Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
21 Mei 2012, 18:13:54
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  Onze route van 21 mei tot 9 juni, vragen vlucht, reisschema, camper etc... 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: Onze route van 21 mei tot 9 juni, vragen vlucht, reisschema, camper etc...  (gelezen 726 keer)
Manontje
Newbie
*

« Gepost op: 10 Maart 2010, 18:54:24 »

Hallo,

Wij hebben een rondreis per C19 camper van Cruise Canada gepland vertrekkende vanuit Brussel via Amsterdam met KLM naar Calgary op 21 mei en we vertrekken vanuit Calgary op 9 juni 2010.
Hebben jullie al ervaringen met KLM ?

Onze route luidt als volgt :

21 mei aankomst calgary en overnachting in B&B calgary city view
 22 mei ophalen camper en vertrek naar Field of Golden
 23 mei Field - Yoho national Park bezoeken
 24 mei Field naar Revelstoke
 25 mei Revelstoke
 26 mei Revelstoke naar Manning Park (hele dag rijden + onderweg wat genieten van uitzicht)
 27 mei Manning Park
 28 mei Manning Park naar Vancouver
 29 mei Vancouver
 30 mei Vancouver naar Whistler
 31 mei Whistler naar Clearwater
 1 juni Clearwater
 2 juni Clearwater
 3 juni Clearwater naar Jasper
 4 juni Jasper
 5 juni Jasper
 6 juni Jasper - Banff
 7 juni Banff
 8 juni Banff
 9 juni Banff - Calgary (vlucht is om 18u30, camper binnen rond 15u ?)

Is dit te volgens jullie te doen ? Dit is belangrijk om te weten of we onbeperkte milage nemen of per mijlenpakket betalen, want dat verschilt toch wel qua prijs...

Wat moeten we allemaal meenemen, ik heb al gehoord van antislip matjes voor in de kasten, maar wat betreft slaapgerief, ik heb het snel koud en vooral om in slaap te vallen, raden jullie mij aan om een extra slaapzak mee te nemen of hadden jullie genoeg met wat ze u daar meegeven ?

Alvast bedankt !

Jeroen80
Jr. Member
**

« Antwoord #1 Gepost op: 10 Maart 2010, 19:51:14 »

Hallo Manon,

Waarom Manning Park? Is daar iets speciaals te zien? En je heb ook maar hooguit 1,5 dag voor Vancouver. Ik zou persoonlijk die omweg niet maken en ipv daarvan het Waterton Lakes NP opnemen in jullie route. Daar hoor en lees ik ook alleen maar positieve reacties over.

2 dagen Clearwater is misschien ook wel wat veel tenzij je er wil gaan raften ofzo maar dan nog.

Dit zijn mijn bedenkingen maar wellicht dat er hier andere mensen zijn die je meer en betere informatie kunnen geven over je route want ik ga zelf in juni pas voor de eerste keer naar Canada. Wij reizen altijd per auto dus met de vragen over de camper kan ik je niet helpen. Ook geen ervaring met KLM.

Groeten
Jeroen
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #2 Gepost op: 10 Maart 2010, 23:31:56 »

Hoi Manon,

KLM vloog bij onze laatste reis naar dit gebied in september 2007 nog niet op Calgary, dus over dit traject kan ik niets zeggen. We hebben toen wel met de KLM naar Vancouver gevlogen en dat is heel goed bevallen. Vooral omdat het een rechtstreekse vlucht is en je dus niet bang hoeft te zijn, dat je ergens een aansluitende vlucht mist. Dat probleem had ik namelijk vroeger vaker, toen ik met Air Canada naar Toronto vloog en verder naar bij voorbeeld Vancouver of Montreal. Je moet dan in Toronto niet alleen overstappen, maar ook door de immigratie, vervolgens je bagage ophalen en daarmee door de douane. Dat kost veel tijd en als je dan niet al te veel tijd hebt om over te stappen, kun je de aansluitende vlucht nog wel eens missen. Met een rechtstreekse vlucht is dit veel relaxter en hoef je je ook bij vertragingen geen zorgen te maken.

