Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
4 Februari 2012, 10:03:52
2576 aantal berichten in 468 topics door 3032 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Suzanne

Canada Forum  |  Immigratie  |  Stage  |  Slechte ervaring met stage 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: Slechte ervaring met stage  (gelezen 2268 keer)
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Gepost op: 3 Januari 2006, 22:22:29 »

Ruim een jaar geleden wilde ik afstuderen voor de HTS in Canada. Na een aantal brieven (+ resume) naar bedrijven te hebben gestuurd kreeg ik wel bijna altijd antwoord, maar nooit een toezegging voor een internship. Zijn er misschien mensen die dit wel is gelukt? Ik heb nu echt het idee dat dit niet te doen is, zeker ook omdat ze volgens mij in Canada zelf geen afstudeerprojecten kennen......
canadianEH
Newbie
*

« Antwoord #1 Gepost op: 6 Juni 2006, 12:34:19 »

misschien eens een vakantie nemen en zelf op bedrijven daar afstappen persoonlijk
Sol
Newbie
*

« Antwoord #2 Gepost op: 4 Januari 2007, 14:53:19 »

Ik heb geen ervaring met Canada, maar wel met USA: dat lukte mij ook niet. Meestal werkt viavia het beste. Bijvoorbeeld iemand in Canada die voor jou gaat lobby-en bij het bedrijf waar hij of zij werkt. Zo heb ik een stage-mogelijkheid in Dubai gekregen, maar die heb ik afgewezen...
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Antwoord #3 Gepost op: 4 Januari 2007, 19:11:20 »

Inmiddels heb ik een serieuze relatie met een Amerikaanse, dus wie weet dat ik binnenkort toch nog in de USA kom te wonen. Jammer van m'n mislukte stages, maar deze relatie is beter!! Wink
Kajim
Newbie
*

« Antwoord #4 Gepost op: 28 Januari 2007, 19:10:36 »

kijk aan Pieter, das beter.
valt er voor je op dit forum daarna chter niet veel meer te doen ben ik bang..

i envy you..haha, ach ja, iedereen op zijn eigen tijd en manier
brsoedjak
Newbie
*

« Antwoord #5 Gepost op: 10 Februari 2007, 23:37:03 »

Ik ben op dit moment bezig met een stage-aanvraag bij een Canadees bedrijf. (Geen afstudeer stage) Het probleem bij Canada/USA is echter dat zij inderdaad niet echt bekend zijn met een stage zoals wij die hier kennen, maar meer als een cursus (die jij betaald). Verder is het visum een probleem. Canada ziet vaak geen rede waarom ze een buitenlandse zouden moeten plaatsen, want ... waarom zou een Canadesche student dit niet doen. Zelfs als alle papieren rond zijn, kan dit op het laatste moment worden gecanceled. Ik denk, herhalend denk, helaas... dat de enige echt realistische kans op een waardevolle, goede stage in Canada alleen bereikbaar is door sterke connecties met 'macht-posities' binnen een bedrijf.
Anja
Newbie
*

« Antwoord #6 Gepost op: 13 Februari 2007, 21:44:53 »

Ik ben op dit moment bezig met een stage-aanvraag bij een Canadees bedrijf. (Geen afstudeer stage) Het probleem bij Canada/USA is echter dat zij inderdaad niet echt bekend zijn met een stage zoals wij die hier kennen, maar meer als een cursus (die jij betaald). Verder is het visum een probleem. Canada ziet vaak geen rede waarom ze een buitenlandse zouden moeten plaatsen, want ... waarom zou een Canadesche student dit niet doen. Zelfs als alle papieren rond zijn, kan dit op het laatste moment worden gecanceled. Ik denk, herhalend denk, helaas... dat de enige echt realistische kans op een waardevolle, goede stage in Canada alleen bereikbaar is door sterke connecties met 'macht-posities' binnen een bedrijf.

Mijn zoon (3e jaars HBO-student) loopt momenteel stage bij een Canadees bedrijf in Ottawa. En inderdaad, een kruiwagen helpt enorm bij het zoeken naar een stageplek, maar dat geldt ook in NL, denk ik.  Smiley
Voor wat betreft het visum: hij heeft een workpermit gekregen in het "Young  Workers Exchange Program". Op het aanvraagformulier ingevuld dat hij al een stageplek had, contract meegestuurd en aangegeven dat hij geen stagevergoeding kreeg. Geen probleem gehad met de HRSDC.
Als je nog geen werk/stage hebt, kun je ook een workpermit aanvragen onder het "Working Holiday Program". Dit is geschikt voor mensen die op de bonnefooi zonder werkcontract willen gaan.
Deze workpermits voor beide programma's kunnen vanaf 1 december (2006) aangevraagd worden voor het jaar daarna (2007). Let op: er wordt een beperkt aantal uitgegeven, dus als je dit jaar wilt gaan, moet je niet te lang meer wachten met je aanvraag (bij de Canadese ambassade in Berlijn). Hier de link vd ambassade:
http://www.dfait-maeci.gc.ca/canada-europa/germany/visa-internNL-en.asp
Maar dit wist je misschien al....

Kijk ook eens op het Canadese reisforum van Wereldwijzer.nl
Hier de link:
http://www.wereldwijzer.nl/forumdisplay.php?f=47

Hier staan ook veel topics over het visum.

Succes ermee!
« Laatste verandering: 13 Februari 2007, 21:50:44 door Anja » Gelogd
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Antwoord #7 Gepost op: 8 Maart 2007, 18:44:00 »

Bedankt voor de informatie Anja, misschien dat mensen hier op het forum er iets mee kunnen!!
Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Immigratie  |  Stage  |  Slechte ervaring met stage « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.