Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
22 Mei 2012, 21:28:06
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Immigratie  |  Immigratie Algemeen  |  Emigreren naar Alberta 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: Emigreren naar Alberta  (gelezen 1036 keer)
flying scotsman
Newbie
*

« Gepost op: 6 September 2006, 19:39:27 »

even voorstellen ik ben norman en ga als het goed komt ook emigreren met mijn gezin naar canada,daar ik er ook een job offer hoop te krijgen ben ik natuurlijk benieuwd over hoe het moet met de afhandelingen mbt het emigratie proces ik heb ook een paar vraagjes maar die kunnen jullie mij hopelijk ook wel beantwoorden ik ga natuurlijk(hoe kan het ook)als chauffeur  monteur en kraanmachinist wel nu denken jullie al hoe kun je het allemaal tegelijk zijn?Stel je hebt in nederland op een bergings voertuig gewerkt en heb al het materieel van de weg of uit weilanden gehaald (wat uiteraard normaal zich op de weg zou moeten bevinden)vrachtwagens,omgekiepte kranen,gestolen uitgebrande voertuigen enz enz,zo dan kun je,je wel voorstellen waarom je dan en,vrachtwagen,kraan,lieren,monteren en demonteren enz,zou moeten kunnen,en juist hierna is vraag in alberta en met name het noorden de oilfields,wegenbouw enz,nu ben ik bezig met iemand die verstand van zaken heeft,en mijn cv persoonlijk gaat overhandigen,nu ben ik eens benieuwd en stel jullie de volgende vragen hopelijk krijg ik er een eerlijk en open antwoord op:

vraag 1.  Kun je als je een contract op papier krijgt vanuit Canada ,dit ook vertrouwen,m.n dat als je er aan komt dat er ook daadwerkelijk werk is of is het twijfelachtig.

vraag 2. Wat zijn er voor kosten waar je rekenig mee moet houden vooral in de begin fase

vraag 3.is het verstandig om gelijk je vrouw en kind mee te verhuizen.

vraag 4.kan het kind ook gelijk naar een school en hoe zit het met kosten.

vraag 5.wat is het beste in Alberta of elders te gaan huren.

vraag 6.kun je ook een brits rijbewijs gewoon omzetten.

vraag 7.heo is het de chauffeurs die er nu zijn bevallen.

hopend op een eerlijkantwoord en iereen mag zijn of haar mening rustig geven al is het positief of negatief.

mijn hartelijke dank voor jullie meedewerking.,mvrgr Norman.
« Laatste verandering: 6 September 2006, 20:23:05 door Pieter79 » Gelogd
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Antwoord #1 Gepost op: 6 September 2006, 20:29:41 »

Ik heb er even een nieuw onderwerp van gemaakt! Helaas kan ik je niet helpen met het beantwoorden van de vragen, maar toch wil ik het volgende over vraag 3 zeggen;
Als je de visa voor de hele familie hebt dan hoeft het geen probleem te zijn om direct te verhuizen. Volgens mij krijg je ook alleen maar je visum als je al zwart op wit werk hebt gekregen in Canada. Je hebt dan de zekerheid van een inkomen, alleen schijnt Alberta wel moeilijk te zijn voor nieuwkomers (huisvesting, relatief duur). Ik neem aan dat je die berichten al hebt gelezen hierover!
flying scotsman
Newbie
*

« Antwoord #2 Gepost op: 6 September 2006, 20:43:45 »

hoi Pieter ,ja dank je ,ik heb alle berichten zoveel mogelijk gelezen en met veel plezier hier heb je tenminste wat aan het forum ,maar alvast bedankt,ik blijf lezen!
kastelke
Newbie
*

« Antwoord #3 Gepost op: 6 September 2006, 20:58:53 »

Of je je vrouw en kind(eren) al direct mee zou verhuizen?
Tja, dat hangt er misschien een beetje van af...

Waarom zou je ze niet direct mee verhuizen?
Dan bespaar je al wat kosten (vliegtuigtickets), én jij kan ter plaatse even poolshoogte nemen: zien of de job je meevalt, trachten in te schatten of je vrouw en kind in die omgeving ook zouden kunnen aarden.
Als het negatief is, dan moet je alleen zelf maar terug gaan naar Nederland.
Je kan in de beginperiode, als je nog alleen bent, ook trachten iets kleins te huren, of als 'roommate' (weet niet of zoiets gangbaar is in Canada?) ergens de kosten delen.

