Parkway van Jasper naar Banff is maar ongeveer 250 km lang, maar langs die weg zijn zoveel mooie dingen te zien en te doen, dat je er minimaal één hele dag voor moet uittrekken. Beter zijn eigenlijk 2 of 3 dagen. Ook in en rondom Banff is een hoop te zien en te doen. Niet alleen Banff NP met zijn bezienswaardigheden als Johnston Canyon, Lake Louise, Morraine Lake, Lake Minnewanka, Sulphur Mountain etc. zijn een must. Ook Yoho NP mag je eigenlijk niet overslaan. Dat red je echt niet in één dag.
Evt. kun je bij jouw huidige route nog een dagje Rockies eruit halen door pas op dag 19 naar Calgary te rijden. Meestal vertrekken de vluchten naar Europa namelijk pas 's avonds. Omdat Banff - Calgary niet zo een grote afstand is, is het dan voldoende als je in de ochtend van dag 19 naar Calgary vertrekt. Calgary zelf vind ik niet zo een interessante stad, dat je daar per se een dag aan zou moeten spenderen. Hierdoor win je echter maar een dag en kom je nog steeds tijd te kort in bij voorbeeld Clearwater en Jasper. Wil je dat veranderen, dan zul je dus minder tijd aan de westkust moeten doorbrengen en dat is eigenlijk ook zonde. Vandaar mijn eerder voorstel, om gewoon aan de westkust te blijven en de Rockies voor een volgende keer te bewaren.
Op Quadra Island ben ik zelf nog niet geweest, maar volgens de enthousiaste berichten van andere reizigers moet het daar wel erg mooi zijn. Tofino is zeker de moeite waard, vooral voor het Pacific Rim NP dat daar in de buurt ligt. Erg mooi! Wat walvistochten betreft, kan ik je helaas niet verder helpen. Onze tocht vanuit Tofino in september 2007 viel namelijk letterlijk in het water. Het hoosde gewoon en waaide zo hard, dat we niet konden uitvaren. Na een dag in de stromende regen van museum naar museum en van souvenirwinkel naar souvenirwinkel gerend te hebben hielden we het voor gezien en verlieten we Tofino voortijdig. Nou ja, tenminste weten we nu wel waarom deze kuststreek ook de Raincoast wordt genoemd en waarom er regenwoud groeit. Wat ik ervan geleerd heb is, dat je flexibel moet zijn. Plan geen al te strak schema en reis zoveel mogelijk op de bonnefooi. Er zijn altijd omstandigheden zoals het weer, waardoor je de plannen bij moet gaan stellen.
Ik hoop, dat ik je een beetje verder kon helpen. Succes met de verdere planning en het maken van keuzes en heel veel voorpret toegewenst!
Franziska
wikie
Newbie
*

« Antwoord #2 Gepost op: 12 Februari 2010, 14:11:35 »

fraenziott heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie!  Smiley
Wat ik me nog wel afvroeg, op de bonnefooi gaan, is dat wel verstandig in het hoogseizoen (juli/aug) als we naar hotels/B&B's willen gaan?
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #3 Gepost op: 12 Februari 2010, 21:32:53 »

Ja in het hoogseizoen kan op de bonnefooi reizen wel een probleem zijn. Vooral de betaalbare accommodaties zijn dan vaak snel volgeboekt. Er zijn mensen die beweren dat op de bonnefooi ook in het hoogseizoen mogelijk is, maar persoonlijk zal ik toch voor iets meer zekerheid kiezen en de accommodaties vooraf boeken. Zeker in plaatsen zoals Banff, Lake Louise, Jasper, Tofino en Victoria. Het is daar altijd ontzettend druk met toeristen. In iets minder druk bezochte plaatsen zoals bij voorbeeld Clearwater, Golden, Revelstoke etc. kun je ook in de zomermaanden op de bonnefooi terecht.
Wil je in het hoogseizoen op de bonnefooi, dan moet je op tijd op je bestemming aankomen (liefst al tegen de middag) en ertoe bereid zijn om ook een keer iets meer voor een kamer te betalen. Bovendien zal het ook zo af en toe gewoon niet lukken, om in een bepaalde plaats iets te vinden, wat betekent dat je soms wel 100 km naar de volgende plaats moet rijden voor accommodatie.  Een prima hulpmiddel voor het vinden van accommodatie op de bonnefooi zijn de visitors centers. Deze hebben meestal een groot bord hangen met de voor de komende nacht nog beschikbare accommodaties.

Groetjes,
Franziska
Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  Tips voor reisschema « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.