Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
22 Mei 2012, 21:10:21
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  Rondreis gezin Canada/Noord USA 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: Rondreis gezin Canada/Noord USA  (gelezen 446 keer)
ijda
Newbie
*

« Gepost op: 25 April 2010, 21:03:28 »

Wij gaan in mei voor 3 maanden met ons gezin (2 kkn, 4 en 7 jaar oud) naar Canada en noord USA. Ik zou graag wat tips willen over kindvriendelijke campings en wat jullie vinden van de route. Eigenlijk zijn alle tips welkom! Ik zet er geen dagen bij, we gaan het rustig aan doen en willen per plek bekijken hoe lang we blijven.

Hier is ie dan:
Aankomst Vancouver (4 nachten)
Harrison Hot Springs
Cache Creek
Vernon
Jasper NP: ongeveer 1 week
Banff NP (hier zijn we rond juni): ongeveer 1 week
Via Drumheller en Lethbridge naar West Glacier USA
Missoula
West Yellowstone
Via Butte en Spokane naar Seattle
Orcas Island
Vancouver Island (Victoria, little River/Comox): 2 weken
Sunshine Coast: 1 week
Vancouver

Vast bedankt! IJda
John
Jr. Member
**

You're welcome in Powell River, BC.

« Antwoord #1 Gepost op: 26 April 2010, 00:50:29 »

Hoi IJda,

wauw, drie maanden!

Ik woon zelf in Powell River aan de Sunshine Coast en zal proberen e.e.a. erover te vertellen.

Voor kinderen is er denk ik genoeg te doen, de meest kindvriendelijke kamping is Willingdon Beach. Centraal gelegen in Powell River en aan de zee. Je vind er o.a. een strandje, vissteiger, snack-tentje (ijs, friet enz.), mini-golf, speeltuin, grasveld, leuke trailtjes en als het weer eens niet zo meezit loop je binnen 10 minuten (door het bos) naar een overdekt zwembad. Neemt niet weg dat er nog veel meer leuke kampeerplekjes te vinden zijn in de vorm van Regionale- , Provinciale- en Privé campings.

Leuke plekjes om naar toe te gaan zijn o.a. Inland Lake, een mooi gelegen meer met een 13 km lange, vlakke, trail om het meer. Een goede vis- en zwemgelegenheid. Dit is een Provinciaal Park en je kunt er dus ook kamperen. De trail om het meer is verhard en biedt dus een uitstekende gelegenheid om er te fietsen.

Savary Island is een uniek eiland(je) in de Georgia Strait, flinke zandstranden en warm zwemwater gedurende de zomermaanden. Met de watertaxi vanuit Lund vaar je binnen 10 minuten naar dit paradijsje.

Mocht je avontuur zoeken in de vorm van zeekajakken (wat heel erg leuk is met kinderen, zeker vanaf zo'n jaartje of 4) dan moet je me maar eens een email sturen. Het is niet lastig en er zitten twee volwassenen en 1 kind in een superstabiele 'dubbele' kayak. We houden afstanden kort, we gaan geregeld aan wal en daar 'spit' ik graag rond in de getijdezone, op zoek naar krabbetjes, zeesterren en ander klein spul.

Blijf gerust vragen stellen omtrent de Sunshine Coast (en wijde omgeving :-)).

Groetjes,

John
info@footprint-natureexplorations.ca
« Laatste verandering: 26 April 2010, 00:56:23 door John » Gelogd
ijda
Newbie
*

« Antwoord #2 Gepost op: 26 April 2010, 20:55:35 »

Beste John,
bedankt voor de tips, die gaan we zeker meenemen in onze plannen. Mooie site trouwens!
groet IJda
Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  Rondreis gezin Canada/Noord USA « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.