Sorry Jeroen, maar ik moet je tegenspreken: zowel Manning als Wells Gray PP zijn zeer zeker de moeite waard en een extra dag daar kan geen kwaad. Van beide parken kun je namelijk alleen echt genieten, als je ook de tijd voor neemt, een wandeling gaat maken, een kano huurt om op een van de meren rond te peddelen etc. Voor een dagje extra in Vancouver is er echter wel wat te zeggen en ook Waterton Lakes NP is zeker de moeite waard. Maar alles kun je nu eenmaal niet in je route opnemen. Je zult toch op een later tijdstip nog een keer terug moeten komen. Ik vind de route zoals ze is al meer dan lang genoeg. Ik zou er geen extra bestemmingen meer aan toevoegen. Ook zitten er best een paar pittige rijdagen in en dan ben je blij als je de volgende dag even niet verder hoeft te rijden. Mijn tip aan Manon is dan ook: plan je route niet te strak. Kijk onderweg, waar je evt. een dagje langer wilt blijven en rijd door als het ergens tegenvalt. In mei en juni is dat geen enkel probleem, want campings hoef je dan echt niet vooraf te reserveren.

Wat de camper betreft: de campers van Cruise Canada zijn inderdaad vrij karig uitgerust. Toch zal ik niet al te veel van thuis meenemen. Wat er precies inzit weet je namelijk pas als je de camper gaat ophalen en soms kun je bepaalde dingen ook van eerdere huurders overnemen. Bovendien hoef je je bagage dan niet vol te stoppen met allerlei dingen, die je later misschien helemaal niet nodig bent. Alles wat je nodig zult hebben kun je in Canada makkelijk en goedkoop bijkopen. Antislipmatjes zijn inderdaad geen overbodige luxe, net als een koekenpan en keukenpapier om tussen de borden te stoppen. Maar ook dat is allemaal in Canada te koop. Ga na overname van de camper gewoon naar een groot winkelcentrum, waar je bij de supermarkt, de Wallmart of een dollar store alle benodigdheden kunt kopen.

Wat het beddengoed betreft: Wij hadden drie jaar geleden bij Cruise Canada in Vancouver een camper gehuurd en kregen per persoon twee lakens, twee slaapzakken en een kussen met sloop mee. De van thuis meegenomen slaapzakken hebben we dan ook niet gebruikt ondanks dat het in september al vrij fris is in de Rockies. Ik heb echter begrepen, dat ze bij Cruise Canada niet altijd zo schappelijk zijn met beddengoed. Je kunt echter altijd om een extra slaapzak vragen. Wat ik de volgende keer wel van thuis zou meenemen is een hoeslaken. Met name in de cabover valt het opmaken van het bed namelijk niet mee en is het vervelend als je elke ochtend de losgeschoten lakens weer opnieuw moet instoppen. Een hoeslaken met elastiek is dan de oplossing.

Alvast heel veel plezier en als er nog vragen zijn hoor ik het wel! Groetjes,
Franziska
Jeroen80
Jr. Member
**

« Antwoord #3 Gepost op: 11 Maart 2010, 19:58:29 »

Sorry Jeroen, maar ik moet je tegenspreken: zowel Manning als Wells Gray PP zijn zeer zeker de moeite waard en een extra dag daar kan geen kwaad. Van beide parken kun je namelijk alleen echt genieten, als je ook de tijd voor neemt, een wandeling gaat maken, een kano huurt om op een van de meren rond te peddelen etc. Voor een dagje extra in Vancouver is er echter wel wat te zeggen en ook Waterton Lakes NP is zeker de moeite waard. Maar alles kun je nu eenmaal niet in je route opnemen. Je zult toch op een later tijdstip nog een keer terug moeten komen. Ik vind de route zoals ze is al meer dan lang genoeg. Ik zou er geen extra bestemmingen meer aan toevoegen. Ook zitten er best een paar pittige rijdagen in en dan ben je blij als je de volgende dag even niet verder hoeft te rijden. Mijn tip aan Manon is dan ook: plan je route niet te strak. Kijk onderweg, waar je evt. een dagje langer wilt blijven en rijd door als het ergens tegenvalt. In mei en juni is dat geen enkel probleem, want campings hoef je dan echt niet vooraf te reserveren.

