Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
9 Februari 2012, 02:28:16
2576 aantal berichten in 468 topics door 3033 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Matrox

Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  overnachten in Jasper en verder planning (1 week over) 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: overnachten in Jasper en verder planning (1 week over)  (gelezen 699 keer)
Vitaly
Newbie
*

« Gepost op: 19 Juli 2010, 14:32:56 »

Wij zijn van plan om van 11 sept. tot 14 sept. in jasper te verblijven.
Weet iemand een leuke betaalbare B&B, cabin etc.
Wij hebben ook richting Hinton gezocht...

na Jasper gaan we richting Banff, we willen overnachten in BC , kootenay park Lodge.
Daarna hebben we nog een week over voordat we weer richting huis gaan (vanaf Calgary)

Iemand tips?
Alvast bedankt

Groetjes marjolijn
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #1 Gepost op: 20 Juli 2010, 10:24:30 »

Hoi Marjolijn,
Wij zijn ooit in de Pocahontas Cabins verbleven. Die liggen aan de weg naar Hinton, maar zijn nog wel in het park, om precies te zijn aan de afslag naar de Miette Hot Springs. Dit is goed bevallen. We hadden toen wel één van de oudere cabins, want die waren toen een stuk goedkoper dan de nieuwe. Ik heb helaas geen idee, wat zo een cabin tegenwoordig kost. Het resort had ook een restaurant, waar je evt. kon eten. We hebben dit één avond gedaan. Voor de rest hebben we of zelf gekookt in onze cabin of zijn in Jasper gaan eten. Dat is wel een rit van ongeveer een half uur, maar vooral in de schemering erg mooi, omdat overal langs de weg elks stonden te grazen.
Is het de bedoeling om vanuit Kootenay Park Lodge Banff, Kootenay en Yoho NP te verkennen? Persoonlijk zal ik hier niet voor kiezen, want je moet dan elke keer eerst een behoorlijk stuk rijden, alvorens je op bestemming bent. Voor Kootenay NP is de lodge als basis natuurlijk wel geschikt. Voor Yoho en Banff NP zou ik me echter ergens in de buurt van Lake Louise vestigen. Is je dat te duur, kijk dan in Field, Banff of Canmore. Je zou bij voorbeeld voor het volgende schema kunnen kiezen:
1) Jasper - Lake Louise / Field
2) Verkennen omgeving Lake Louise
3) Verkennen Yoho NP
4) Lake Louise / Field - Golden - Radium Hot Springs - Kootenay Park Lodge
5) Kootenay NP
6) Kootenay Park Lodge - Johnston Canyon - Banff / Canmore
7) Banff - Calgary / Canmore

Ik weet niet precies wanneer de laatste 7 dagen van je vakantie ingaan. Als die pas na de rit over de Icefield Parkway ingaan, dan kun je nog wat extra dagen in Banff doorbrengen of misschien nog een stukje Kananaskis Country ten zuiden van Canmore meepakken (bij voorbeeld Peter Lougheed PP). Ook rondom Canmore zelf zijn er leuke wandelingen te doen, bij voorbeeld die naar Grassi Lakes. En vergeet de Sunshine Meadows in Banff niet, een prachtige omgeving om te wandelen. Wil je nog meer tips voor leuke wandelingen / bezienswaardigheden in Yoho, Kootenay en Banff NP, meld je dan even.
Succes met de verdere planning! Groetjes,
Franziska
Vitaly
Newbie
*

« Antwoord #2 Gepost op: 20 Juli 2010, 13:11:30 »

Hoi Franziska,

we hebben inmiddels een B&B gevonden in Jasper (Cabin Cove), Pocahontas zat vol trouwens.
Wij denken er aan om vanuit Jasper richting Clearwater te gaan en daar op een ranch te verblijven vlakbij Wells Gray National Park, is dat de moeite?

Groetjes Marjolijn
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #3 Gepost op: 20 Juli 2010, 21:31:53 »

Wells Gray is zeer zeker de moeite. Zelf heb ik een oom en tante in Clearwater wonen en we zijn er al een paar keer meerdere dagen geweest. Het is een heel mooi park, al zijn er minder faciliteiten voor toeristen dan in de Rockies. Hierdoor is het echter ook veel rustiger. Je hebt er prachtige watervallen, je kunt er wandelen, kanoën, raften, paardrijden of zelfs een rondvlucht over het park heen maken. Het park is namelijk enorm groot, echter voor een groot gedeelte niet toegankelijk voor toeristen. Maak je een rondvlucht over het park, dan krijg je ook bergen en gletsjers te zien, waar nauwelijks iemand komt. Ook de kans om beren en ander wild te zien is zeker aanwezig, al valt dit natuurlijk niet te plannen. Een beetje geluk hoort erbij.
Wells Gray is zoals gezegd erg mooi en je moet er dan ook zeker een hele dag voor uittrekken. Als ik echter zou moeten kiezen tussen Banff / Yoho en Wells Gray, dan zou ik waarschijnlijk toch wel voor het eerste gaan. Ook de Icefield Parkway tussen Jasper en Lake Louise mag je zeker niet missen. Ik weet natuurlijk niet hoe jullie route verder verloopt, maar als jullie plannen om de Icefield Parkway, Banff en Yoho NP helemaal van de planning te schrappen, dan zou ik dat persoonlijk heel erg zonde vinden.
Groetjes,
Franziska
Vitaly
Newbie
*

« Antwoord #4 Gepost op: 23 Juli 2010, 17:57:50 »

Hoi hoi,

We veblijven 3 nachten in Clearwater bij Kicking Horse Farm, daarna kunnen we altijd terug gaan en over de Icefield Parway rijden.
Wat we erna doen, don't have a clue...
Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  overnachten in Jasper en verder planning (1 week over) « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.