Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
22 Mei 2012, 21:43:11
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Reizen  |  Noord Canada  |  Zijn de mensen daar ook zo depressief!!! 0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: Zijn de mensen daar ook zo depressief!!!  (gelezen 1127 keer)
Miranda
Newbie
*

« Gepost op: 25 September 2006, 18:57:55 »

Hallo!

Zo als ik al schreef in het voor stel stukje woon ik niet in canada maar in zweeds lapland ter hoogte van Whitehorse.
Oke volgens mij is dat geen canada meer maar Alaska.Maar er is geen alaska forum.
Dus kom ik hiet uit Wink

Zijn er ook mensen die vrij noordt in Canada wonen? En kunnen die mijn vraag dan beandwoorden?
Het is namelijk zo!
Hier hoog in het noorden zijn een hoop mensen depressief....... Als je hier iemand vraagt. Hoe gaat het dan krijg je standaart het and woordt na een diepe zucht....... mwa ik denk van daag wel goed Undecided
En dan komt het verhaal Bla bla bla..........
Ze zegen ook dat het komt om dat het zo lang perjaar donker is dat mensen er erg zober van worden.

Hebben de mensen dat in Noord Canada nou ook?Huh

Of is dat meer iets van noordt europa??

Groetjes
Miranda

Brennie
Jr. Member
**

« Antwoord #1 Gepost op: 25 September 2006, 19:51:15 »

Nee hoor, in NL ook! Dat heet een winterdepressie, en komt door een tekort aan vitamine D door gebrek aan zonlicht. Is dus een heel normaal verschijnsel, ook in het grijze Nederland. Zeker 25 % heeft er last van...

In IJsland zijn een hoop mensen alcoholverslaafd om dezelfde reden...
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Antwoord #2 Gepost op: 25 September 2006, 20:22:40 »

Ik heb net op je eerste berichtje gereageerd en in mijn reactie staat dat het mij moeilijk lijkt om het tijdens de winter alleen zonder je man in het noorden van Zweden uit te houden. Het lijkt mij inderdaad dat dit komt door te weinig zon. Zelf merk ik ook dat als het goed weer is (en wat zon) dat je vrolijker wordt of bent dan tijdens grijze regenachtige dagen.

In Canada wonen de meeste mensen zuidelijker dan dat Nederland ligt, en ik denk dat 99% niet noordelijker dan Groningen woont (niet noordelijker dan de 53ste breedtegraad zeg maar). Dat wil zeggen dat de winterdagen in Nederland vaak korter zijn dan de winterdagen voor het grootste gedeelte van de mensen in Canada.
Miranda
Newbie
*

« Antwoord #3 Gepost op: 26 September 2006, 14:09:40 »

Nee hoor, in NL ook! Dat heet een winterdepressie, en komt door een tekort aan vitamine D door gebrek aan zonlicht. Is dus een heel normaal verschijnsel, ook in het grijze Nederland. Zeker 25 % heeft er last van...

In IJsland zijn een hoop mensen alcoholverslaafd om dezelfde reden...

Ja maar de mensen zijn hier in de somer ook vrij somber moet ik zeggen! En dan hebben 24 uur licht een maand land  Grin De zon heeft hier geschenen tot gister. eigelijk van af mei iedere dag zon.
En in Nederland snap ik het zekker dat zijn in de winter nate donkere dagen.. BBBRRRRR!!!

Miranda
Miranda
Newbie
*

« Antwoord #4 Gepost op: 26 September 2006, 14:18:20 »

Ik heb net op je eerste berichtje gereageerd en in mijn reactie staat dat het mij moeilijk lijkt om het tijdens de winter alleen zonder je man in het noorden van Zweden uit te houden. Het lijkt mij inderdaad dat dit komt door te weinig zon. Zelf merk ik ook dat als het goed weer is (en wat zon) dat je vrolijker wordt of bent dan tijdens grijze regenachtige dagen.

In Canada wonen de meeste mensen zuidelijker dan dat Nederland ligt, en ik denk dat 99% niet noordelijker dan Groningen woont (niet noordelijker dan de 53ste breedtegraad zeg maar). Dat wil zeggen dat de winterdagen in Nederland vaak korter zijn dan de winterdagen voor het grootste gedeelte van de mensen in Canada.

Ik heb het gelezen.
Het valt voor mij wel mee de winter ben echt een winter mens!! behalven nu het is nu on 19.00 uur donker echt pikke donker aan gezien er geen straat lantaarens zijn hier en de digst bij zijnde buurman op 4 kilomet afstand woon hebben we daar ook niet veel licht van  Tongue

Oja over het alcoholvernbruik!! Dat licht hier ook behoorlijk hoog! Net als het aantal zelfmoorden! Ongeloofelijk!

Ik dacht er zijn hier vast wel mensen die ook behoorlijk noordt wonen!

Groetjes
Miranda

Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Reizen  |  Noord Canada  |  Zijn de mensen daar ook zo depressief!!! « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.