Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
7 Februari 2012, 15:55:18
2576 aantal berichten in 468 topics door 3032 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Suzanne

Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  orka/walvis excursie met kinderen (5 en 7) 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: orka/walvis excursie met kinderen (5 en 7)  (gelezen 1231 keer)
Diederik
Newbie
*

« Gepost op: 20 Maart 2010, 16:53:58 »

Wij hebben gepland om van half juli tot half aug in West Canada op vakantie te gaan. Het lijkt ons hartstikke leuk om walvissen te gaan kijken, maar ik heb nog wat vragen:

1. wat is de beste plek om dit te doen? Bij Tofina,  Telegraph Cove of bij Victoria?
2. wat voor soort excursie is geschikt voor kinderen?

Al vast bedankt voor de tips!

groeten
Diederik
« Laatste verandering: 20 Maart 2010, 20:48:07 door Diederik » Gelogd
John
Jr. Member
**

You're welcome in Powell River, BC.

« Antwoord #1 Gepost op: 20 Maart 2010, 17:38:06 »

Hoi Diederik,

de 'beste' plek heeft m.n. te maken met jullie eigen voorkeur.

Tofino: grijze walvissen
Victoria en Telegraph Cove: voornamelijk orca's

Van de laatste twee heeft Telegraph Cove mijn persoonlijke voorkeur en dan m.n. de excursie op een zeilboot (Seasmoke) omdat het tempo heerlijk rustig is, er veel minder motorgeluid is en de omgeving nog 'puurder' is dan nabij stedelijk Victoria. Maar je moet wel de tijd willen nemen om naar het noordelijke deel van Vancouver Island willen rijden.

Groetjes uit Powell River,

John.
info@footprint-natureexplorations.ca
globetrotter
Newbie
*

« Antwoord #2 Gepost op: 24 Maart 2010, 19:58:57 »

In 2008 hebben wij een whale watch tour gedaan vanuit Campbell River. Dit is een stuk minder ver dan bij Telegraph Cove.
Tijdens deze tour hebben we erg veel orca's kunnen zien: http://www.youtube.com/watch?v=jBvU1oeoY6c

Tour was met Adventure whale watching: http://www.adventurewhalewatching.com/
Volgens mij zijn de tours ook geschikt met kinderen erbij.

ijda
Newbie
*

« Antwoord #3 Gepost op: 26 April 2010, 21:03:26 »

Ik heb even naar die trip gekeken, maar ik schrok van de prijzen. Is het altijd zo duur of zijn er ook goedkopere opties?
globetrotter
Newbie
*

« Antwoord #4 Gepost op: 30 April 2010, 12:47:30 »

Ik denk dat er ook wel goedkopere trips te vinden zijn. Maar daar heb ik geen ervaring mee.

De tour die wij gedaan hebben duurde 6-7 uur, daarom zal ie wel duurder zijn. Je hebt dan wel meer kans op orca's of walvissen te zien.
Maar 100% zeker weet je het nooit. Het zijn tenslotte wilde dieren, die hun eigen gang gaan.

Als bonus zijn we ook nog langs diverse strandjes gevaren, om te kijken of er beren te zien waren. Maar daar hadden we geen geluk mee.
En de sandwiches tijdens de lunch waren erg lekker.  Smiley

jos64
Newbie
*

« Antwoord #5 Gepost op: 6 Mei 2010, 22:41:08 »

Hallo Diederik ,

Ik heb vorig jaar zowel vanuit Telegraph Cove / Alder Bay een Orca trip gedaan als vanuit Victoria .
Ik heb vanuit TC de tocht met Seasmoke gedaan op de zeilboot en een geweldige dag gehad en heel veel gezien .
Vanuit Victoria is het een komen en gaan van snelle boten naar de groep aldaar , even kijken en weer terug naar de haven .
Zoals John al aangaf is de tocht vanuit TC een aanrader om te doen . Vanuit Campbell River zijn die mogelijkheden er trouwens ook .
De Walvistocht vanuit Tofino heb ik zelf nog niet gedaan , maar die staat voor de trip van 2011 reeds op het programma .

Jos .
ess
Newbie
*

« Antwoord #6 Gepost op: 11 September 2010, 07:39:51 »

Wauw wat een gaaf filmpje.....
Ik ga zo dan maar even voorzichtig naar de prijzen kijken......
Hebben jullie van te voren gereveerd?
Groetjes Ess

Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008 en 2009
Ons web-log van 2010
globetrotter
Newbie
*

« Antwoord #7 Gepost op: 12 September 2010, 11:30:14 »

Hallo Ess,

Wij liepen er toevallig 'tegenaan' toen we in Campbell River waren.
We hebben daar ter plekke een dag van te voren gereserveerd. Misschien hadden we geluk, dat er nog 2 plekken vrij waren.
Maar van te voren reserveren is misschien geen overbodige luxe.

Ze hebben zelfs rondgebeld om een hotel voor ons te regelen.

ess
Newbie
*

« Antwoord #8 Gepost op: 12 September 2010, 15:26:52 »

Ik had al even op hun site gekeken maar wij gaan in Juni dan hebben ze nog geen tours
Dan moeten we dus nog een keer en dan wat later in het jaar....vervelend!

Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008 en 2009
Ons web-log van 2010
Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  orka/walvis excursie met kinderen (5 en 7) « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.