Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
7 Februari 2012, 17:31:28
2576 aantal berichten in 468 topics door 3032 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Suzanne

Canada Forum  |  Reizen  |  Noord Canada  |  Naar ALASKA 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: Naar ALASKA  (gelezen 4788 keer)
Hans B
RV USA always wanted to experience the impossible, do it the American way. Go RVing.
Jr. Member
**

Gehele zomer 2008 TE HUUR

« Gepost op: 16 September 2006, 18:55:30 »

Hoi beste forummers,
de komende zomer ben ik van plan om een reis te maken van Yellowstone NP (alwaar mijn camper staat) naar Alaska.
Een klein stukje AB en BC tussen Jasper-Banff en Calgary heb ik al eens gereden.
Zijn er op de route echt hoogtepunten die je niet mag missen.
Ook zoek ik nog iemand die mijn camper tegen geringe betaling wil terugrijden naar Yellowstone (vanaf ca.31 juli).
Alvast bedankt.
Hans.

NB. vraag ook gepost in West Canada
« Laatste verandering: 16 September 2006, 19:12:46 door Hans B » Gelogd
Claudine De Vreese
Newbie
*

« Antwoord #1 Gepost op: 24 September 2006, 14:57:25 »

Hallo Hans,
Wij hebben misschien wel interesse om met jouw camper terug te rijden naar Yellowstone. Kan je misschien iets meer informatie geven  over jouw camper,  de tijd die we hebben voor die terugreis, de geringe betaling enz...
groetjes
Claudine  Wink
Hans B
RV USA always wanted to experience the impossible, do it the American way. Go RVing.
Jr. Member
**

« Antwoord #2 Gepost op: 31 Januari 2007, 12:51:41 »

Hoi beste mensen,
het gaat echt gebeuren. We gaan met onze camper van Yellowstone naar Alaska.
Omdat we niemand hebben gevonden die de camper wilde terugrijden, doen we dat zelf.
Het wordt dus een lange tocht van ± 10.000 mijlen, maar ik denk dat het een onvergetelijke ervaring gaat worden.
Mochten er nog furummers zijn die leuke interessante dingen weten op de route, dat houdt ik mij aanbevolen.
Globale route is :
Yellowstone, Edmonton, Prince George, Steward/Hyder, Watson Lake, Dawson, Tok, Fairbanks, Denali NP, Anchorage, Kenai, Homer, Anchorage, Tok, Haines/Skagway, Watson Lake, Fort.St.John, Jasper, Banff, Kalispell, Yellowstone.

bedankt, Hans
Bonanza
Jr. Member
**

skypename Bonanza-NL

« Antwoord #3 Gepost op: 31 Januari 2007, 22:26:33 »

Wouw Hans, 16.000 km.  Shocked  Kom je DIT jaar nog terug?  Cheesy

Lijkt mij een prachtige reis, ik lees graag een verslag jullie reis.  Wink

Gr. Bonanza

leef vandaag, gisteren is geschiedenis en morgen is toekomst.
Hans B
Jr. Member
**

« Antwoord #4 Gepost op: 2 Februari 2007, 12:13:19 »

Stiekum hoop ik daar een baan te vinden en te blijven, zodat we onze retourticket niet hoeven te gebruiken.
De vakantie zal "maar" 7 weken duren, waarna we toch zullen moeten terugkeren.

Hans
driver
Newbie
*

« Antwoord #5 Gepost op: 5 Augustus 2007, 00:20:49 »

ben je al terug of zit je daar nog ?

gr Driver
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #6 Gepost op: 5 Augustus 2007, 08:38:41 »

Hoi Driver,
Ik denk niet, dat Hans al terug is. Op zijn website staat namelijk, dat ze tot 13 augustus onderweg zullen zijn. Zijn website bereik je door op die kleine wereldbol onder zijn naam te klikken. Een bezoek loont zeker, want Hans heeft daar heel uitvoerige verslagen van vorige reizen op staan.
Veel plezier,
Franziska
dedas
Full Member

« Antwoord #7 Gepost op: 8 Augustus 2007, 20:48:15 »

