Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
22 Mei 2012, 21:04:46
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  route 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: route  (gelezen 602 keer)
Danielle
Newbie
*

« Gepost op: 16 April 2010, 14:08:33 »

Hallo,

Wij gaan 21 mei - 18 juni naar Canada met camper.
Ik heb de volgende rondreis geplant maar zouden jullie op/aanmerkingen op de route willen geven? Is het te lang, moet ik meer dagen op een bepaalde plaats, scrappen van plaatsen, mis ik wat, etc.?
Wij doen niet lange wandeltochten ivm een rolstoel, maar ik hoop toch nog veel te kunnen zien.
Dag 6 en 7 vanuit Victoria, ik weet niet wat we beter kunnen doen naar Tofino of naar Campbell river?
Dag 9, naar Hyder zouden we daar een extra dag voor moeten uittrekken?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, alvast bedankt.

Groetjes,
Daan

Dag 1, vrijdag 21 mei
Amsterdam – Vancouver
Dag 2, zaterdag 22 mei
Ophalen camper, Vancouver – Seattle 227 km.
Dag 3, zondag 23 mei
Seattle
Dag 4, maandag 24 mei
Seattle - Victoria, Vancouver Island  148 miles (Port Angeles)
Veerboot Anacortes –Sidney.
Dag 5, dinsdag 25 mei
Victoria Vancouver Island
Dag 6, woensdag 26 mei
Victoria – Campbell River 267 km. of  Victoria – Tofino 315 km ??
Dag 7, donderdag 27 mei
Tofino – porty Hardy 501 km of Campbell River  - Port Hardy 236 km??
Dag 8, vrijdag 28 mei
Boot naar Prince Rupert, 15 uur  Inside Passage
Dag 9, zaterdag 29 mei
Prince Rupert – Steward - Hyder, Alaska 467 km (ongeveer 6,5 uur)
Eventueel extra dag.
Dag 10, zondag 30 mei
Hyder – Smithers, 212 miles
Dag 11, maandag 31 mei
Smithers – Prince Greorge, 371 km
Dag 12, dinsdag 1 juni   
Prince George – Wells Gray, provincial park
Dag 13, woensdag 2 juni
Wells Gray, provincial park
Dag 14, donderdag 3 juni,
Wells Gray, provincial park - Jasper Np
Dag 15, vrijdag 4 juni,
Jasper National Park,
Dag 16, zaterdag 5 juni
Jasper National Park- Banff  national park  Ice Field Parkway.
Dag 17, zondag 6 juni,
Banff NP
Dag 18, maandag 7 juni
Banff NP - Glacier national park
Dag 19, dinsdag 8 juni,
Galacier NP
Dag 20, woensdag 9 juni,
Glacier np – Ravelstoke
Dag 21, donderdag 10 juni,
Ravelstoke – Kamloops 213 km
Dag 22, vrijdag 11 juni,
Kamloops – Vancouver 355 km
Dag 23, zaterdag 12 juni,
Vancouver
Dag 24, zondag 13 juni,
Vancouver
Dag 25, maandag 14 juni ?
Dag 26, dinsdag 15 juni ?
Dag 27, woensdag 16 juni,
Inleveren camper - Amsterdam
Dag 28, donderdag 17 juni,
Amsterdam

Cor
Newbie
*

« Antwoord #1 Gepost op: 16 April 2010, 16:30:10 »

Hoi Danielle,
Als ik je route bekijkt zijn enkele dag etappes behoorlijk aan de lange kant.
Van Tofino naar Port Hardy is 500 km en de weg van Tofino naar de oostkust is nogal slingerend en heuvel op en af. De weg van de kust naar Port Hardy is goed te berijden en schiet wel snel op maar je wil toch er even uit en niet alleen rijden en dan is die afstand nogal veel.
Ik weet niet of er veel te lopen is in Tofino i.v.m. met de rolstoel daar let je eigelijk helemaal niet op en het is toch wel zwaar duwen heuvel op en af.
Misschien kan je overnachten in Tofino en s'morgens een whalewatch tour of bear watch bij Jamie doen en dan rijden naar Qualicum Beach daar overnachten en dan naar Port Hardy rijden niet over Hwy 19 maar over Hwy 19A deze leid langs de kust en is mooier dan de grote highway en eventueel overnachten in de buurt van Port McNeill De overtocht naar Prince Rupert is dan 2 dagen later (ik weet niet of je al gereserveerd hebt in mei varen ze alleen op de even dagen) Na Prince Rupert naar Smithers of Prince George rijden en Hyder laten schieten. Je hebt dan die 2 dagen weer ingehaald.
Persoonlijk vind ik de reisdagen nogal lang en op deze wijze kort je ze wat in

Hopelijk heb je er wat aan. In ieder geval veel plezier en geniet dat is het belangijkste.

Cor
jos64
Newbie
*

« Antwoord #2 Gepost op: 2 Mei 2010, 20:17:06 »

Hoi Daan ,

Ik heb even naar je route gekeken en ik zie dat je in een hoog tempo begint en pas in de Rockies rustig aan gaat doen .
Na een dag in het vliegtuig lijkt het mij raadzaam om de tweede dag eerst even bij te komen in Vancouver alvorens door te gaan rijden naar Seattle .
Het tijdsverschil kan je best wel eens gaan opbreken die dag .
Cor heeft gelijk dat je je route op Vancouver Island aan moet gaan passen aan je Inside Passage en dus er geen race tegen de klok moet van gaan maken .
Je kunt kiezen om vanuit Victoria naar Campbell River te gaan rijden en daar de volgende ochtend eerst een Orca trip te doen en dan in de middag door te rijden naar Port Hardy , want dat is goed te doen in een halve dag . Je kan ook eerst in de ochtend een Orca trip vanuit Victoria doen en dan in de middag gaan rijden tot aan Qualicum beach en de volgende dag dan te gaan rijden naar Port Hardy . Vanuit Prince Rupert zou ik twee dagen inplannen naar Stewart-Hyder , of net als Cor je adviseert die kant laten schieten en richting Prince George gaan rijden en ( nog ) meer tijd hebben voor de Rockies .
Als je kiest voor Tofino moet je daar toch tenminste twee dagen voor uittrekken en de vaardag van uit Port Hardy daarop aanpassen .
Je hebt dagen genoeg om mee te spelen .

Jos .
Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  route « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.