Anderzijds: als je vrij zeker bent dat wonen in die streek je wel gaat bevallen (zijn jullie er al eens geweest?), dan kan je even goed gelijk verhuizen: je hebt dan maar 1 huur op te brengen, je kan elkaar wat steunen in die eerste periode (die toch best wel 'rommelig' kan verlopen, want je bent nieuw in een vreemd land en moet nog alles uitzoeken).

Ik moet zeggen dat ik tamelijk onder de indruk ben van wat jij allemaal kan. Maar inderdaad, met zo'n job als jij hebt moet je dat allemaal wel kunnen.
farmer
Newbie
*

« Antwoord #4 Gepost op: 7 September 2006, 06:06:07 »

Als je op een werkvergunning komt, mag je kind gelijk naar school, is hij/zij ouder dan 5 jaar en grade 1 of hoger, dan moet je bij de grens wel een studypermit aanvragen, krijg je gelijk (niet gratis)
Je kan dan ook een werkpermit voor je vrouw aanvragen zodat zij als ze wil ook kan gaan werken.

Een werkvergunning is wel safe, maar houd in je achterhoofd dat als het je niet bevalt je niet zomaar ontslag kan nemen en ergens anders kan gaan werken.
De werkvergunnig is voor die speciale werkgever.
Brennie
Jr. Member
**

« Antwoord #5 Gepost op: 7 September 2006, 10:18:41 »

Waar je ook rekening mee zou moeten houden, is dat je je vrachtwagen rijbewijs zowiezo opnieuw moet halen, maar de andere beroepen die je noemt, zijn compulsory trades, wat inhoudt, dat je binnen een half jaar examen moet doen. Als je zakt, kun je terug naar huis, want je werkvergunning wordt niet verlengd.

Ik vond dat een te groot risico, zeker met de huizenprijzen van tegenwoordig in AB, dus wij hebben voor de skilled worker procedure gekozen. Duurt effe, maar dan ben je klaar ook.

Succes!
Cees
Newbie
*

« Antwoord #6 Gepost op: 8 September 2006, 06:46:05 »

Houd er wel rekening mee dat een skilled worker procedure niet voor iedereen is weggelegd. E.e.a. is erg afhankelijk van werkervaring, kennis van de engelse taal in woord en geschrift. Dit moet je overigens ook daadwerkelijk laten testen. Verder telt bij skilled worker je opleiding erg zwaar.

Voor een werkvergunning moet je een joboffer hebben. Een contract op een vodje papier is niet geldig. Wanneer een baas jou een joboffer doet, moet hij dit eerst laten goedkeuren door een instantie genaamd HRDSC. Wanneer deze het joboffer een goedkeuring geeft, moet jij het goedgekeurde joboffer met aanvraagformulieren en nog wat andere dingen opsturen naar de Canadese Ambassade in Berlijn die dan een werkvisum uitgeeft. Dit werkvisum is alleen geldig voor jou. Je vrouw mag dan dus niet werken.

Eerder is echter al gemeld dat je, zodra je in Canada op het vliegveld (waar anders?) landt, je bij de douane een werkvergunning voor je vrouw kunt aanvragen.

Het is echter ook goed om te weten dat je onder een werkvergunning minder rechten hebt dan een Permanent Resident of een Citizen. Verder is je werkvergunning 1 jaar geldig en moet je na verloop van tijd examen doen in jouw professie.

Verder wil ik je meegeven dat er veel mensen zijn "met verstand van zaken" maar dat er weinig zijn die werkelijk weten waar het over gaat. Ergo, iemand kan nog zoveel verstand van zaken hebben, maar dat betekent niet dat je daarmee een joboffer in de tas hebt. Weet wie je met jouw toekomst op pad stuurt.

Groet,
Cees
flying scotsman
Newbie
*

« Antwoord #7 Gepost op: 8 September 2006, 18:15:24 »

Nou geachte mede forumleden,in ieder geval al bedankt voor de nodige info,ik ben natuurlijk wel nog even met deze materie bezig maar met mij nog vele anderen,vriendelijke groeten ,Norman.
Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Immigratie  |  Immigratie Algemeen  |  Emigreren naar Alberta « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.