Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
22 Mei 2012, 21:18:16
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Reizen  |  Reizen per auto  |  Per auto reizen 0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: Per auto reizen  (gelezen 2026 keer)
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Gepost op: 3 Januari 2006, 22:36:55 »

Dit is denk ik de beste manier van reizen in Canada. Je kunt gaan en staan waar je wil en op (bijna) elke straathoek is wel een motel te vinden. Normaal gesproken is autohuur niet echt een probleem, maar afgelopen zomer ging het toch wat moeilijker.

We wilden de auto 28 dagen huren (vanaf Toronto Pearson Int.) maar vanwege problemen met de creditcard ging het maar voor 7 dagen. Na 6 dagen zouden we dan terug moeten bellen en dan kon de huur automatisch verlengd worden naar 28 dagen. Omdat de problemen met de creditcard was opgelost belden we het verhuurbedrijf om de huur te verlengen. Wat bleek nu, we moesten ons toch op een Hertz locatie melden. We zaten in Ottawa op dat moment en gingen dus naar het vliegveld. Daar aangekomen bleek het om een soort franchise locatie te gaan Sad Gevolg; een ritje naar Montreal en terug om drie uur in de middag...... Uiteindelijk is het dus wel goed gekomen.

Maar goed, reizen met de auto is ideaal en echt alle Canadese steden zijn goed met de auto te doen!
Ronald
Forum Beheerder
Jr. Member

« Antwoord #1 Gepost op: 29 Januari 2006, 22:11:19 »

Dit is denk ik de beste manier van reizen in Canada. Je kunt gaan en staan waar je wil en op (bijna) elke straathoek is wel een motel te vinden. Normaal gesproken is autohuur niet echt een probleem, maar afgelopen zomer ging het toch wat moeilijker.

We wilden de auto 28 dagen huren (vanaf Toronto Pearson Int.) maar vanwege problemen met de creditcard ging het maar voor 7 dagen. Na 6 dagen zouden we dan terug moeten bellen en dan kon de huur automatisch verlengd worden naar 28 dagen. Omdat de problemen met de creditcard was opgelost belden we het verhuurbedrijf om de huur te verlengen. Wat bleek nu, we moesten ons toch op een Hertz locatie melden. We zaten in Ottawa op dat moment en gingen dus naar het vliegveld. Daar aangekomen bleek het om een soort franchise locatie te gaan Sad Gevolg; een ritje naar Montreal en terug om drie uur in de middag...... Uiteindelijk is het dus wel goed gekomen.

Maar goed, reizen met de auto is ideaal en echt alle Canadese steden zijn goed met de auto te doen!

Dat heb ik ook eens gehad, Pieter. Met het huren van een motorhome waren er problemen met interpay waardoor mijn creditcard onbruikbaar was. Ik heb het kunnen oplossen door Traveller Cheques te geven als borg en de volgende dag terug te gaan om het opnieuw te proberen wat lukte....wel zonde van de tijd maar het was wel opgelost.

Ronald
caliber
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 10 Juli 2006, 06:48:01 »

Ik reserveer altijd de auto vanuit Nederland, en betaal van te voren. Een zogenaamde Fly/drive boeking. Je besteld een vliegtuigticket, en een auto. Nooit problemen gehad bij het auto verhuur bedrijf. Tongue

Verder is het reizen per auto in Canada en de States zeer aan te raden. In ieder plaatsje, hoe klein ook zijn meerdere hotels/motels te vinden. Je kan ook altijd prijzen vergelijken.

Bij sommige reisbureau's kun je alle hotels van te voren boeken, zodat je aan een route en een tijd vast zit. Maar dat is helemaal niet nodig, er is altijd wel plek ergens in een hotel/motel, en zo kun je ook eens ergens een dag langer blijven als het je er bevalt. Of juist eerder weggaan dan gepland als je er niet naar je zin hebt.
Zo zouden wij een keer ergens 3 dagen blijven volgen de planning die we thuis hadden voorbereid, maar we hadden het er na een uur of 3 al gezien. Grin

Caliber.
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Antwoord #3 Gepost op: 10 Juli 2006, 10:02:16 »

Tegenwoordig boek ik ook vanuit Nederland de auto, dat is veel relaxter dan dat je nog op het vliegveld moet onderhandelen. Volgens mij is het ook een stuk goedkoper om van thuis uit te boeken!
Sol
Newbie
*

« Antwoord #4 Gepost op: 14 Juli 2006, 11:51:41 »

Wij dachten goedkoop uit te zijn met Rent-a-wreck... Op zich viel de auto wel mee, een witte Corsica uit 1996. De kwaliteit van de banden was alleen erg slecht, waardoor we op reis van Yellowstone naar Calgary met een lekke band kwamen te staan. En dan merk je wel dat je geen goede organisatie achter je hebt staan... De grotere verhuurmaatschappijen hebben even wat meer locaties.
albertalover
Newbie
*

« Antwoord #5 Gepost op: 15 Juli 2006, 18:28:43 »

Ik heb nog nooit bij rent a wreck een auto kunnen huren altijd waren ze al geboekt of ze hadden gewoon niets, niet een bedrijf waar ik mee in zee zou gaan.
Sol
Newbie
*

« Antwoord #6 Gepost op: 15 Juli 2006, 20:58:19 »

Precies, daarom ook niet doen... Ik ben vrij handig met banden verwisselen. Ook heb ik het slot van de passagiersdeur moeten maken (enkele delen terugduwen en wat wrikken), maar als ik daardoor een dag of twee vast was komen te staan dan had ik vreselijk gebaald... Nu viel het allemaal wel mee en leidde het tot interessante gesprekken, maar als ik helemaal afhankelijk was geweest van de goedheid van andere mensen dan was ik vreselijk aan het stressen gegaan en dat is niet de bedoeling in Canada  Cheesy.
Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Reizen  |  Reizen per auto  |  Per auto reizen « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.