|
fraenziott
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 2 Mei 2010, 22:34:19 » |
|
Hoi Manon, Manning Park is zeker de moeite waard, maar een dagje langer in Vancouver is natuurlijk ook niet verkeerd. Ik zou zeggen, kies wat je zelf leuker vindt: een dagje meer in de natuur of toch liever ook nog een beetje cultuur, shoppen etc, in een stad. Ik kan je helaas de keuze niet afnemen. Je tweede vraag is iets eenvoudiger te beantwoorden. Kootenay NP is prachtig, maar er zijn niet zoveel bezienswaardigheden die eenvoudig vanaf de weg te bereiken zijn. Yoho biedt op dat gebied meer. Als ik dus de keuze moet maken tussen Kootenay of Yoho NP, dan zou ik zonder meer voor Yoho NP kiezen. Wil je toch graag een hete bron bezoeken, dan zijn er ook nog andere mogelijkheden dan Radium Hot Springs. Zo heb je in Banff de Upper Hotsprings, de Canyon Hot Springs tussen Glacier en Revelstoke NP, Halcyon en Nakusp Hot Springs aan de Upper Arow Lake, Miette Hot Springs in Jasper en ga zo maar door. Eind mei kan het in de Rockies inderdaad nog fris zijn. Of de verwarming het zonder stroomaansluiting / generator wel of niet doet hangt van het model camper af, dat jullie huren. Onze C30 van Cruise Canada had een verwarming, die voor het functioneren zowel gas als stroom nodig had. We hebben de proef op de som niet genomen, maar de handleiding liet weten, dat de batterij het niet lang zou volhouden, als we de verwarming zonder stroom zouden laten draaien. Als het echter om het bezoeken van Yoho gaat, dan hoef je niet per se in Field te overnachten, waar inderdaad geen campings met stroomaansluiting zijn. Je zou ook op de camping van Lake Louise of op één van de campings van Golden kunnen overnachten. Beide plaatsen hebben tenminste één camping met stroom en van beide plaatsen is Yoho goed als dagexcursie te doen. Je zou zelfs de nacht voor Yoho in Lake Louise kunnen verblijven, dan de volgende dag Yoho NP bezoeken en dan 's avonds doorrijden naar Golden en daar overnachten. Jullie zijn behoorlijk vroeg in het seizoen en het vinden van een plekje op de camping moet daarom ook later in de middag eigenlijk geen probleem zijn. Tenslotte nog één tip: Probeer niet alles al van tevoren vast te leggen. Stel het is slecht weer, dan wil je wellicht liever in een hot spring gaan opwarmen of in de stad gaan shoppen, dan in een park gaan rondwandelen. Als je van tevoren niets vast gelegd hebt, kun je in zo een situatie je plannen nog makkelijk wijzigen. Ik zou me daarom nu nog niet al te druk om maken of het nou Kootenay NP of Yoho NP wordt, Manning PP of Vancouver. Laat het over je heenkomen en neen ter plekke een beslissing! Oh ja en als je bang bent voor de kou, vraag dan bij jullie camperverhuurder gewoon om een extra dekbed / slaapzak. Meestal kun je dat wel krijgen en anders kun je bij bij voorbeeld Wal Mart voor weinig geld nog een slaapzak gaan kopen. Succes! Franziska
|