Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
7 Februari 2012, 15:32:42
2576 aantal berichten in 468 topics door 3032 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Suzanne

Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  etenswaren meenemen naar Canada vanuit USA 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: etenswaren meenemen naar Canada vanuit USA  (gelezen 1005 keer)
Claudine De Vreese
Newbie
*

« Gepost op: 14 Juni 2010, 08:51:31 »

Hallo,
Op 31 juli nemen wij de ferry vanuit Anacortes naar Sidney (Vancouver Island BC) waar we 1 week zullen logeren. Mag je vanuit Amerika etenswaren zoals bv kleine hoeveelheid vleeswaren, kaas, fruit, brood enz... mee de grens overnemen of is het best om alles daar ter plaatse te kopen?
Op 7 augustus nemen we de ferry van Victoria naar Port Angeles dus daar rijst dezelfde vraag? Wordt er gecontroleerd bij het aanschuiven voor de ferries?
Wij hebben ooit gelogeerd op Whidbey Island en namen van daaruit de ferry naar o.a Port Angeles en Seattle. Toen hebben we wel meegemaakt dat ze met speurhonden de auto's controleerden maar dat was toen uiteraard volledig op Amerikaanse bodem dus waarschijnlijk gaat her er nog anders aan toe als men de grens overgaat?
Alvast bedankt
groetjes
Claudine
lilo
Newbie
*

« Antwoord #1 Gepost op: 29 Juni 2010, 18:42:46 »

Hallo,

Wij zij terug van eergisteren. Wij zijn met de ferry van Port Angeles naar Victoria gevaren, onze auto werd toen eigenlijk niet echt gecontroleerd. Er liep even iemand rondom maar dat was alles. Nadien hebben wij de ferry genomen van Tofino naar Horse shoe Bay Vancouver en daar waren speurhonden die de auto's kwamen besnuffelen. Later zijn wij met de auto over land de grens van de VS overgestoken en toen kregen we wel allerlei vragen of we voedsel zoals, groenten, fruit, vlees... bijhadden.
Ik denk dat je best alles achterlaat van zulke voedingswaren als je de grens oversteekt en dat nadien allemaal terug koopt. Zo hebben wij het in elk geval gedaan.

Lilo
Claudine De Vreese
Newbie
*

« Antwoord #2 Gepost op: 2 Juli 2010, 06:51:34 »

Hallo Lilo,
Ik denk dat we zoals je ons aanraadt zullen maken dat we geen etenswaren mee de grens overnemen. Bedankt voor de reactie.
grtjs
Claudine
Lien.
Newbie
*

« Antwoord #3 Gepost op: 21 Oktober 2010, 08:20:54 »

Ik heb hier nog al van gehoord, en vroeg mij af hoe dat eig komt? Mij lijkt het toch niet alsof ik zoveel kwaad doe door wat eten mee te nemen over de grens..
En hoe zit het eig met souvenirs? maken ze daar een probleem rond?
Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  etenswaren meenemen naar Canada vanuit USA « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.