Hey Franziska,

Je hoeft niet per sé naar Alaska te vliegen.
Gewoon naar Vancouver en van daar een binnenlandse vlucht nemen naar Whitehorse. Is een stuk goedkoper en vanuit Whitehorse is Alaska niet zover meer. In Whitehorse zitten diverse camper-en autoverhuurders en die zijn op hun beurt weer veel goedkoper dan de verhuurders in Alaska. 't Is maar een idee en, ach, die loterij. Of die nou wel of niet goed valt, het geld wat je nu hebt kan je maar beter aan leuke dingen uitgeven. Toch?
Groet,
Wallie
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #8 Gepost op: 8 Augustus 2007, 22:36:24 »

Je hebt gelijk Wallie,
Vliegen op Whitehorse is inderdaad een idee. Maar ja voor dit jaar staan de plannen al vast (vanaf 9 september 4 weekse rondreis per camper vanaf Vancouver samen met mijn ouders) en volgend jaar zullen we waarschijnlijk een iets goedkopere bestemming moeten kiezen, want in 2009 willen we graag voor 2 maanden naar Australië. Dus voorlopig moet de Yukon en Alaska nog even wachten. Bovendien staan ook de Northwest Territories en de Atlantic Provinces nog op ons verlanglijstje.
Wat de loterij betreft heb je gelijk. Ik heb mijn man al verschillende keren gezegd, dat we dat geld beter op de spaarrekening kunnen zetten om het dan in de volgende vakantie te stoppen. Maar ja, meneer wil niet luisteren en gelooft nog steeds, dat we ooit gaan winnen. Wij zijn trouwens niet van die krenterige Nederlanders, die hun geld alsmaar oppotten. Wij genieten ook liever nu al. Maar elk jaar zo'n verre reis maken gaat helaas een beetje boven ons budget en dus moeten we het zo af en toe iets rustiger aandoen wat het reizen betreft.
Ga jij nog naar Canada dit jaar?
Groetjes,
Franziska
dedas
Full Member

« Antwoord #9 Gepost op: 8 Augustus 2007, 23:29:18 »

Ja, gelukkig wel!
15 september vertrek ik naar Calgary om vandaar te vertrekken richting Yellowknife(NWT)  Voor een groot gedeelte nieuw terrein voor me. Oktober moet een goede tijd zijn, zo heb ik me laten vertellen, om het"Noorderlicht"goed te kunnen zien. Daar ben ik dan ook zeer benieuwd naar. Mocht dat onverhoopt toch een beetje tegenvallen, dan weet ik toch eigenlijk wel zeker, dat het weer een mooie tocht gaat worden. Na drie weken ben ik dan weer terug in Calgary en vlieg ik, na het inleveren van de camper, naar Vancouver voor de laatste week.
Ik mag hier natuurlijk geen reclame maken, en al helemaal niet voor mezelf, maar toch een tip voor volgend jaar. Ik heb een heel leuk huis in Zweden, midden in de natuur, prachtig wandel, fiets en kano gebied. Misschien wel iets voor jullie volgend jaar? Niet zo ver weg, niet zo duur, het is natuurlijk geen Canada, maar toch zeer de moeite waard. Als je wilt mail ik je wel wat foto's.
Dat wordt toch een probleem met die loterij, ik geloof namelijk ook nog steeds dat ik ga winnen.
Groet,
Wallie.
BelCan75
Full Member

Canada Kicks Ass!!

« Antwoord #10 Gepost op: 9 Augustus 2007, 19:40:51 »

Wallie...joehoe, een huis in Zweden???  Tell me, tell me!   Grin  Wij willen volgend jaar naar Belgie voor een maand, maar hopen 2 weken ervan vanuit Belgie naar Noorwegen (de Lofoten) te bezoeken.  Natuurlijk willen we ook door Zweden!  Het is nog niet 100% zeker, maar rondkijken doen we wel al. Smiley

Dus, stuur mij maar wat info op abadjura@gmail.com als je wil!
Groetjes,
Ann Smiley

Kom eens langs op mijn blog & foto album van CANADA: http://anninbc.spaces.live.com/

Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Reizen  |  Noord Canada  |  Naar ALASKA « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.