Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
21 Mei 2012, 18:18:10
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  Onze route in juni 2010 (wie kan ons informatie geven?) 0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: Onze route in juni 2010 (wie kan ons informatie geven?)  (gelezen 504 keer)
jptscher
Newbie
*

« Gepost op: 15 Maart 2010, 20:20:37 »

Hallo,

Wij gaan komende juni met ons zoontje van 2 een rondrit maken door ZW-Canada. We hebben een auto gehuurd en willen overnachten in lodges, motels en cabins.
- Wat vinden jullie van onze route?
- Zijn er nog mensen die we kunnen tegenkomen?
- Zijn er nog leuke dingen te doen voor kleine kinderen?
- Zijn er nog plaatsen waar je motels/cabins moet reserveren?
- Zijn er goedkope motels/cabins in Jasper en Banff?
- Zijn er in juni walvissen en orca's te zien in Ucluelet en Victoria?

11jun heenvlucht + Calgary
12jun Revelstoke
13jun Revelstoke
14jun Manning PP
15jun Vancouver
16jun Vancouver
17jun Vancouver
18jun Ucluelet
19jun Ucluelet
20jun Ucluelet
21jun Victoria
22jun Victoria
23jun Whistler
24jun Clearwater
25jun Clearwater
26jun Jasper
27jun Jasper
28jun Jasper
29jun Banff
30jun Banff
1jul Banff
2jul Calgary
3jul Calgary
4jul terugvlucht

Alvast bedankt voor de reacties,
JP
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #1 Gepost op: 18 Maart 2010, 16:54:15 »

Hoi JP,

Mooie route hoor! Je hebt er wel een paar flinke reisdagen in zitten, maar als je daarna weer een of twee dagen op één plek blijft is dat niet zo erg.
Wat jouw vragen betreft kan ik er helaas niet zoveel van beantwoorden, want wij hebben zelf geen kinderen en wij reizen zelf meestal in het najaar naar Canada.
Banff en Jasper zijn geen goedkope plaatsen, dus goedkope accommodatie is daar eigenlijk niet. Je bent er tegen het einde van de maand juni en ik vrees, dat je dan al haast rekening moet houden met hoogseizoenprijzen. Er zijn natuurlijk ook in Banff en Jasper wat goedkopere plekken, maar goedkoop is dus betrekkelijk. Zo kun je bij voorbeeld voor een vrij redelijke prijs in de aanwezige hostels  overnachten, maar zelfs die zijn duur in vergelijking met accommodaties in minder gewilde plaatsen. Vaak kun je in plaatsen buiten de nationale parken, bij voorbeeld in Golden, Canmore of Hinton, een stuk goedkoper overnachten in accommodaties, die meer luxe bieden. Je moet dus de afweging maken: Goedkoper en met meer luxe overnachten en daarvoor iets verder van het park af of midden in het park maar duurder en met minder luxe. Kies je ervoor om toch in Banff en Jasper te overnachten, dan zal ik persoonlijk vooraf reserveren. Je maakt dan de meeste kans om nog iets enigszins betaalbaars te vinden. Je zult waarschijnlijk ook op de bonnefooi nog iets vinden, maar qua prijs heb je dan niet veel keuze meer. Ook in Vancouver en Victoria zou ik persoonlijk een reservering maken. Niet omdat het absoluut noodzakelijk is, maar omdat je dan rustig achter de computer iets kunt zoeken, wat een beetje centraal gelegen en toch betaalbaar is.
Sucess!
Franziska
anton
Newbie
*

« Antwoord #2 Gepost op: 24 Maart 2010, 12:46:43 »

hoi JP,

Ik heb niet op al je vragen een antwoord, maar omdat we rond dezelfde tijd (2006)  ook een rondreis hebben gemaakt, kan ik wel iets van onze ervaring vertellen.

In Jasper en Banff is het drukker als in de rest van Canada, wij hadden niks gereserveerd, maar we zijn naar de plaatselijke vvv gegaan voor een accomedatie.
Wel raad ik je aan om zo vroeg mogelijk op de dag daar heen te gaan, hoe later je gaat, des te minder kans op een
"goedkope" accomedatie, alleen de duurdere blijven dan over.

Ook wij hebben een paar nachten in Ucluelet geslapen, en heben daar een whale wathching tour gedaan, we hebben toen Orka's en Bultruggen gezien.
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat jullie die dan ook zeker gaan zien, je moet een beetje geluk hebben.

succes Anton

Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  Onze route in juni 2010 (wie kan ons informatie geven?) « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.