Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
21 Mei 2012, 18:31:32
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Algemeen  |  Off topic  |  Verklaar nader............ 0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 [2]
Auteur Topic: Verklaar nader............  (gelezen 1900 keer)
Brennie
Jr. Member
**

« Antwoord #15 Gepost op: 4 September 2006, 10:13:52 »

Geef jij eerst je mening eens, Cees?  Grin

Ik moet wel zeggen, dat ik bij kneuterigheid ook wel eens moet glimlachen. Zo las ik laatst in een Canadees sufferdje iets over ouderen en een reunie, en rv's parkeren, maar dat mocht weer niet op de parkeerplaats van het Ballpark want daar is die niet voor... Tja, niet overnachten op een parkeerplaats. Dat vond ik knap kneuterig, vooral ook omdat er een best artikel aan gewijd was  Grin

Dus, niet alleen NL heeft last van kneuterigheid, Canada kan er ook wat van!
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Antwoord #16 Gepost op: 4 September 2006, 18:10:48 »

Hmm kneuterigheid all over the world...... Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit van dat woord had gehoord, heb het daarom moeten opzoeken Tongue
Cees
Newbie
*

« Antwoord #17 Gepost op: 4 September 2006, 23:47:33 »

Goed,

Kneuterigheid wordt vaak verward met een heleboel dingen die ervoor zorgen dat we plotseling massaal een hekel aan Nederland krijgen. Persoonlijk vind ik dat jammer. Woon ik met veel plezier nu in Canada en heb ik nog geen seconde spijt gehad van ons besluit, ik beschouw Nederland nog immer als mijn vaderland.

Het heeft mij 37 jaren lang goed onderdak verschaft, het heeft me deels de mogelijkheid gegeven te ontwikkelen tot de persoon die ik ben. Kortom, ik ben Gode dankbaar voor het feit dat ik mocht opgroeien in Nederland, en daardoor mocht behoren tot de minderheid op deze wereld die het voorrecht heeft in een dergelijke omgeving groot te worden.

Betekent dit nu dat ik alles geweldig vind in NL? Verre van dat, maar laten we alsjeblieft niet in een keer alles wat maar naar Nederland riekt de grond in boren.

Ik heb hier een paar reacties gelezen op het begrip kneuterigheid. Daar staan dingen bij die in de verste verte niets met kneuterigheid te maken hebben. Vooral daar waar beschreven wordt dat je zoveel dingen MOET. Dat heeft niets met kneuterigheid te maken. Er zijn hele volksstammen die in een omgeving verkeren waarin dingen MOETEN, met Kerst, verjaardagen of familie bezoek. In mijn optiek zijn dat zaken die JEZELF laat gebeuren en ik heb daar dan ook geen medelijden mee.

Een betekenis van kneuterigheid is ook bekrompen. Echter bekrompen wordt ook nog wel eens verward met conservatief. Dus ook daar moeten we voorzichtig mee zijn.

Wat is kneuterigheid voor MIJ?

1. Op een zonnig terras een biertje drinken ipv in een afgescheiden omheinde omgeving vanwege overtrokken wetgeving.
2. Op Sinterklaas avond met elkaar de cadeautjes uitpakken en alles voorbereiden aan suprises enz.
3. Tijdens een gure dag met zijn tweetje aan de warme chocomelk met slagroom en appeltaart.
4. Op om het even welk tijdstip ergens binnenvallen en een bakkie doen.

Het zijn maar vier voorbeelden, maar het zal jullie niet ontgaan dat er een zekere mate van knusheid, geborgenheid en goedgevoelen aan vast zit. Mijn beleving bij kneuterigheid is dus wat afwijkend t.o.v. sommigen van jullie. Ik begrijp bepaalde reacties wel, maar bij mij heten die dingen dan anders, zoals:

Foute familiecultuur, bureaucratie, kortzichtigheid, wanbeleid, en dat soort woorden. Tsja: What's in a name?

Cees
Ash zero
Newbie
*

« Antwoord #18 Gepost op: 5 September 2006, 10:19:38 »

Cees dit is exact mijn verwoording van het woord kneuterigheid.

Ash
Pagina's: 1 [2]
Canada Forum  |  Algemeen  |  Off topic  |  Verklaar nader............ « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.