Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
21 Mei 2012, 18:10:46
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  inside passage 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: inside passage  (gelezen 384 keer)
nic
Newbie
*

« Gepost op: 16 Februari 2010, 20:21:36 »

Is de inside passage echt de moeite waar. Mjin route gaat er op dit moment niet langs, maar gaat via Wistler naar Vancouver Island. Maar als de tocht van Prince Rupert naar Port Hardy te mooi is om waar te zijn dan ben ik bereid om de route om te gooien. Voor zover ik beelden heb kunnen zien, kan je bijv ook een mooie kanotocht op Vancouver Island maken. Ik dacht dat je muur van gletcher zou zien, maar volgens mij moet je dan doorreizen naar Alaska om dat te zien.

Wie wil zijn ervaring met mij delen. Heel graag.
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #1 Gepost op: 17 Februari 2010, 14:07:11 »

Hoi Nic,
Ik weet niet hoeveel tijd jullie ter beschikking hebben, maar als deze redelijk beperkt is, zal ik de Inside Passage voor een andere keer bewaren. Het probleem met de Inside Passage is, dat je deze ruim van tevoren moet reserveren en dus niet flexibel kunt zijn, als bij voorbeeld het weer tegenzit of als je ergens anders langer wilt blijven. De Inside Passage op zich in wel een prachtige boottocht met kans onderweg wildlife zoals bij voorbeeld orca's of dolfijnen te zien. Dat je deze beesten ook daadwerkelijk tegenkomt is echter natuurlijk niet gegarandeerd. Bovendien kun je ook vaak een mistige of zelfs regenachtige dag treffen en dan is er in mijn opinie niet zoveel aan deze boottocht. De overtocht is ook niet echt goedkoop en als je dan een slechte dag treft, is dat wel heel erg zonde van je geld. Ik zal daarom alleen kiezen voor de Inside Passage, als ik daarvoor niets anders zoals bij voorbeeld Wells Gray PP hoef te schrappen. Leuke, kortere tochten met de veerboot kun je ook van Vancouver of Powell River naar Vancouver Island of aan de Sunshine Coast doen en hiervoor hoef je geen maanden van tevoren te reserveren.
Groetjes,
Franziska
nic
Newbie
*

« Antwoord #2 Gepost op: 17 Februari 2010, 15:44:35 »

Bedankt voor je reactie. Duidelijk verhaal en fijn dat mijn gevoel toch even bevestigd wordt. Dat wordt inderdaad bewaren voor later. We willen nu 3 weken door canada heen in augustus en lekker de natuurparken aan doen. Vrijheid vind ik wel lekker. Nogmaals bedankt
Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  inside passage « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.