Voila daarom zei ik er dus bij dat ik misschien niet de meest aangewezen persoon ben om raad te geven want het is dit jaar pas mijn eerste keer Canada. Franziska daarentegen is een echte kenner. Ik moet toegeven dat ik nog nooit van het Manning PP gehoord had. En je kan natuurlijk overal wel een dag langer blijven met die prachtige natuur.
Manontje
Newbie
*

« Antwoord #4 Gepost op: 11 Maart 2010, 20:45:53 »

Beste Jeroen en Franziska,

Ik heb van beide wat geleerd en bedankt hiervoor. Jullie hebben mij zeer waardevolle info gegeven en ik denk dat ik inderdaad een dagje clearwater ga schrappen en een dan heb ik een dagje meer Vancouver en zoals Franziska zegt we kunnen ook nog ter plaatse beslissen want het weer zal ook een grote rol spelen. Ik ben daar eigenlijk een beetje ang voor. Heeft er iemand van jullie misschien een glazen bol waarin ze kunnn zien hoe het weer zal zijn eind mei begin juni  :-) ? 

@Jeroen : wat is jullie route ? Wie weet komen we elkaar tegen ;-)

Groetjes,

Manon
« Laatste verandering: 11 Maart 2010, 20:49:20 door Manontje » Gelogd
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #5 Gepost op: 12 Maart 2010, 22:58:58 »

Helaas Manon,
Een glazen bol kan ik je niet bieden. Ik ben al wel een keer in mei in dit gebied geweest  en heb qua weer een beetje van alles gehad. Van prachtig voorjaarsweer tot sneeuw en vorst. Maar zelfs dat kan prachtige plaatjes opleveren: niets mooier dan een vers laagje sneeuw op de bergtoppen. Dus wees maar niet bang, ik ben zeker je gaat genieten.
Trouwens is het voorjaar wel een hele goede tijd voor het zien van wild. Omdat hogerop nog sneeuw ligt zit het meeste wild dan nog in de dalen. Bovendien hebben veel wilde beesten in het voorjaar kleintjes en die zijn natuurlijk bijzonder schattig.
Alvast heel veel plezier! Groetjes,
Franziska
Cor
Newbie
*

« Antwoord #6 Gepost op: 13 Maart 2010, 11:21:08 »

Manon,
ik heb wel een glazen bol in de aanbieding, maar je krijgt er geen garantie bij Cheesy
Een mogelijkheid is om de statistische gegevens na te kijken van een plaats die je wil bezoeken: kijk eens op
 http://www.theweathernetwork.com/index.php?product=weather&pagecontent=cancities_en
Klik op de provincie waarvan je de gegevens wil weten, ik jou geval dus Alberta of Brits Colombia zoek de plaats die je wil hebben je ziet nu de vooruitzichten van die plaats dus mooi als je daar bent. Als je op die pagina wat omlaag scrolt kom je bij Long Term Forecast en onder die 5 daagse vooruitzichten zie je in de blauwe balk Statistics staan. Dit aanklikken en je ziet de statische gegevens van die plaats (neerslag,sneeuw, temperatuur en aanbiedingen van glazen bollen)
Hopelijk heb je hier wat aan

Cor
Jeroen80
Jr. Member
**

« Antwoord #7 Gepost op: 13 Maart 2010, 12:26:59 »

Hier staat onze route Manon. Maar wij vertrekken de 10e juni en jullie komen de 9e al terug dus elkaar tegenkomen zit er niet in.
Manontje
Newbie
*

« Antwoord #8 Gepost op: 23 April 2010, 08:01:31 »

Bedankt allemaal voor jullie leuke en handige  tips !! Ik heb er al veel aan gehad, maar ben nog steeds op zoek naar een glazen bol ;-) Die website is superhandig !

Als er nog tips zijn, laat ze maar komen !
Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  Onze route van 21 mei tot 9 juni, vragen vlucht, reisschema, camper etc... « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.