Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
8 Februari 2012, 11:56:59
2576 aantal berichten in 468 topics door 3032 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Suzanne

Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  concept route 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: concept route  (gelezen 663 keer)
christina
Newbie
*

« Gepost op: 17 Augustus 2010, 10:05:09 »

Hallo allemaal,

In Juli 2001 ga ik, samen met mijn parner en zoon van 7, voor 4 weken richting Canada. We willen ws. vertrekken op 2 of 3 Juli. Nu heb ik wel ervaring met het zelf plannen van de route in Amerika maar ben niet bekent met Canada. We willen gaan reizen met een auto en willen hierbij niet terveel kilometers per dag afleggen (hier een daar een uitzondering is prima) en ook voldoende rustdagen inbouwen. Dus niet elkaar dag voor langere tijd in de auto doorbrengen. Mijn partner en ik houden van de natuur, dieren en van wandelen. De wandelingen moeten wel haalbaar zijn voor onze zoon. We willen ook activiteiten voor hem inbouwen (strand, zwemmen, activiteiten in en rond het water, enz)
Ik ben al enige tijd aan het lezen en speuren op het internet en ben tot de volgende route (concept) gekomen.
Graag wil ik advies en tips m.b.t. de route en suggesties over bezienswaardigheden/activiteiten op/langs deze route. Natuurlijk heb ik zelf ook al een lijst met dingen die we willen zien en doen op de route maar welicht zijn er nog dingen die ik nog niet weet en kan gebruiken bij de verdere planning.

1. Vancouver
2. Victoria (ferrie van Tsawassen naar Swartz-Bay)
3. Victoria
4. Tofino
5.Tofino(ferrie van Nanaimo naar Haorseshoe Bay)
6.Whistler
7.Whistler
8.Clearwater
9.Clearwater
10. Jasper
11. Jasper
12. Jasper
13. Field of Golden
14. Field of Golden
15. Field of Golden
16. Banff
17. Banff
18. Revelstoke
19. Kelowna
20. Osoyoos
21. Vancouver
22. Vancouver
23. Vancouver
24. Vancouver

In totaal hebben we 29 dagen dus er is nog ruimte om ergens langer te blijven indien nodig of aanpassing van de route.

fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #1 Gepost op: 17 Augustus 2010, 23:42:51 »

Hoi,
Op zich ziet je route goed uit. Alleen voor Vancouver Island neem je in mijn ogen te weinig tijd. Zeker Tofino verdient één of twee volle dagen, want anders is de lange reis daar naartoe in mijn ogen de moeite niet waard. Je hebt daar Pacific Rim National Park met een interessant infocenter en vele korte wandelingen langs het strand en door het regenwoud. Ook zijn er vanaf Tofino verschillende bootexcursies mogelijk om bij voorbeeld walvissen te gaan bekijken.
In één dag van Victoria naar Tofino rijden kan wel, maar het wordt wel een hele lange dag. Zeker als je onderweg ook nog het nodige wilt zien en doen. Misschien is het daarom een idee om er twee dagen over te doen en ergens in de buurt van Nanaimo te overnachten.
Hetzelfde geldt voor Whistler - Clearwater: wel te doen in één dag, maar erg lang met weinig gelegenheid voor uitgebreide stops onderweg. Misschien kun je in Lilloet of Cache Creek overnachten om wat minder te hoeven rijden. Iets ten noorden van Cache Creek heb je de Hat Creek Ranch, een oude herberg voor de postkoetsen, die een bezoekje waard is.
Voor de rest ziet de route er prima uit: lekker relaxt met genoeg tijd om alles goed te kunnen bekijken, wandelingen te doen etc.
Groetjes,
Franziska
BelCan75
Full Member

Canada Kicks Ass!!

« Antwoord #2 Gepost op: 19 Augustus 2010, 17:56:49 »

Hallo Christina,

Ik denk dat je al met mij in contact bent geweest en ik heb je nog een e-mail gestuurd omdat ik niet weet of je mijn berichtje ontvangen hebt?

Jullie route ziet er prima uit, maar net zoals Franziska al aangeeft zou ik hier en daar bij sommige plaatsen nog een dagje toevoegen.  En je zegt dat je 29 dagen hebt dus daar kunnen er dat zijn nog zo'n 4-5 dagen extra.  Met die extra dagen zou ik mijn route als volgt indelen:

1. Vancouver
2. Victoria (ferrie van Tsawassen naar Swartz-Bay)
3. Victoria
4. Victoria - Tofino
5. Tofino
6. Tofino
7. Tofino - Whistler
8. Whistler
9. Whistler - Clearwater
10. Clearwater
11. Clearwater - Jasper
12. Jasper
13. Jasper
14. Field of Golden
15. Field of Golden
16. Field of Golden
17. Banff
18. Banff
19. Banff - Revelstoke
20. Revelstoke - Kelowna
21. Kelowna - Osoyoos
22. Osoyoos - Vancouver
23. Vancouver
24. Vancouver
25. Vancouver

Ik heb een extra dag toegevoegd bij Tofino en ook bij Clearwater (voor Wells Gray Park), de rest moet je zelf maar zien waar je nog wat extra tijd wil doorbrengen. Dit zal een beetje afhangen van wat jullie graag doen.  Er is veel te zien in de Canadese Rockies met vele verschillende wandelingen. Ook in Vancouver kan je je gemakkelijk een week bezighouden omdat je daar zovele dingen kan zien en doen. Je kan genieten van het stadsleven alsook de natuur wat er rondom ligt.

Veel succes met het voorbereiden!
Groetjes,
Ann  Smiley

Kom eens langs op mijn blog & foto album van CANADA: http://anninbc.spaces.live.com/

Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  concept route « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.